انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جاذبه های سفر به ارمنستان

جاذبه های سفر به ارمنستان

#1
آیا می دانستید که ارمنستان اولین کشور جهان بود که مسیحیت را به عنوان یک دین رسمی پذیرفته است؟ این در سال 301 میلادی با کمک گرگوری، مبلغ و ترادت سوم، پادشاه ارمنستان اتفاق افتاد. این کشور نابودی معابد بت ها و ساخت کلیساهای مسیحی را آغاز کرد. کلیسای اچمیادزین، اولین کلیسای جامع مسیحی در جهان بود.
شما می توانید در این اثر با شکوه را در شهر اچمیادزین، مرکز مذهبی ارامنه مشاهده کنید. امروزه آثار مذهبی مسیحیت در سراسر ارمنستان دیده می شود. به دنبال معماری قرون وسطایی با شکوه آنها باشید، که در برابر منظره های متفاوتی قرار دارد و یک فضای دیدنی را ایجاد می کنند.ما همچنین توصیه می کنیم بازدید از صومعه مرموز گغارد، به صورت غار سنگی با بیش از 800 سال قدمت را در برنامه خود جای دهید.به جای آن می توانید از فراز غار عمیق برای بازدید از صومعه تاتو، مرواریدی از معماری ارمنی قرون وسطایی پرواز کنید، یا از زندان صومعه خور ویراپ دیدن کنید که در آن گورگوری، مبلغ و روشنگر، شکنجه شده بود.

[عکس: Yerevan-Armenia.jpg]
نمایی از کوه های آرارات ارمنستان

لذت بردن از منظره کوه آرارات ارمنستان
بازدید از پایتخت ارمنستان، ایروان، بدون توجه به نقطه عطف بزرگ آن، رشته کوه آرارات، غیرممکن است. این کوه هیجان انگیز و حیرت آور در هر فصل زیبا است. به طور سنتی، کوه آرارات نماد سرزمین مادری برای همه ارامنه بوده است و امروز همچنان ادامه دارد.
آرارات به عنوان کوه کتاب مقدس شناخته شده است، همانطور که در داستان انجیل بزرگ در کتاب مقدس ذکر شده است. با توجه به این داستان، قایق نوح دقیقا روی کوه متوقف شد و بعد از مدتی او را در خانه خود در آرارات مستقر کرد. با وجود این واقعیت که آرارات از بسیاری از نقاط ایروان قابل مشاهده است.

برای یک چشم انداز واقعا هیجان انگیز، از ایروان به سمت صومعه خور ویراپ بروید، جایی که احساس خواهید کرد که می توانید کوه را لمس کنید.

[عکس: btd_yerevan.jpg]
یروان شهری زیبا در ارمنستان
از انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات لذت ببرید

با توجه به آب و هوای مناسب و اشعه خورشید کافی، مناطق کشاورزی ارمنستان مقدار زیادی میوه های آبدار و سبزیجات سالم برای ساکنان آن فراهم می کند. هر سال در تابستان و پاییز، قفسه های فروشگاه با انواع میوه ها، انواع توت ها و سبزیجات پر می شوند.
هنگام بازدید، مطمئن شوید که زردآلو معروف طلایی ارمنی را امتحان کنید، که هر ساله اشعه های روشن آفتاب ارمنی را جذب می کند و عطر و طعم ملایم آن به شما لذت می بخشد. فقط در ارمنستان می توانید از این میوه های خوشمزه لذت ببرید.

یک فرش زیبا بخرید

بسیاری از مورخان، ارتفاعات ارمنستان را به عنوان محل تولد فرش شرقی در نظر می گیرند. معلوم نیست که آیا این درست است یا خیر، اما از زمان های قدیم، سنت ارمنی بافت فرش مشهور شده است که با کیفیت بالا و منحصر به فرد آن نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور نیز شناخته شده است.
اگر می خواهید با قالیچه ارمنی آشنا شوید، توصیه می کنیم از گالری و کارخانه Mgeryan Karpet دیدن کنید. در گالری آنها می توانید آثار قدیمی قرن های نوزدهم را مشاهده کنید و آثاری را که دوست دارید بخرید. برای خرید خوب، شما همچنین می توانید از Vernissage، یک نمایشگاه سوغاتی در فضای باز واقع در نزدیکی میدان جمهوری، بازدید کنید.

این نمایشگاه طیف وسیعی از اقلام، عتیقه جات، فرش های قدیمی، سرامیک نقره، سفال، آلات موسیقی ملی، گلدان های عقیق و غیره ارائه می دهد.

[عکس: armania-musium-of-art.jpg]
موزه هنر ارمنستان
با افراد محلی که بسیار مهمان نواز هستند، دوست شوید.

یک ارمنی قدیمی گفته است: “مهمان یک هدیه از خدا است”. در تمام مراسم شادی و بزم، میز آرامی برای خویشاوندان و دوستان خود تدارک می بینند. ارمنی ها همچنین به گرمی از خارجی ها استقبال می کنند و می خواهند همه چیز را انجام دهند تا احساس راحتی در مهمانشان ایجاد شود.
بسیاری از گردشگران که از کشورهای مختلف به ارمنستان سفر کرده اند، اذعان می کنند که در هیچ جای دیگر چنین مهمان نوازی را ندیده اند. تعجب نکنید که در طول سفر خود در ارمنستان، غریبه ها شما را به خانه خود دعوت می کنند و شما را به امتحان کردن انواع مختلفی از غذاها دعوت می کنند.

احتمال دارد که در پایان سفر شما دوستان ارمنی خوبی پیدا کرده باشید که منتظر بازگشت مجدد شما به میهن عزیزشان (ارمنستان) هستند.

درباره و خدمات مسافرتی فلات پارس بیشتر بدانید
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان