انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علائم بارداری

علائم بارداری

#1
روش های بارداری و علائم بارداری

اگر زنان وقتی برای اول باردار می شوند، علائم و نشانه هایی در خود می بینند که بعد از مراجعه به پزشک متخصص و آزمایشات پزشکی که به عمل می آید باردار بودن آنها قطعی می شود. چون متاسفانه در شروع بارداری گاهی از اوقات علائم و آزمایشات پزشکی کافی برای تشخیص نیستند بنابراین جهت تایید تشخیص بارداری باید از آزمایشات پزشکی کمک گرفت. در مقاله های قبلی روش های فهمیدن حاملگی را توضیح دادیم . با ما همراه باشید تا روش های بارداری و علائم احتمالی بارداری را بیان کنیم.



[عکس: 1296x728_HEADER_8-dpo-early-symptoms-1024x575.jpg]
روش های بارداری

علائم احتمالی بارداری

  1. قطع شدن قاعدگی: قطع کامل قاعدگی را نزد و هر زن جوانی باید به حساب بارداری گذاشت مگر اینکه ثابت شود که زن باردار نیست اگر چه قاعدگی زنانگی ممکن است به علل مختلفی برای مدت چند روز، یک هفته و یا بیشتر به تاخیر بیافتد ولی اصولاً زن هایی که قبلا قاعدگی مرتب و منطقی داشته اند تاخیر چند روز در قاعدگی شان را باید به حساب بارداری گذاشت و امتحانات لازمه را جهت تشخیص به عمل آورد.
  2. تغییرات سینه : بسیاری از دختران و زنان قبل از شروع قاعدگی از سفت شدن و حساسیت سینه هایشان شکایت می کنند که معمولا بعد از اتمام قاعدگی آنها برطرف می*شود. در موقع بارداری، سنگینی و بزرگی پستان ها واضح تر شده و حساسیت آنها نیز زیادتر می*شود. در ماه های چهارم و پنجم بارداری، گاهی از اوقات با فشار دادن نوک پستانها مایع غلیظ سفید رنگ مایل به زردی خارج می شود به نام کلستروم که باید تشخیص بارداری کمک زیادی می*کند. در اطراف نوک پستان بسیاری از زنان باردار هاله سیاهرگی نمایان می*شود که گاهی اوقات همراه با جوش های برجسته ای نیز می باشد. وجود این علائم کمک خوبی برای تشخیص بارداری می*باشد.
  3. ویار و حالت تهوع: بر طبق آمار بیش از یک سوم زنان باردار از دل به هم خوردگی و تهوع شکایت می کنند. این حالت اکثر اوقات ها صبح ها بعد از برخاستن به وجود می آید و گاهی از اوقات به قدری شدید و ناراحت کننده می*شود که منجر به استفراغ می گردد. ویار ، میل هوسانه ای است که غالب زنان در موقع بارداری نسبت به بعضی مواد غذایی مخصوصاً ترشیجات پیدا می کنند و این حالت تمایل گاهی از اوقات نسبت به مواد غیر غذایی مانند گچ دیوار و یا خاک روی زمین نیز ایجاد می گردد. حالت ویار و تهوع صبحگاهی ممکن است زود خیلی زود مثلا دو هفته بعد از عقب افتادن قاعدگی ظاهر گردد ولی معمولا شدت آن بیشتر در ماه های اول و دوم بارداری بوده و تا اوایل چهار ماهگی از بین می*رود .[عکس: PART2_1-683x1024.jpg]
    روش های بارداری
به طور استثناء گروهی از زنان باردار این حالت را تا مدت های طولانی دارند. علت ویار شدید و تهوع هنوز معلوم نشده است ولی در پیدایش آنها عوامل روحی و عصبی تا حدی موثر می باشند .

  1. بزرگ شدن شکم: بزرگ شدن و جلو آمدن شکم تا قبل از سه ماهگی که رحم در داخل حفره و لگن بزرگ می شود محسوس نیست ولی از ماه سوم به بعد رحم تدریجا بزرگتر شده و در بالای استخوان عانه حس می*شود و شکم نیز به همین علت به جلو می*آیند.
  2. سایر علائم بارداری: از قبیل ظاهر شدن لک و پیس صورت ورم دست و پا کم خوابی، حالت عصبی، سردرد، سرگیجه و تکرار ادرار جزئی بوده و اهمیت تشخیص ندارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان