انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش های خانگی درمان واریس پا

روش های خانگی درمان واریس پا

#1
واريس بيماري شايعي است كه در آن رگها ورم كرده و بطور غير عادي از زير سطح پوست نمايان مي شوند. اين عارضه به خصوص در ران و ساق پاها روي مي دهد و علت آن ضعيف شدن ديواره رگ ها و سيستم گردش خون ضعيف مي باشد.
بر طبق آمار، سالانه حدود 25 درصد خانم ها و 10 درصد آقايان به واريس مبتلا مي شوند. در ادامه چند روش درمان خانگي براي درمان واريس پا به شما معرفي خواهيم كرد كه با انجام آن به نتايج قابل توجهي خواهيد رسيد:

1- استفاده از  سركه سيب براي التيام درد واريس پا:
از سركه سيب به عنوان يك ماده پاك كننده طبيعي مي شود. علاوه بر آن استفاده از سركه سيب باعث بهبود گردش خون بدن ميگردد. اگر خون به صورت آرام و عادي جريان داشته باشد، ورم و سنگيني واريس كم خواهد شد.
براي انجام اين درمان، بايد مقدار لازم سركه سيب را بر روي پوست نواحي كه رگ هاي آن تيره يا بنفش شده اند ماليده و آن را به آرامي ماساژ دهيد. توصيه مي شود اين درمان را هر شب پيش از خواب و هر روز بعد از بيدار شدن انجام دهيد تا بيشترين تاثير را داشته باشد.
روش ديگر استفاده از سركه سيب بصورت خوراكي است. 2 قاشق از آن را با يك ليوان آب مخلوط كرده و پس از هم زدن ميل كنيد. پس از يك ماه استفاده روزانه از اين مخلوط تاثيرات شگفت انگيز آن را در درمان واريس پا ملاحظه خواهيد كرد.

2-  فلفل قرمز، موثر در كاهش تورم واريس پا
فلفل قرمز منبع غني فلاونوئيدها و ويتامين C     مي باشد كه مصرف آن باعث بهبود گردش خون شده و درد ناشي از تورم و انباشتگي رگ ها را كاهش ميدهد. براي استفاده از اين درمان بايد يك قاشق چاي خوري پودر فلفل قرمز را در يك فنجان آب داغ بريزيد و به خوبي هم بزنيد تا كاملا حل شود. توصيه مي شود روزانه 3 فنجان از محلول را به مدت يك ماه ميل نماييد تا تاثيرات درماني را مشاهده نماييد.
 
3- دفع سموم و درمان واريس پا بوسيله سير
سير به علت دارا بودن خاصيت ضد التهاب ، باعث دفع سموم مضر و راديكال هاي آزاد از بدن شما ميگردد. به علاوه جريان و گردش خون را جهت حمل خون كافي به قلب و ريه بهبود مي بخشد و باعث كاهش درد و علايم ناخوشايند واريس مي گردد.
براي استفاده، 6 حبه سير را جدا كرده و در يك ظرف شيشه اي قرار دهيد. آب 3 عدد پرتقال را بگيريد و به سيرها اضافه كنيد. 2 قاشق سوپ خوري روغن زيتون نيز اضافه كنيد. اين مخلوط را به مدت حداقل 12 ساعت به حال خود رها كنيد . سپس ظرف را تكان دهيد و بعد چند قطره از محلول را با انگشت به محل مورد نظر ماليده و به مدت حداقل 15 دقيقه بصورت دايره اي ماساژ دهيد. سرانجام، با يك پارچه كتان نواحي روغني را پوشانده و بگذاريد در طول شب باقي بماند تا بهترين نتيجه را داشته باشد.

4- ماساژ محلول جعفري و سير و روغن گل رز
روش ديگر درمان واريس پا استفاده از ماساژ است، براي استفاده از اين روش ابتدا يك مشت پر سير قطعه قطعه شده را با يك فنجان آب مخلوط كرده و مدت 5 دقيقه بجوشانيد. اجازه دهيد كمي خنك شود. سپس مخلوط را فشار دهيد تا آب باقيمانده گرفته شود. چند قطره روغن گل هميشه بهار يا روغن گل رز را اضافه كرده و براي چند دقيقه آن را در يخچال بگذاريد. حال آن را به نواحي مورد نظر بر روي پوست ماليده و ماشاژ دهيد.
 
5- مصرف كلم پيچ
كلم پيچ حاوي عناصر مغذي مثل ويتامين A     ، B  ، C ، E و K ، منيزيم، پتاسيم، آهن، كلسيم، مس، سولفور و فيبر است. كلم پيچ همچنين خواص درماني دارد .
براي استفاده، يا برگ كلم ها را به تنهايي بر روي نواحي مورد نظر قرار دهيد يا آن را ريز خرد كرده و با آب مخلوط كنيد تا چسبنده شود و سپس روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد براي چند ساعت باقي بماند.
با استفاده از روش هاي خانگي بالا مي توانيد اميدوار باشيد كه به سمت بهبودي از بيماري واريس پا و درد واريس پا حركت كنيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان