انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روغن انتقال حرارت

روغن انتقال حرارت

#1
روغن انتقال حرارت , قیمت روغن انتقال حرارت , فروش روغن انتقال حرارت : این نوع از روغن ها به منظور کاربرد در سیستم های انتقال حرارت تولید و عرضه می شوند . روغن انتقال حرارت همانگونه که از نام آن پیداست از مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون و حرارت برخوردار است  . 
از مهمترین خصیصه های روغن انتقال حرارت می توان به بازدهی بالای آن ها اشاره کرد که با بازدهی انتقال حرارت به صورت غیر مستقیم سیستم های بسته را افزایش می دهد . همچنین ضریب هدایتی روغن انتقال حرارت باید بسیار بالا باشد تا بتواند در حین انجام عملیات از خود گرانروی نداشته باشد و لجن به جای نگذارد . این نوع روغن ها به صورت عمومی حداکثر تا دمای 300 درجه سانتیگراد قابلیت استفاده در سیستم های بسته را دارند .
[عکس: Hydraulic-Fluid-2.jpg]
روغن انتقال حرارت چیست ؟
روغن انتقال حرارت در واقع به روغن هایی گفته می شود که به منظور انتقال گرما تولید شوند و این نوع روغن ها از خاصیت پمپ شدن در دمای پایین برخوردارند . با افزایش دما و بالا رفتن دما ظرفیت گرمایی روغن های انتقال حرارت نیز بالا می رود .
در مدت زمان کارکرد این نوع روغن ها چون تغییراتی به وجود می آید که در کیفیت این نوع روغن ها تاثیر می گزارد مثل تشکیل لجن و غلظت و دیگر خطرات ایمنی چون کاهش نقطه اشتعال و نقطه جوش را سبب می شود به همین علت توصیه می شود تا پس از مدت مشخصی که از زمان کارکرد آن گذشت , خواص روغن را مورد ارزیابی قرار دهید .
روغن انتقال حرارت در دماهای بالا به کار گرفته می شوند بنابراین بایستی تشکیل شده از برش های نازک روغنی باشند و نبایستی به هیچ وجه با تقطیرات سبک برای منظور تعدیل گرانروی ترکیب بشوند . این نوع روغن ها از چگالی بالایی برخوردارند به همین علت است که از کاهش ظرفیت های گرمایی برخوردارند .
نمونه ای از لیست محصولات شرکت روانکار شیمی ماهان
روغن دنده
روغن هیدرولیک
روغن کمپرسور
روغن ترانس
گریس نسوز
روغن شل
روغن بهران
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان