انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش های مختلف برای چاپ دیجیتال

روش های مختلف برای چاپ دیجیتال

#1
  چاپ دیجیتال  به روش چاپ از یک تصویر مبتنی بر دیجیتال به طور مستقیم به رسانه های مختلف اشاره می کند. این معمولا به چاپ حرفه ای اشاره دارد که در آن کارهای چاپی دسکتاپ و سایر منابع دیجیتال با استفاده از پرینترهای لیزری یا پرینترهای بزرگ و یا پرینتر با حجم بالا چاپ می شوند.
 
چاپ دیجیتال حرفه ای هزینه بیشتری برای هر صفحه از روشهای چاپی سنتی افست دارد، اما این قیمت معمولا با اجتناب از هزینه تمام مراحل فنی مورد نیاز برای چاپ صفحات چاپ شده است.
صرفه جویی در نیروی کار و توانایی در حال افزایش فشرده سازی دیجیتال به این معنی است که چاپ دیجیتال به نقطه ای می رسد که بتواند تکنولوژی چاپ افست را برای تولید چاپ های بزرگتر چندین هزار صفحه ای با قیمت پایین مطابقت دهد یا جایگزین کند.



[عکس: chapdigital.jpg]
 


بزرگترین تفاوت بین چاپ دیجیتال و روش های سنتی مانند لیتوگرافی، فلکسوگرافی، گریز یا قلدر است که نیازی به جایگزینی صفحات چاپ در چاپ دیجیتال نیست، در حالی که در چاپ آنالوگ صفحات بارها جایگزین شده اند.زمان بکار رفته در چاپ دیجیتال سریعتر و هزینه های آن پایین تر است، اما اغلب در بسیاری از پردازش های چاپی دیجیتال، برخی از جزئیات دقیق تصویر را از دست می دهند. رایج ترین روش ها عبارتند از پرینتر جوهر افشان یا لیزری که رنگدانه یا تونر را بر روی انواع مختلفی از بسترها شامل کاغذ، کاغذ عکس، بوم، شیشه، فلز، سنگ مرمر و سایر مواد ذخیره می کند.

تصاویر دیجیتال بر روی کاغذ واقعی عکاسی حساس به نور با لیزر و پردازش شده است.این چاپ تصاویر واقعی و لحن پیوسته در جزئیات تصویر است. کیفیت بایگانی چاپ به همان اندازه رتبه بندی سازنده برای هر عکس کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد. در فرمت های بزرگ، بزرگترین مزیت این است که، از آنجایی که هیچ لنزی استفاده نمی شود، در گوشه های تصویر هیچ تصویر برداری یا جزئیات ناکارآیی وجود ندارد.
 
تکنولوژی چاپ دیجیتال در طول چند سال گذشته با پیشرفت های قابل توجهی در کیفیت و اندازه ورق رشد چشمگیری داشته است.

سورس: سام گرافیک
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان