انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شستشوی هواپیما توسط دستگاه واترجت صنعتی

شستشوی هواپیما توسط دستگاه واترجت صنعتی

#1
واترجت یا همان کارواش صنعتی یکی از بهترین دستگاه ها و از بهترین روش های شستشو و نظافت برای سطوح مختلف محسوب می شود. از این دستگاه برای شستشو های کوچک مانند درب پارکینگ یا حتی اتومبیل استفاده می شود ، ولی این کارواش ها استفاده های بزرگ تر و اختصاصی تری نیز دارند ، که در این مقاله به استفاده این دستگاه های کارواش به منظور نظافت هواپیما می پردازیم.

شاید برایتان جالب باشد ، هواپیما ها نیز مستعد کثیفی و آلودگی هستند حتی بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر . آلودگی ها از لکه های قطرات باران گرفته تا فضولات پرندگان مختلف در حین پرواز و بسیاری آلودگی های دیگر … .

بعضی اوقات در حین بلند شدن و نشستن هواپیماها، در بخش موتور این وسیله نقلیه فرآیندی رخ می دهد که باعث می شود دوده ها و غبار هایی از بخش انتهایی موتور به بدنه هواپیما، دم و بال های هواپیما جذب شوند و باعث آلودگی این بخش ها بشود.

همانطور که به سادگی می توان فهمید، هواپیما ها در انواع و اندازه های مختلف یا گوناگونی وجود دارند که این ویژگی ها و شرایط می توانند به صورت مستقیم روی شیوه و مدت زمان نظافت و حتی دستگاهی که باید به نسبت میزان نظافتی که می خواهیم انجام دهیم تاثیر بگذارد.
هواپیماهای ملخی و تک سرنشین که نیاز به دستگاه صنعتی با حجم مخزن پایین تر دارند تا هواپیما های فوق بزرگ مانند ایرباس ای 380 که از بزرگترین هواپیما های موجود است . هزینه و زمان شستشو از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه واقع شود.

صنعتی به نسبت روش های دیگر شستشو قطعا پایین تر و به به کار گیری این دستگاه قطعا به صرفه تر خواهد بود .

[عکس: cleaning-the-aircraft-by-industrial-wate...achine.jpg]
شرایط نگهداری و نکات قابل توجه شستشوی هواپیما با دستگاه کارواش صنعتی
 

از دیگر نکاتی که برای نظافت هواپیماها بایستی مد نظر داشت این است که شستشوی هواپیماها به هر حال زمان بر است و به سادگی شستشوی اتومبیل، باغچه منزل، قطعه، تجهیزات و … نیست. پس برای کوتاه تر کردن یا کاهش زمان نظافت و پاک کردن آلودگی ها بایستی از   صنعتی بهره ببریم که این دستگاه های در انواع گوناگون آب گرم و آب سرد یا تک فاز و سه فاز می باشند. همواره توجه داشته باشید که در این گونه شستشوها فشار زیادی بر موتور دستگاه وارد می شود پس باید نازل ها را چک کنیم که مسدود نشده باشند .
بنابراین برای بهبود وضعیت شستشو و افزایش عمر دستگاه باید اقدام به جایگزینی یا باز کردن مسیر نازل ها بکنیم.

جالب است بدانید کثیف بودن باعث کاهش بهره وری و افزایش مصرف سوخت نیز می شود ، مخصوصا در جت هایی که با سرعت و حساسیت بیشتری پرواز می کنند.

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان