انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاثیر مهاجرین بر اقتصاد اروپا

تاثیر مهاجرین بر اقتصاد اروپا

#1
تاثیر مهاجرین بر اقتصاد اروپا چیست و دادن اقامت اروپا به مهاجران،چگونه به اقتصاد این قاره کمک می کند.


 

با وجود آنکه وضعیت اقتصادی بدی در اروپا حاکم است، و با وجود اینکه دادن اقامت اروپا به مهاجرین ، برای کشور میزبان هزینه آفرین هستند ، پس چرا این کشور ها همچنان به دادن اقامت مشغول هستند ؟

واقعیت مطلب این است که در پشت پرده ی ماجرای دادن اقامت اروپا به مهاجرین ، مسائل انسانی و مانند اینها در میان نیست ، بلکه آمار نشان میدهد که پذیرش مهاجرین به نفع این کشور هاست.این قاعده برای کشور استرالیا نیز صادق است و کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند نیز برای این کشور سود فراوانی را به همراه میاورند.

بر اساس آخرین گزارش ها و تحقیقات ، مهاجرینی که وارد اروپا شده اند میتوانند ظرف پنج سال ، تا دو برابر هزینه ای که برای آنها شده را بازگردانند.

درواقع حضور پناهنده ها موجب ایجاد شغل های بیشتر و نیز تقاضای کالا و خدمات بیشتر شده و کمبود نیروی انسانی در اروپا را برطرف سازند.این کار به دولت نیز کمک ویژه ای می کند ، به این صورت که دولت هزینه ی بسیار کمتری در بیمه های بیکاری و خدمات عمومی می کند.همچنین بازار کاری خوب اروپا موجب میشود تا کارگران بومی کشور ها نیز همچنان به کار خود مشغول باشند.

جذب مهاجران در بین سال های 2015 تا 2020 ، بدهی کشور های اروپایی را تا رقم 69 میلیارد یورو افرایش می دهد.اما در همین زمان و با افزایش فعالیت های اقتصادی و بالاتر رفتن تولید ناخالصی کشور ها ، رقمی در حدود 126 ملیون یورو درآمد برای این کشور ها به وجود خواهد آمد.یعنی رقمی در حدود دو برابر هزینه انجام شده برای نگهداری مهاجرین!!


بنیاد تنت که هدف آن کمک به انسان های در به در است ، در گزارشی در رابطه با شرایط مهاجرین ، اینگونه سخن می گوید : یک یورو هزینه برای مهاجران ، موجب تولید دو یورو سرمایه بیشتر می شود.


بسیاری از افراد معتقد اند که پذیرش مهاجرین موجب افزایش هزینه های جامع می شود و حتی آنهایی که معتقد اند باید اجازه دریافت اقامت اروپا را به مهاجرین داد نیز این طرز فکر را دارند. اما واقعیت مسئله این است که جذب مهاجرین فشار کوتاه مدتی بر عموم جامعه وارد می کند با این وجود همان مدت کوتاه هم موجب افزایش تقاضای اقتصادی می شوند که محرک پولی خوبی برای تقاضای پایین خدمات و محصولات می باشد.در بلند مدت نیز وجود مهاجرین باعث درآمدزایی از طریق دریافت مالیت و ایجاد شغل آنها می باشد.

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان