انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بیلبورد

بیلبورد

#1
تاریخچه بیلبورد در تابلوسازی
پیش از میلاد مسیح  ،  انسانها نقاشی هایی برروی دیواره غارها ترسیم می کردند و بعدها در شهر طبس پوستری که متعلق به آگهی یافتن یک برده فراری بود کشف شد . پس از گذشت قرنها یونانیان از ستون های چوبی به نام آکسون برای اطلاع رسانی استفاده می کردند و سپس در سال 1400 پس از میلاد ، اروپاییان اعلانات خود را در میادین شهرها و یا ساختمانهای عمومی نصب می کردند .
در سال 1796 چاپ سنگی اختراع شد و در سال 1800 اولین مکتب پوستر پایه گذاری گردید و در سال 1870 با مکانیزه شدن وسایل ، پوستر ، با مدلها و طرح های جدید رونمایی شد و پس از انقلاب صنعتی ماشین هایی برای بریدن و چاپ کردن کاغذ و تشکیل سایه رنگها ابداع شد که این سایه رنگها از نقاط  ریزی تشکیل شده بودند که باعث ایجاد طرح های سه بعدی می شدند.
در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزایش رفت و آمد انسانها با اتومبیل ، بیلبوردها به عنوان شاخه ای از وسایل ارتباطات تصویری جایگزین تصاویری شدند که برروی دیوار ها چسبانده می شدند  و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که از چوب ، آهن ، کاغذ و تصویر تشکیل می شد رواج یافت .
روند رشد :
روند رشد چاپ و تبلیغات همچنان ادامه یافت تا اینکه در نیمه دوم قرن نوزدهم دوربین اختراع شد و عکاسی راه های جدیدی برای تبلیغات بهتر و موثرتر را میسر ساخت .
در اوایل دهه قرن بیستم هیچ کشوری نمی توانست با ایالت متحده در امر تبلیغات و پوستر رقابت نماید و به دلیل فقدان قوانین مرتبط با اندازه و مکان آگهی ها ، هر کس در هر مکان اقدام به نصب آگهی و تبلیغ می نمود تا اینکه بیمه کردن پوسترها و تعیین مدت زمان نصب آن روی دیوار به طور جد مطرح شد .
با استفاده از این قانون ، بایستی از صاحب دیوار اجازه دریافت می شد و سپس تبلیغ کننده می توانست از تمام قسمت های دیوار برای نصب پوستر خود بهره مند گردد .
در آن زمان متصدیان نصب پوستر اقدام به فروش بیلبوردها در اشکال مختلف مربع یا مستطیل نمودند و به وسیله دو تکه چوب این تابلوها را در محلهای مختلف نصب می کردند .
با توسعه صنعت اتومبیل و نقل و انتقال مردم به مکانهای مختلف جغرافیایی ، تبلیغ کنندگان با خلاقیت های مختلف اقدام به نصب بیلبوردهای الکترونیکی در جاده ها نمودند .
در قرن بیستم از بیلبوردها به طور گسترده استفاده می شد و تبلغ کنند گان در تبلیغ خود سعی در اثبات مرغوب بودن کالا و خدمات خود و به فروش رساندن آن داشتند اما در اواسط قرن بیستم ،  آژانس های تبلیغاتی دریافتند که اگر از یک شعار و یا پیام کوتاه برای تبلیغ و فروش محصولات استفاده نمایند بیشتر موثرواقع می شود.
امروزه از تکنیک های متفاوت نورپردازی و نوشته های متحرک کوتاه بهره برده می شود  تا هنگام عبور اتومبیل از مقابل بیلبوردها  بتوان  به طور کامل محصول یا خدمات مدنظر را تبلیغ نمود و در ذهن مخاطب رسوخ کرد.
تعریف بیلبورد :
در واقع واژه بیلبورد در فرهنگ تابلوسازی به تخته یا سطوح قابل اجاره ای اطلاق می شود که دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهی جدیدی برروی آن درج می گردد .
موقعیت بیلبورد در تبلیغات :
بیلبوردها یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین وسایل تبلیغاتی می باشند که جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارند و با بهره گیری از عوامل بصری مانند محتوای یک پوستر آگهی و یا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه های مختلف و نورپردازی های متنوع ، به صورت ثابت و یا متحرک در در معرض دید عموم قرار می گیرند.
ویژگیها :
با ترکیب بندی صحیح و طراحی جذاب از فاصله ای دور جلب توجه می کند و کالا یا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم می رساند .
به دلیل قرارگیری در فضاهای باز شهری و ملاحظه تبلیغات روی آن ، توسط جمعیت کثیر ، یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود.
برای ساخت و نصب آن می بایست با مهندسین شهرسازی و شهرداری ،  هماهنگی های لازم صورت پذیرد و برای نصب آن حفظ زیبایی شهر لحاظ گردد .
پیام قابل نمایش بر روی بیلبورد می بایست قابل ادراک ، سریع الانتقال ، قابل رویت و روشن و واضح باشد تا بتواند برروی مخاطب تاثیر بگذارد.
چون بیلبوردها از یک دیگر جدا هستند و بین آنها مسافت وجود دارد بنابراین  برای تبلیغ کالا و یا خدمات خود می توانید از چندین بیلبورد پی درپی برای تبلیغ استفاده کنید که این بیلبوردهای پی در پی به یاد آورنده قسمتهای منفصل از یکدیگر هستند و باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه تبلیغ بهتر می شوند .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان