انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل

#1
استفاده از مصالح پیش ساخته و آماده ای مانند ساندویچ پانل امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته واکثر ساختمان سازان ترجیح میدهند به جای مصالح سنگین و سنتی از و ساندویچ پانل سقفی که بسیار سبک می باشد استفاده کنند.
استفاده از ساندویچ پانل های آماده سرعت انجام کاررا بالاتر می برد و هزینه های اضافی ناشی از حمل مصالح سنگین و نیز طوفانی شدن پروژه را کاهش میدهد عمرمفید این مصالح بالا بوده به همین دلیل عمرسازه و ساختمان شما بالا می رود. درصورت خرابی ویامشکل می توان این مصالح را بدون به وجود آوردن نخاله وتخریب سقف و کنده کاری ،تعویض کرد. دوام وپایداری ساندویچ پانل بسیار بیشتراز مصالح سنتی می باشدو در برابر زلزله و طوفان مقاوم است.افزایش جمعیت نیاز به ساخت مسکن در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین قیمت را بیشتر می کندو برای رفع این مشکل ساختمان سازان استفاده از این ساندویچ پانل هارا برای سرعت دادن به کار خود استفاده می کنند. علاوه بر ساختمان سازی از ساندویچ پانل می توان در موارد دیگراستفاده کردمانند:کانکس های پلیسی
استودیو های صدابرداری،ساخت تابلوهای تبلیغاتی ،کانتینر،سردخانه ها،آلاچیق ها، سقف کارخانه ها ،سوله ها،انبارهاو....کانکس های ویلایی و... ضخامت کم ساندویچ پانل باعث می شود بیشترین فضای ممکن بعداز ساخته شدن ساختمان در دسترس باشد و پی سازی ساختمان به علت سبکی مصالح دارای هزینه کمتر می باشد. استفاده از ساندویچ پانل در صنایع نظامی،صنایع شیمیایی،صنعت هواو فضا،طراحی مدل های صنعتی،خودرو، کشتی سازی،حمل ونقل راه وترابری ، حمل ونقل هوایی،بسته بندی،سازه های موقت،مراکز آتش نشانی،مساجد وپادگان ها،اتاق فرمان یا کنترل،خانه های پیش ساخته، واحد های آموزشی ، واحدهای درمانی ،سالن های مرغداری،وکشاورزی،مراکزپلیسی و امدادونجات ،مراکزنظامی صحرایی، کمپ ها، ساختمانهای با کاربرد پزشکی ، داروسازی و لوازم بهداشتی، مراکز هسته ای می باشد.
ساندویچ پانل یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی می باشد که علاوه بر استفاده در موارد ساختمانی و پروژه های عمرانی استفاده های دیگری نیز از این محصول می توان داشت به طور کلی ساندویچ پانل در جهت ساخت دیوار و سقف پیش ساخته بوجود آمد اما پس از تولید در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت که در پایین به بخشی از این موارد استفاده اشاره خواهیم کرد:
[عکس: 3-3.jpg]
ساخت کانکس با ساندویچ پانل:
کانکس ها دارای انواع مختلفی هستند که مستحکم ترین و بهترین نوع این کانکس ها انواعی هستند که با متریال ساندویچ پانل ساخته می شود. کانکس هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شوند از لحاظ سرما و گرما و رطوبت دارای مقاومت بیشتری هستند زیرا عایق ساندویچ پانل باعث می گردد که در برابر عوامل خارجی کانکس مفاوم تر باشد.
ساخت سوله با ساندویچ پانل:
 
[عکس: 5-3.jpg]
ساخت مکان های صنعتی و کارخانجات به دلیل وسعت بالایی که دارند اگر قرار باشد بوسیله مصالح سنتی ساخته شوند از لحاظ مالی به صرفه نیستند و منابع مالی بسیاری صرف ساخت کارخانجات می گردد به همین دلیل برای پوشش محیط های وسیع برای کارخانجات اغلب از ساندویچ پانل استفاده می شود. استراکچر این نوع کارخانجات از تیرآهن و پوشش سقف کارخانجات از ساندویچ پانل سقفی با گام های بلند و پوشش دیوار کارخانجات از ساندویچ پانل دیواری مقاوم و عایق استفاده می گردد. برای ساخت کارخانجات ساندویچ پانل های نسوز و دیر سوز پیشنهاد می شود که خطرات کمتر در زمینه از بین رفتن دستگاه های کارخانه ها و امنیت بیشتر کارکنان را به همراه دارد
ساخت اتاق حمل بار با ساندویچ پانل:
اتاق حمل بار جعبه یا باکسی است که روی کامیون نصب می شود و یکی از گزینه هابرای حمل و نقل کالای تولیدی برای مسیرهای شهری وبین شهری است. اتاق حمل بار نصب شده طول 3200میلیمتر وعرض 2000 میلی متر،ابعادداخلی طول3140 میلیمترعرض 1920 میلیمتر ارتفاع مفید داخلی1850 میلیمترو حجم 11مترمکعب ساختار شاسی و قطعات ساخته شده از فولاد،ساختا راتاق حمل بار ساخته شده از ساندویج پانل های مخصوص دوروورق پیشرنگ شده (25میکرون رنگ کوره ای ازرو و6 میکرون رنگ پرایمر اززیر)با عایق پلی یورتان آلمانی- ضخامت دیوارهای جانبی و سقفی4 سانت-کف ازورق آهن عاجدار- پروفیل های بیرونی و داخلی ازنوع آلومینیوم مخصوص- دارای سیستم روشنایی داخل اتاق-درب عقب :درب دولنگه و برروی هرلنگه 3 لولاو یک قفل با ضخامت 18 میلیمتر از جنس پوب چند لایه با دو ورق آلوزینک و دارای عایقبندی PVCبا لاستیک مخصوص می باشد.تجهیزات قابل سفارش در اتاق حمل بار:درب بغل بزرگ-گلگیر-جعبه ابزار بزرگ-جعبه ابزار کوچک-پروفیل های آلومینیومی بیرون- ورق آهن صاف در کف-چوب با روکش عایقدار خارجی درکف-سپر عقب
[عکس: 1-5.jpg]
 
ساخت ویلا با ساندویچ پانل:
برای ساخت ویلا می توان از ساندویچ پانل های دیواری وساندویچ پانل های سقفی استفاده کردکه سرعت ساخت را فوق العاده بالا می برد ب توجه به نقشه مورد سازه طبق نقشه می توان در حداقل زمان ویلا را ساخت مه با توجه به مشخصات فنی سازه بسیار زود بازده و آسان اجرا می باشد.
ساخت کمپ با ساندویچ پانل:
کمپ برای ساخته می شود که ی اسکلت فلزی مناسب دارد دیوارها از ورق گالوانیزه رنگی با عایق پشم شیشه ساخته شده و از ساندویچ پانل های یک رو ورق ودوروورق استفاده می شودو برای اسکان موقت در زمان زلزله ، ساختمانهای تجهیز کارگاههای پیمانکاری،ساختمانهای اسکان اضطراری ،ساختمانهای روستایی، ساختمانهای بین جاده ای، کمپ های نظامی را شامل می شود.[عکس: 2-3.jpg]
ساخت سردخانه با ساندویچ پانل:
ساندویچ پانل سقفی وساندویچ پانل دیواری برای ساخت سردخانه استفاده می شود. برای ساخت سردخانه از ورق گالوانیزه، آلوزینک ، استنلس استیل ، آلومینیوم ، فایبر گلاس و یا PVC استفاده می شود ولایه فوم آن عایق پلی یورتان تزریقی با مقاومت بالا در برابر آتش سوزی می باشد ا ستفاده از فاق وزبانه دوبل به هم متصل شده به گونه ای طراحی شده که پس از جفت شدن در کنارهم یک دیوار یکپارچه تشکیل می شودکه برای جفت کردن آن از قفل های پانلی استفاده می شود. برای ایجاد ساندویچ پانل با توجه به نقشه پروژه نوع ساندویچ پانل مورد استفاده انتخاب می شود ولوازم جانبی اجرای آن انتخاب می شود.و در اجرا به کار برده می شود.
ساندویچ پانل هابهترین مواد برای ساخت ساز هایی مانند استودیوهای صدابرداری ، انبار ها و سوله های ساختمانی و کارگاهی و سازه ایی که به مدت کوتاه استفاده می شود وقابل بازیافت است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان