انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شاید تعجب کنید اینم یک مدلشه: لاغر کردن بازو!

شاید تعجب کنید اینم یک مدلشه: لاغر کردن بازو!

#1
جراحی زیبایی بازو یک نوع عمل زیبایی است که در آن پوست و چربی اضافی بازو که به سمت پایین افتاده شده است را با حفظ ظاهر زیبای آن حذف نموده یا کاهش می‌دهند. در واقع متقاضیان جراحی زیبایی بازو شامل دو گروه از افراد هستند، عده‌ای که به علل ارثی یا ژنتیکی از بزرگی بیش از حد ناحیه‌ی بازو خود ناراحت هستند و عده‌ی دیگر افرادی هستند که به دلیل نوسانات وزن یا پس از یک درمان جراحی چاقی دچار افتادگی در بازوها و تغییر شکل ظاهری آن شدند. ناگفته نماند از آن‌جایی که این مشکل بزرگ از طریق ورزش قابل اصلاح نیست، چاره‌ای جزء درمان‌های پزشکی وجود ندارد. برش جراحی زیبایی بازو در زیر بغل یا خط عمودی زیر بازو با توجه به میزان افتادگی و بافت اضافی ایجاد می‌شود. هزینه لازم برای این جراحی نیز بسته به نوع جراحی می‌تواند متغیر باشد و معمولاً بیمه مخارج آن را پوشش نمی‌دهد. به طور کلی هزینه‌ها مربوط به بیمارستان، تسهیلات جراحی، هزینه‌ی بی‌هوشی، آزمایش‌های پزشکی لازم، لباس عمل و بعد از آن، نسخه دارویی و دستمزد جراح است. باید توجه داشته باشید که در هر نوع جراحی زیبایی، توجه به تخصص و تبحر جراح از هر مورد دیگری مهم‌تر است.

کاندیدهای جراحی زیبایی بازو
به طور کلی افرادی کاندید مناسب برای یک جراحی زیبایی بازو هستند که این شرایط را داشته باشند:

بزرگسالان دارای بازوهایی با پوست بسیار سست؛
بزرگسالان دارای بازوهای عریض و بیش از حد بزرگ؛
بزرگسالان در هر سنی که به وزن نسبتاً پایدار رسیده و فاقد اضافه وزن قابل توجه باشند؛
افراد سالم بدون هیچ گونه شرایط پزشکی خاص که منجر به افزایش خطر جراحی شود؛
افراد غیر سیگاری؛
افراد دارای انتظارات واقع‌بینانه و مثبت.
آمادگی قبل از جراحی زیبایی بازو
پزشک جراح قبل از هر پیشنهاد یا توصیه‌ای ابتدا یک شرح‌حال دقیق از وضعیت جسمی و روحی فرد با کمک پرسیدن سؤالاتی به دست می‌آورد تا بهتر فرد را در این زمینه راهنمایی کند. این سؤالات شامل:

از جراحی بازوهای خود چه هدفی دارید؟
آیا شرایط پزشکی خاص، آلرژی یا سابقه‌ی مصرف دارو یا مواد مخدر و الکل داشته‌اید؟
داروهای فعلی، ویتامین‌ها، مکمل‌های گیاهی مصرفی خود را نام ببرید؟
آیا سابقه جراحی قبلی داشته‌اید؟
سپس با درخواست آزمایش‌های کنترلی وضعیت عمومی سلامت فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در مورد نتایج حاصل از جراحی و خطرات و عوارض بالقوه احتمالی آن با فرد صحبت می‌کند. پیش از تن دادن به جراحی زیبایی بازو بهتر است تمام سؤالات خود را در زمینه خطرات و عوارض آن و اقدامات مراقبتی لازم پس از عمل از جراح خود بپرسید تا با خیالی آسوده‌تر این دوران را بگذرانید. لیستی از این سؤالات شامل:

آیا پزشک جراح شما دارای گواهی جراحی پلاستیک بازو هست؟
جراح شما چند سال سابقه جراحی در این زمینه را دارد؟
آیا بیمارستان یا مرکز جراحی شما دارای تجهیزات به روز و مدرن هست؟
آیا من کاندید خوبی برای این روش هستم؟
بهترین نتایج قابل انتظار از جراحی چیست؟
چه روش جراحی‌ای برای من توصیه می‌شود؟
دوره بهبودی چه مدت زمان می‌برد و چه کارهایی به بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند؟
خطرات و عوارض مرتبط با این جراحی چیست؟
در صورت عدم رضایت از نتیجه جراحی چه پیشنهادی دارید؟
بعد از عمل جراحی چه داروهایی تجویز خواهد شد؟
آیا بعد از جراحی نیاز به پانسمان هست؟ تا چند وقت؟
آیا نیاز به کشیدن بخیه است؟ چه زمانی؟
چه زمانی می‌توانم فعالیت طبیعی و ورزش را از سرگیرم؟
چه زمانی برای ویزیت پیگیری مراجعه کنم؟
سپس در صورت تصمیم‌گیری نهایی برای جراحی زیبایی بازو اقداماتی برای آمادگی فرد برای روز عمل انجام خواهد شد، شامل:

ارزیابی پزشکی و درخواست آزمایش‌های تکمیلی؛
مصرف، قطع یا تنظیم داروهای فعلی؛
منع استعمال سیگار از دو هفته قبل از عمل؛
اجتناب از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی افزایش دهنده خونریزی از دو هفته قبل از عمل.
از آن‌جایی که عمل جراحی لیفت یا لاغر کردن بازو ممکن است در یک مرکز جراحی معتبر و مطب به صورت سرپایی و یا در بیمارستان انجام شود، لازم است که در روز جراحی و حداقل شب اول کسی به عنوان همراه در کنار شما باشد.

نحوه‌ی جراحی زیبایی بازو
جراحی زیبایی بازو که حدود دو ساعت زمان می‌برد، شامل مراحل زیر است:

مرحله اول ـ بی‌هوشی: داروهای کنترل درد و بی‌حسی یا بی‌هوشی به منظور راحتی فرد حین جراحی به صورت داخل وریدی یا استنشاقی تجویز می‌شود. متخصص بی‌هوشی با توجه به شرایط هر فردی تصمیم به انتخاب نوع بی‌هوشی می‌گیرد؛
مرحله دوم ـ برش: طول برش و نوع الگوی آن در طول عمل جراحی لیفت بازو به مقدار و محل پوست و چربی اضافی بستگی دارد که جراح درباره‌ی نوع آن تصمیم می‌گیرد. به طور کلی برش در داخل بازو و یا در پشت بازو ایجاد می‌شود و بسته به اولویت جراح ممکن است از زیر بغل تا بالای آرنج امتداد یابد. چربی اضافه می‌تواند به طور مستقیم یا با استفاده از لیپوساکشن خارج شود. بسته به شرایط خاص ممکن است میزان برش محدودتر شود؛
مرحله سوم ـ بستن برش: برش‌های ایجاد شده با بخیه‌های قابل جذب و یا بخیه‌هایی که ظرف یک تا دو هفته بعد از جراحی کشیده می‌شوند، بسته خواهد شد.
اقدامات پس از جراحی زیبایی بازو
در طول دوره بهبودی از عمل جراحی زیبایی بازوی باید محل جراحی را منظم پانسمان نموده و با باند یا نوار کشسانی که به منظور جلوگیری از تورم ناحیه تهیه شده است، محکم بسته شود. ممکن است لوله نازک و کوچکی به طور موقت برای تخلیه خون یا مایع بیش از حد در زیر پوست قرار داده شود. می‌توان با کمک دستورالعمل‌های ارائه شده توسط پزشک دوران نقاهت جراحی را به سلامت سپری کرد. در این دستورالعمل بر بالا نگه‌داشتن دست‌ها از سطح بدن به کمک یک بالش در حالت استراحت و خوابیده تأکید می‌شود. همچنین تا زمان بهبودی کامل نباید اجسام سنگین توسط دست‌ها بلند یا حمل شود. در هفته ابتدایی پس از عمل امکان استفاده از مسکن‌های ضد درد تجویز شده برای تسکین درد وجود دارد. پس از یک هفته فرد باید برای کشیدن بخیه‌های غیر قابل جذب و ویزیت پیگیری به پزشک خود مراجعه کند. پس یک هفته استراحت فرد می‌تواند به محل کار خود بازگردد. فعالیت ورزشی خود را با احتیاط از یک ماه پس از جراحی با نظر پزشک خود می‌تواند آغاز کند.
نتایج ناشی از جراحی زیبایی بازو بلافاصله پس از اتمام جراحی با مقایسه عکس‌های قبل و بعد از عمل قابل درک و تشخیص است. هرچند تورم و کبودی و جای برش جراحی کمی ظاهر بازو را دلخراش کرده ولی کم‌کم طی دو هفته بهبود می‌یابد. جای برش‌های جراحی کمی آزاردهنده است ولی به دلیل قرار داشتن در زیر بازو در حالتی که دست‌ها در کنار بدن باشند، مخفی می‌مانند. از این پس افراد با اعتماد به نفس و رضایت بیشتری در جمع حاضر خواهند شد.
با وجود این‌که نتایج قابل انتظار در بیشتر موارد مطلوب بیمار است ولی در برخی موارد نیاز به جراحی ترمیمی و اصلاحی دیگری نیز وجود دارد. نتایج حاصل از عمل جراحی لیفت بازو بلند مدت خواهد بود. البته به شرطی که فرد وزن پایدار و تناسب اندام خود حفظ کند. با بالا رفتن سن طبیعی است که کمی از استحکام بافتی خود در ناحیه بازو را از دست دهد اما در بسیاری از موارد بهبودی حاصل نسبتاً دائمی است. اجرای دستورالعمل‌های پزشک برای کسب بیشترین مؤفقیت از عمل جراحی ضروری است.

خطرات و عوارض جراحی زیبایی بازو
انتخاب عمل جراحی لاغر کردن بازو بسیار شخصی است و هر فردی باید با در نظر گرفتن خطرات و عوارض احتمالی آن تصمیم بگیرد. از آن‌جایی که قبل از عمل رضایت‌نامه شخصی برای اطمینان از درک و آگاهی فرد از مشکلات احتمالی این جراحی گرفته می‌شود، باید عارضه‌های آن را بشناسید. خطرات عمل جراحی زیبایی بازو عبارتند از:

خطرات بی‌هوشی؛
خون‌ریزی؛
عفونت؛
تأخیر بهبود زخم؛
زخم ناخوشایند؛
تجمع مایع یا خون زیر پوست؛
آسیب به ساختارهای عمیق‌تر مانند اعصاب، رگ‌های خونی و عضلات؛
مرگ بافت چربی زیر پوست (نکروز چربی)؛
بی‌حسی و یا سایر تغییرات در احساس پوست؛
درد مداوم؛
تورم دست؛
سوزش، قرمزی و ترشحات چرکی بخیه؛
احتمال نیاز به عمل جراحی ترمیمی.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان