انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بسته بندی اقلام آشپزخانه

بسته بندی اقلام آشپزخانه

#1
[عکس: %D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8...%D9%87.jpg]
زمانی که یک منطقه وسیع و خوب برای کار دارید، بسته بندی بسیار راحت تر و کمتر خسته کننده خواهد بود. توصیه می شود که میز آشپزخانه را پاک کنید و بسته بندی اقلام آشپزخانه خود را روی میز انجام دهید. به خاطر داشته باشید که هنگام بسته بندی اقلام آشپزخانه برای باربری ، اقلام شکننده سنگین تر را در پایین کارتن قرار دهید؛ اقلام ظریف تر باید به بالای کارتن نزدیک شوند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مقدار قابل توجهی کاغذ بسته بندی روی میز بگذارید. یک کارتن محکم و متوسط را انتخاب کنید. در پایین جعبه چندین لایه کاغذ بسته بندی برای انعطاف پذیری بیشتر قرار دهید.
بسته بندی لوازم با سطوح صاف
[عکس: %D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8...%D8%A8.jpg]
  • یک بشقاب را تقریبا در مرکز کاغذ بسته بندی خود قرار دهید.

  • دو برگ کاغذ بسته بندی را در یک گوشه قرار دهید. به طوری که به طور کامل روی بشقاب را بپوشاند. بشقاب دوم را روی بشقاب اول قرار دهید.

  • گوشه دیگر کاغذ خود را گرفته و با بالا بردن آن روی بشقاب دوم را نیز بپوشانید.

  • بشقاب سوم را قرار دهید و گوشه های کاغذ بسته بندی را به گونه ای تا کنید که روی آن را بپوشاند.

  • بشقاب پیچیده شده در کاغذ بسته بندی را برعکس کنید و درون جعبه قرار دهید.

  • دوباره بسته بندی کامل را همانطور که قبلا گفته شد، همانند روش بسته بندی دنبال کنید، از یک گوشه ای از کاغذ بسته بندی شروع کنید و از دو طرف آن را بر روی بسته بندی بکشید بسته بندی بسته با گوشه بعدی، سپس گوشه سوم، و در نهایت، گوشه چهارم.

  • جعبه را با نوار پلاستیکی مهر و موم برای اتو بار کنید.

  • بسته وسایل آشپزخانه را در کارتن قرار دهید به طوریکه بشقاب ها روی لبه قرار بگیرند.

  • برای تمام وسایل آشپزخانه، نعلبکی، بشقاب نان و کره، و غیره، از همین روش بسته بندی برای جابجایی و باربری استفاده کنید.
توجه: ظروف کوچک (نعلبکی، ظروف نان و کره) می تواند به تعداد بیشتری در بسته بندی ها قرار داده شوند. همچنین شما می توانید بسته خود را بدون باز کردن بسته بندی کنید.
بسته بندی لیوان و فنجان
[عکس: %D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8...%D9%86.jpg]
فنجان ها و لیوان ها ممکن است به صورت " لانه ای" (یکی در داخل دیگری قرار داده شود) و سه یا چهار عدد از آنها در یک بسته قرار گیرد. بعضی از ورق های کوچک کاغذی را برش دهید. حداقل از یک یا چند ورق بسته بندی بین هر شیشه یا فنجان به عنوان پوشش محافظ استفاده کنید.
  • اولین لیوان را قرار داده و با چند برگ کاغذی برش داده شده از آن محافظت کنید.

  • لیوان دوم (یا فنجان) را درون اولی قرار دهید. با دو ورق کاغذ دیگر از آن محافظت کنید. شیشه ای دیگر (یا فنجان) را درون آن قرار دهید.

  • با استفاده از بهترین قضاوت خود، سه یا چهار لیوان (یا فنجان) را درون هم بگذارید و آن را با کاغذ بسته بندی محافظت کنید و به صورت مورب، نزدیک به مرکز جعبه قرار دهید.

  • در گوشه ای که نزدیک به شما است از دو ورق کاغذ بسته بندی استفاده کنید. لیوان های خود (یا فنجان) را درون آنها بپیچید.

  • گوشه ی بسته بندی کاغذی را ببندید و لیوان خود را درون آن بپوشانید.

  • این روش را با گوشه های باقی مانده از کاغذ بسته بندی تکرار کنید. سپس بسته را مهروموم و برای باربری آماده کنید

  • اگر شما چندین کارتن را با تقسیم کننده ها جمع آوری کرده اید، لیوان ها، فنجان ها و سرامیک ها را در این جعبه ها قرار دهید. اگر کارتن شما فاقد قسمت فوقانی است، کاغذ بسته بندی شده را در محفظه اضافی پر کنید تا آن را پر کنید.
اگر شما کارتن مخصوص نداشته باشید، لیوان ها، فنجان ها و ظروف سفالی را در جعبه ها با ظروف دیگر خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که این اقلام نزدیک به سمت بالای کارتن شما هستند.
جام ها و ظروف پایه دار
جام ها و ظروف پایه دار را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. سعی نکنید آنها را مشابه لیوان و فنجان به صورت لانه ای درون یکدیگر قرار دهید. اما روش بسته بندی مشابه با لیوان و فنجان با همان روند پیچیده را دنبال کنید.
بسته بندی لوازم آشپزخانه کوچک
بهتر است وسایل آشپزخانه کوچک خود (مخلوط کن، توستر، درب بازکن، قهوه ساز و غیره) را در یک یا دو جعبه (یا بیشتر در صورت لزوم) بجای جعبه های دیگر با کالاهای دیگر بسته بندی کنید. بعد از جابجایی و باربری ، هنگام باز کردن، شما این اقلام را بسیار راحت تر پیدا خواهید کرد.
هر دستگاه را به صورت جداگانه با دو یا سه برگ کاغذ بسته بندی کنید. هر یک را در جعبه ای که برای وسایل انتخاب کرده اید قرار دهید. هنگامی که تمام لوازم در یک جعبه بسته بندی شده اند، اگر فضاهای کوچکی خالی باشند، یک کاغذ بسته بندی را در آن قرار داده و فضاهای خالی را پر کنید. با این حال، اگر شما مقدار زیادی از فضای خالی درون جعبه داشتید باید برخی از اقلام دیگر را در جعبه بسته بندی خود به منظور پر کردن فضا قرار دهید و فضای موجود را هدر ندهید. به عنوان مثال، شما ممکن است بتوانید چند گلدان و ظرف در کارتن نیز قرار دهید.
بسته بندی گلدان و ظرف
تقریبا سه تابه یا گلدان را می توان درون یکدیگر قرار داد. برخی از قطعات کاغذ بسته بندی خود را تکه تکه کنید (به اندازه کافی بزرگ باشد تا کل فضای داخلی بزرگترین تابه را در بر گیرد). دو یا سه برگ کاغذ براق را درون تابه بزرگ قرار دهید. تابه کوچک بعدی را داخل تابه اول قرار دهید. دوباره آن را با دو یا سه قطعه محافظ کاغذ براق محافظت کنید و یک تابه کوچکتر را درون آن قرار دهید.
این جعبه را در وسط کاغذ بسته بندی به صورت سر و ته قرار دهید. استفاده از حداقل سه ورق کاغذ بسته بندی برای پوشاندن ظرف ها توصیه می شود.
ابتدا با گرفتن گوشه حداقل سه ورق کاغذ بسته بندی و کشیدن و پوشش دادن آن بر روی ظرف ها استفاده کنید. سپس گوشه دیگر کاغذ را روی ظرف ها بکشید سپس گوشه سوم و در نهایت گوشه چهارم. مهر و موم با نوار پلاستیکی را به گونه ای انجام دهید که بسته بندی شما از هم جدا نشود. همین روش را می توان در بسته بندی کاسه های بزرگ نیز اجرا کرد.
نکات بیشتری برای بسته بندی لوازم آشپزخانه
غذاهای بسته بندی شده (غلات و غیره): با نوار پلاستیکی خود جعبه هایی که باز شده اند را مهر و موم کنید. این اقلام نیازی به بسته بندی در کاغذهای بسته بندی ندارند. توجه: اگر حمل و نقل شما به ذخیره سازی منتهی شود، باید غذاهای بسته بندی شده را کنار بگذارید. این موارد می توانند جوندگان و حشرات را جذب کنند.
ادویه جات و ترشی جات
اقلام خوبی برای بسته بندی و باربری هستند. اطمینان حاصل کنید که تمام قوطی ها بسته بوده و نشت نمی کنند. اگر شک دارید، آنها را با نوار چسب مهر و موم کنید.
قوطی های استوانه ای
محتویات ممكن است در قوطی های استوانه ای قرار بگیرند. باز هم، ایده خوبی است که آنها را با نوار مهر و موم کنید. هر قوطی باید بصورت جداگانه با کاغذ بسته بندی مهر و موم شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان