انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سالمندان می توانند در خانه خود زندگی کنند

سالمندان می توانند در خانه خود زندگی کنند

#1
ما معتقدیم سالمندان می توانند در خانه خود زندگی کنند. یک مراقب حرفه ای پیدا کنید و به زندگی خود در منزل شخصی خودتان ادامه دهید. مراقب سالمند به حفظ استقلال سالمند کمک میکند. آنها انعطاف پذیر؛ حامی، آموزش دیده و برای این کار با شور و اشتیاق اقدام می کنند. نگهداری از پدر یا مادر شما توسط یک پرستار سالمند حرفه ای می تواند امید به زندگی را در آنها افزایش دهد.

پیری جزء جدایی ناپذیر زندگی است و تاثیر قابل توجهی بر سلامت فرد دارد. در دوره سالمندی عوامل موثر بر سلامت عبارتند از وضعیت اقتصادی، وضعیت جامعه، زیر ساخت هایی مانند حمل و نقل مناسب و مسکن مناسب، اما از همه این ها تاثیر گذارتر پرستار سالمند می باشد. یک مراقب به صورت شبانه روزی وظیفه را به عهده می گیرد. بنابراین در تمام اوقات شبانه روز با وی در ارتباط است و می تواند از لحاظ جسمی و روحی تاثیر بسزایی در سلامت سالمند بگذارد.

[عکس: 2_New-Caregiver.jpg]

پرستار سالمند باید به صورت مداوم اطلاعات و مهارت های خود را به روز کند. با مطالعه مستمر و همچنین استفاده از آموزش های گوناگون می تواند خود را همگام با نیازهای سالمندان و خانواده ها جلو ببرد. علاقه مندان به کار پرستاری از سالمند باید از طریق یک موسسه پرستاری معتبر و دارای مجوز اقدام به ثبت نام نماید. موسسات پرستاری با دریافت مدارک هویتی و تضامین لازم و همچنین ارائه آموزشهای اولیه، افراد را روانه بازار کار می کنند.

وظایف

وظایف مراقب و با توجه به میزان تحصیلات و تجربه آنها و همچنین با توجه به نیاز سالمند متفاوت می باشد. وظایف ممکن است شامل کمک های اولیه مانند کمک به حمام رفتن، لباس پوشیدن، بالا و پایین رفتن از روی تخت خواب، همراهی در راه رفتن و استفاده از صندلی چرخدار باشد.
همچنین پرستار در صورت صلاحیت علمی میتواند علائم و نشانه های حیاتی بیمار را چک کند و به پزشک اطلاع دهد. علاوه بر این پرستار می تواند مصرف داروها را مدیریت نماید و به بیماران در زمینه اختلالات بی خوابی، عصبی، پرخاشگری و آلزایمر کمک کند. تمامی اینها در گرو داشتن اطلاعات و تجربه کافی می باشد. در صورتی که فرد دارای مدرک بهیاری و پرستاری باشد می تواند وظایفی از جمله گاواژ، سونداژ، تزریقات و … را نیز انجام دهد.

روابط پرستار و سالمند
روابط پرستار و سالمند بر پایه احترام متقابل، اعتماد، حساس بودن به خود و دیگران، لذت بردن از کمک کردن به دیگران شکل می گیرد.
این رابطه زمانی به شکل احسن اتفاق می افتد که روابط کلامی موثر و تعامل عملی بین پرستار و سالمند صورت بگیرد.
پرستار باید در جلسه اول خود را با نام کوچک به سالمند معرفی کنید. یک دستاورد در جلسه اولیه می تواند زمینه ساز اعتماد و احترام باشد.

درآمد مراقب سالمند

از آن دسته مشاغل است که با توجه به حساسیت های شغلی فراوان، به نسبت دیگر افراد، درآمد مناسبی دارند. البته میزان این درآمد بستگی به ساعات کاری و شرح وظایف شغلی مراقب و یا پرستار دارد. برای بالا بردن درآمد سعی کنید دوره های مختلف مانند دوره کمک های اولیه را بگذرانید تا با توانایی های بیشتر حقوق بالاتری دریافت نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان