انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تست فشار خون خانگی

تست فشار خون خانگی

#1
با استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی، شما می توانید فشار خون خود را در خانه نگه دارید. فشار اندازه گیری شده به معنای این است که چقدر فشار خون در برابر دیواره های شریان های شما از بدن شما حرکت می کند.فشار خون شما به عنوان دو عدد ثبت می شود.
شماره اول نشان می دهد که خون با چه شدتی به هنگام پمپاژ قلب خارج می شود. این فشار سیستولیک است.شماره دوم نشان می دهد که خون با چه شدتی بین ضربان قلب، زمانی که قلب آرام است و پر از خون است پمپ می شود. این فشار دیاستولیک است.کسی که فشار سیستولیک 120 و فشار دیاستولیک 80 دارد، فشار خون 120/80 یا “120 روی 80 ” است. فشار خون در میلی متر جیوه (mmHg) اندازه گیری می شود.
 
نظارت بر فشار خون اتوماتیک
اکثر مردم از یک خودکار برای اندازه گیری فشار خون خود در خانه استفاده می کنند. این همچنین به نام های الکترونیکی یا دیجیتال نیز شناخته می شود.این نوع دستگاه فشارسنج یک میکروفون برای تشخیص فشار خون در شریان دارند. کاف در اطراف بازوی شما قرار می گیرد. هنگامی که دکمه شروع را فشار می دهید، به طور خودکار آن را باد می کند.

این نوع دستگاه فشارسنج ، اغلب در سوپر مارکت ها، داروخانه ها و مراکز خرید یافت می شود.
دستگاه های فشارسنج که در مچ دست استفاده می شود، به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند. این نوع دستگاه فشارسنج، باید توسط افرادی استفاده شوند که نمی توانند به دلایل فیزیکی از نسخه قبلی استفاده کنند و دستگاههایی که از مانیتورهای انگشت استفاده می کنند نیز توصیه نمی شود.

[عکس: Barometer-device-1.jpg]

نظارت بر فشار خون دستی
دستگاه فشارسنج دستی مانند مواردی هستند که ممکن است در دفتر دکتر شما استفاده شوند. آنها معمولا شامل یک دست کاف، یک لامپ فشار برای باد کردن کاف، استتوسکوپ یا میکروفن، برای اندازه گیری است.

برای اندازه گیری، کاف را در اطراف بازو بالا بیاورید. این جریان یک جریان خون را در یک شریان متوقف می کند. استتوسکوپ را روی پوست روی شریان قرار دهید. همان طور که هوا از کاف را آزاد می کند، صدای خون را می شنوید زیرا دوباره از طریق شریان جریان می یابد.

خواندن اندازه گیری زمانی که جریان خون ابتدا شنیده می شود، فشار سیستولیک است. خواندن هنگامی که جریان خون دیگر نمی تواند شنیده شود، فشار دیاستولیک است.

نظارت بر فشار خون آمبولانسی (سیار)
نظارت بر فشار خون آمبولانسی (سیار) یک دستگاه فشارسنج کوچک است که شما در طول روز، معمولا برای 24 یا 48 ساعت در زیر لباس می پوشید و به طور خودکار محاسبه می شود.

اگر شما فشار بالا و پر نوسان در محیط های درمانی به دلیل استرس داشته باشید و یا اگر روش های دیگر نتیجه های گیج کننده ارائه دهد ممکن است دکتر شما این روش را توصیه کند.

چرا کنترل لازم می باشد
ممکن است فشار خون تان را در خانه با دستگاه فشارسنج بررسی کنید تا اینکه:

متوجه شوید که آیا فشار خون بالا دارید.
پیگیری کنید که داروهای شما چگونه کار می کند.
بررسی تغییرات شیوه زندگی، مانند کاهش وزن و ورزش، بر فشار خون تاثیر می گذارد. کنترل در خانه با می تواند به شما کمک کند تا کنترل بیشتری بر روی آن داشته و در مواقع بحرانی مراقبت های بهداشتی را مدنظر قرار دهید.
تغییر در فشار  که ممکن است عوارض جانبی داروها باشد را زیر نظر داشته باشید.
برای بررسی مشکلات بالقوه فشار بالا در حین بارداری یا حین پره اکلامپسی.
در صورتی که اختلاف زیادی بین قرائت فشار خون با دستگاه فشارسنج در خانه و زمان خواندن در دفتر دکتر وجود داشته باشد، اغلب از دستگاه فشارسنج آمبولانسی (سیار)  مورد استفاده قرار می گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان