انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت با بوت استرپ

طراحی سایت با بوت استرپ

#1
بوت استرپ (Bootstrap) چیست؟
زمانی که صحبت طراحی سایت میشود بوت استرپ از جمله فریم ورک هایی هستش که بیشترین محبوبیت را میان طراحان سایت دارد. فریم ورک های طراحی وب سایت شامل تعدادی کد آماده است که طراحان میتوانند از آن برای ساخت قالب های خودشان استفاده کنند. این که استفاده از فریم ورک ها چه مزیتی برای طراحی سایت دارد میتوان موارد زیر را نام برد:
1.      استفاده از کد ها و امکاناتی که در فریم ورک وجود دارد باعث میشود طراح از جزئیات خارج شده و تمرکز خودش را روی زیبایی طرح بگذارد
2.      فریم روک ها معمولا دارای امکانات ریسپانسیو و واکنشگرایی هستند که از مهمترین امکانات فریم ورک ها است
3.      فریم ورک ها سرعت طراحی سایت را بالا میبرد
4.      …
بوت استرپ شامل دستورات ، css ، html و تابع های جاوا اسکریپت برای نمایش div ها و دکمه ها و ستون ها و… است که مورد نیاز همه طراحان است.
بوت استرپ اولین بار توسط برنامه نویسان توییتر برای استفاده در چارچوب اصلی سایت طراحی و نوشته شد. قبل از طراحی بوت استرپ موارد مشابهی مثل بوت استرپ طراحی شده بودند که چندان مورد علاقه طراحان نبودند. به دلیل اینکه نمونه های قبلی دارای نواقصی بود که برای طراحان ازیت کننده بود به همین دلیل مورد استفاده قرار نمیگرفتن. این دلیل انگیزه خوبی بود برای طراحان توییتر تا فریم ورکی را طراحی کنند که بدون مشکل کار کند. در سال ۲۰۱۱  توییتر تصمیم گرفت این فریم ورک را متن باز در اختیار همگان قرار دهد که باعث شد به محبوب ترین فریم ورک طراحی سایت تبدیل شود
امکانات بوت استرپ
این فریم ورک با تمام مرورگر های استانداری که وجوددارد کاملا همخوانی دارد و حتی با نسخه های قدیمی مثل اینترنت اکسپلورر۸ هم همخوانی دارد و ظاهر زیبایی دارد.
از نسخه۲ بوت استرپ شروع به طراحی به سبک واکنشگرا و ریسپانسیو کرد که باعث میشد در صفحات موبایل وتبلت نیز به طیبایی نشان داده شود. اگر با طراح یواکنشگرا آشنا نیستید میتونید مقاله های مربوط به واکنشگرایی را در مقالات طراحی سایت اسپیناس بخونید.
یکی از ویژگی های بوت استرپ همان طور که گفته شد متن باز بودن آن و قابلیت دانلود رایگان در github است. که باعث پیشرفت این فریم ورک در گذر زمان و همچنین راست چین کردن آن شده است تا مورد استفاده کشورهای عربی و فارسی باشد. زبان فارسی و یا عربی به دلیل اینکه نوع چیدمانش با انگلیسی خیلی متفاوت است نیاز به این دارد که کلا css و jquery آن تغییر کند و همین متن باز بودن باعث شده اسن نسخه های زیادی از فریم ورک بوت استرپ راستچین شده در اختیار باشد
نحوه عملکرد بوت استرپ
ممکن تا اینجا مقاله دقیقا متوجه نشده باشید که بوت استرپ چیست و چه مزیتی برای طراحان دارد. یک مقداری دقیق تر و واضح تر در مورد بوت استرپ صحبت کنیم:
بوت استرپ دارای فایل های css و js است که برای طراحی سایتتان با کمک بوت استرپ باید آن ها را به فایل خودتان اضافه کنید. در سایت bootstrap.com میتوانید تمامی امکاناتی که این فریم ورک در اختیار شما قرار میدهد را مشاهده کنید و موقع استفاده از این امکانات فقط کافی است که کدها و کلاس های اختصاصی تعریف شده در این فریم ورک را در داخل کدهای خودتان استفاده کنید.
شما به عنوان یک طراح حتما دوست دارید که اجزای سایت شما به صورت کاملا منظم و ساختار مندی سرجای خودشان قرار بگیرند تا زیبایی سایتتان را حفظ کنید.بوت استرپ به شما این امکان را میدهد تا با ویژگی ستون بندی قالبتان شما یک ساختار منظم را داشته باشید. در واقع بوت استرپ دارای یک سری ویژگی ها وکلاس های از پیش تعریف شده ای است که طراحان را به طراحی سایت های منظم و ساختار مند ترغیب میکند که باعث میشود قالب اصلی سایتتان در عین عرض بودن در وسط صفحه قرار بگیرد و ظاهری زیبا به خود بگیرد.
وجود بوت استرپ سختی های طراحی ریسپانسیو را برای طراحان آسان کرده و از سختی کار کم کرده است. با استفاده از بوت استرپ شما میتوانید بدون نیاز به استفاده از media و با نوشتن کلاس های اختصاصی بوت استرپ یک سایت ریسپانسیو و زیبا داشته باشید
در این مقاله با معنای اصلی بوت استرپ آشنا شدید در مقالات بعدی شروع به آموزش این فریم ورک پرکاربد و مهم میکنیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان