انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آبگرمکن را با ایمنی دقیق نصب کنید...

آبگرمکن را با ایمنی دقیق نصب کنید...

#1
سلام به همه. چه خبر دوستان؟ خوش میگذره؟
ما دوباره اومدیم مزاحم شما بشیم و یه مقاله خیلی خوب هم درباره نکات ایمنی نصب آبگرمکن براتون دارم که امیدوارم به دردتون بخوره. موفق باشین و بی خطر گرم بشیشن Big Grin 


نکته قابل توجهی که در خصوص آبگرمکن و بخاری وجود دارد، نصب صحیح آنهاست؛ حتی اگر بهترین برند آبگرمکن را هم تهیه کنید اما در نصب آن دقت کافی را نداشته باشید، ممکن است خطرات گوناگونی از جمله از دست رفتن جان‌تان شما را تهدید کند!
ما امروز در مجله الکترونیکی ITTL قصد داریم پیرامون موضوع ایمنی در نصب آبگرمکن و بخاری صحبت کنیم و نکات لازمه را به شما گوشزد کنیم تا زمستانی را گرم در منازل خود و البته بی خطر تجربه کنید؛ با اخبار فناوری ما همراه باشید.

[عکس: PL-L2-water-heaters-hero-v3.jpg]

آبگرمکن
امروزه بدیل استفاده گسترده از لوازم گازانبر علف بخار سوز بخصوص آبگرمکن های دیواری در کشور عزیزمان ایران، توجه به نکات ایمنی و حفاظتی این افزار ها امری اجتناب ناپذیر می نمایاند. به همین قصد نکات مختصری در این باره تهیه نموده ام که شما را به خواندن آنها دعوت می کنم. حتی المقدور از تهویه مفت بر خوردار باشد که فقره سبب عملکرد بهتر دستگاه اکسیژن کافی به آن برسد.
برپایی انتصاب آبگرمکن در حما م اکیداممنوع. آبگرمکن دور از دسترس کودکان گمارش شود. منصوب و عزل آبکرمکن در مطعم ای که درب حمام و رختکن به آنجا محصور میشودممنوع است:مگرمواردیکه حجم و فضای لازم که حداقل۳۰مترمکعب است، با تهویه کم ارزش پنجره یا دودکش نهادین و اجباری و دودکش مجزا وجودداشته باشد. نصب آبگرمکن در انباری هایی که فضای اجباری را نداشته و اکسیژن ابزار تامین نمی‌شود، تحریم شده غیرقانونی می باشد. مکان گمارش آبگرمکن مترو که نباشد که فاقد هوای کافی است و بطورکلی در محل های بسته ای که اکسیژن کافی در آن مکان وجود نداردآبگرمکن نصب نگردد.

[عکس: water-heater.jpg]

نصب آبگرمکن در تنورخانه ای که درب رختکن به آنک مسدود و آزاد می شود غیرشرعی ناروا است مگر در مواردیکه آشپزخانه های اوپن بوده فضای لازم حداقل ۳۰ متر مکعب با تهویه نازل و گران دارای روشنایی و پنجره یا هواکش ذاتی و زورکی وجود داشته باشد. ملاحظه منصوب و عزل دارای پنجره و هواکش رخیص جهت تامین هوای احتراق واحیانا تخلیه دود و گاز در مواقع بروز خطر باشد.
پروا نصب باید در ارتفاعی نزدیک به فصل دود کش باشد؛ بطوریکه طول قسمت عمودی تا کلاهک تعدیل ۲۵۰میلیمتر باشد. یا وقتی که منزلی آشپزخا نه یا پروا مناسبی فقره سبب منصوب و عزل آبگرمکن نداشته باشد.بایستی جایگاه مخصوص سر پوشیده یا حجم ارزان و شرایط ایده آل را پرداخته نموده سپس آبگرمکن برپایی انتصاب شود. از یک آبگرمکن برای۲ سقف یا۲ فرید مسکونی استفاده نگردد.
حداقل فاصله آبگرمکن از دربدر چپاول مقابل یک متر باشد. دودکش باید با قطر کم ارزش داخل دیوار و با اعزاز نازل و گران از کف و سقف و با کلاهکH استفاده شود. بهنگام سوراخکا ری و منصوب و عزل رول پلاک مشکل وجود نداشته باشد و گردوخاک خراب وزن آلت را تحمل نمایید. ارتفاع نصب آبگرمکن از کف تمام شده ۱۲۰ الی ۱۴۰ سانتیمتر و فاصله افقی از وسایل گرما را از جمله وسایل نیش کلبتین سوز و نفت سوز حداقل ۴۰ سانتیمتر باشد. نصب آبگرمکن در زیر زمین که اکسیژن کافی ندارد بدلیل نرسیدن اکسیژن اکیداممنوع. برپایی انتصاب آبگرمکن دررختکن اکیداممنوع:بدلیل خطرآتش سوزی و کمبود جاواکسیژن.
[عکس: plumber-fixing-water-heater-173617135-58...3d831e.jpg]
چنانچه استعمال آبگرم طباخ خانه است.آنرا به نزدیکترین پوشش به شیر ظرفشویی و یا خواه بیشترین استفاده آبگرم در حمام است به دوش برپایی انتصاب نمایید. تهویه نازل و گران اصلی حیث اتاق دارای درب و پنجره بنا به شرایط مکان منصوب و عزل آبگرمکن در بنیاد قرار بطوریکه زیردر بها وپنجره هاجا راجع به حساب عبور هوا پیش بینی شده باشد وتهویه زوری بافن قوی یا ضعیف که در مطعم اغلب منازل وجود دارد.
برگماری آبگرمکن در محلی که دودکش بصورت شبکه ای در شالوده اجرا شده تحریم شده غیرقانونی می باشد. مایعات و موادقابل اشتغال در مجاورت آبگرمکن وجود نداشته باشند. نصب آبگرمکن د ر پاگرده با خراج نا رخیص حرام است. فاصله شیر لوله گاز و اسباب مقداری باشد که حداقل فاصله تعظیم و حتی الامکان از استوانه مسی استفاده باشد. سپس از اندازه گیری فشار و دبی آب آبگرمکن منصوب و عزل شود ویا شرایط لازم ایجاد گردد.
لوله آبگرم با قطعات دیگر مشترک نبوده و همچنین اطمینان حاصل شود که در مسیر آبگرم مصرفی بام کوری وجود نداشته باشد. آبرمکن بالای ظرفشوی ویا بالای شیرآبگرم گمارش نشود. زیرا در زمان کار بخار حاصل از آبگرم دستگاه را فرسوده واکسیده می نماید. فاصله افقی دو استوانه آبسردوگرم ۱۲ سانتی متر بدون اتصالات اضافی باشد. در صورتیکه دخان کش سقفی بوده و جنس سقف قابل اشتغال باشد. موارد ایمنی باید کاملا تجلیل شود .مانند درست نمودن قاب و پناه کافی و نازل و گران بطوریکه از تماس مواد قابل اشتغال با دود کش جلوگیری شود. به خاطر خروج حاصل گازهای حاصل از سوزانیدن حتی المقدور یک مجرای دودکش اختصاصی وجود داشته باشد. طول لول کشی بزرگداشت شود. اگر شرایط خاصی وجود داشت؛ حتما استوانه ها عایق بندی شوند. حداقل حاصل ضروری منبع ذخیره آب ثقلی نسبت به آبگرمکن دیواری برای روشن ازمد افتادن اسباب متفاوت است.
قطر انشعاب لوله کشی دندان خانگی درخصوص آبگرمکن دیواری باید رخیص حیث استعمال آبگرمکن باشد. براساس محاسبه قطر۴/۳اینج معادل ۲۰ میلیمتر نمره۵/۲ لول سیاه بدون درز می باشد. و برای کلیه آبگرمکن بوتان مشروع و حرام بوریا است. در مسیرلوله کشی آبگرمکن از سه راهی به جای زانو ویک طرف در پوش استفاده نگردد. وجود شیر قطع و وصل تداول گاز در نزدیکترین رعایت الزامی است. در مسیرهای طولانی حتی الامکان لول ها را جهت جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی عایقکاری نمایید. حتی المقدور بابت کارایی بهتر وبازده بهتر وبازده بیشتر صول مجاز استوانه انتقال آبگرم از حرمت نصب تا وقع مصرف پاس شود.ترجیحانزدیکترین رویه به رعایت استفاده رابرای آبگرمکن انتخاب نمایید.
[عکس: 37786n-shower.jpg]
یکی از نکات بسیار مهم و لایق توجه، طریقه منصوب و عزل گونه ها بخاری و وسایل گازسوز و به خصوص گمارش دودکش است. گمارش صحیح دودکش از این انگیزه ابهت دارد که مانع از نشت گازانبر علف بخار مونوکسیدکربن که نشانه سوخت ناقص است، می شود. این گازانبر علف بخار بی رنگ و بی بو است و به همین معجزه برهان به سادگی برازنده تشخیص نیست. این گاز سمی بسیار خطرناک بوده و حتی در مقادیر بسیار جزیی داعیه هنگام انسان می شود. علایم و نشانه های مسمومیت با مونوکسیدکربن بر انسان، به میزان غلظت مونوکسیدکربن در خون بستگی دارد. مونوکسیدکربن در غلظت پایین علت خواب آلودگی، گیجی، خستگی، سردرد، سرگیجه، وضع جنبه تهوع و استفراغ می شود و در غلطت های بالاتر سبب خفگی و در نهایت هنگام می شود.
بخاری
بدون شک از آنجایی که دندان در کشورمان از منابع طبیعی در دسترسی است که همواره هزینه استعمال از آن به مراتب کمتر از دیگر حامل هلا توان است ، بخاری گازی البته حیث کسانی که به قول معروف از نعمت دندان بهره مند هستند بهترین گزینه است. همان طور که می دانید بخاری های گازی هم انواع مختلفی دارند که می توانید برحسب نیاز خود یکی از مدل هان زمینی و یا دیواری را انتخاب کنید. در صورتی هم که درعوض جهت حاره کردن یک مکان کوچک به شراء بخاری برقی فکر می کنید یابد بدانید که این بخاری ها از هزار تا ۲ هزار وات طراحی شده اند و مصرف بالایی دارند. بخاری برقی یکی از وسایل پر مصرف قدرت الکتریکی می باشد و اگر چه تبدیل کارمایه حال الکتریکی به گرمی در بخاری برقی دارای بازدهی صد درصد است، اما عمدتا نحوه کنترل این تبدیل توان در بخاری برقی می تواند سبب اتلاف قدرت گردد.
اما اگر برای خانه خود به گزینه بخاری ای دیواری فکر می کنید باید بدانید که حرارت بخاری دیواری از زمینی کمتر است و فضای کمنری را تسخیر می کنند اما از آنجایی که بخاری دیواری را شرکت ایا سازنده درعوض جهت مکان هایی با متراز پایین طراحی کرده اند مثل اتاق کار و یا یک اتاق کوچک در منزل ، پس نهایتا تا ۷۰۰۰ کیلو کالری در زمان قدرت دارند، بنابراین مناسب مکان هایی با متراز های رفعت نسیتند.
[عکس: idcplg?IdcService=GET_FILE&RevisionSelec...=ZOOMIMAGE]
دودکش بخاری را چگونه آزمایش کنیم؟
می توانید برای اطمینان از صحت عملکرد دودکش سه آزمایش آسان ذیل را انجام دهید:
ساده ترین آزمایش هر دودکش، دست زدن و لمس آن است. سردی دودکش نشانه گذار نکردن گازهای سمی رگه از سوختن سامان گازسوز و زنگ خطری برای شما است. وقتی ماشین گازسوز کار می کند باید دودکش داغ باشد. هنگام خرید و یا اجاره خانه و پیش از پیوستن وسایل گازسوز به دودکش،مسیر دودکش ها را با یک وزنه و طناب محکم از پشت بام تا محل بابا و مبدأ دودکش کنترل کنید تا از باز بودن آن به گونه کامل مطمئن شوید.
آزمایش بعدی استفاده از شمع و یا شعله کبریت در محل پنجره بخش و مبدأ دودکش در اتاق است. با قرار دادن کبریت روشن درابتدای مدخل اب باید شعله به سمت در دودکش کشیده شود. این موضوع نشانه کـارکردن و مکش مناسب دودکش بوده و در صورتی که تغییری در شعله ایجـاد نشود، نشان دهنده عدم مکش رخیص دودکش است.
مناسب‌ترین بخاری‌ها
پس مشخص شد که بهترین گزینه فقره سبب مصارف خانگی‌تان بخاری های زمینی و دود کش دار هستند که در طرح ها و رنگ ای متنوع به بازار آمده اند تا از رقبای خود گوی سبقت را بگیرند و بیش از آنکه کیفیت و ایمن بودن خود را به من وایشان معرفی کنند ، ایشان را در گیر انتخاب طرح و رنگ مختصه خود و کیفیت نظر من وایشان کنند. اما مطمنا من واو بابت نصیب بخش سود جویی در هزینه های خودتان هم که شده باید به دنبال تهیه یک محصول کم مصرف باشید.
برای اینکه پس از فروش کالا، هزینه هان کمتری را درعوض جهت تعمیرات و نگه داری متحمل شوید باید پیش از هر چیز به صف بند کارمایه حال اعتنا کنید، رج انرژی همان خط هان رنگی است که تا به حال بارها بر روی لوازم خانگی خود دیده اید ، اما معمولا در موقع خرید اصلا به چشمتان نمی آید. چرا که بدون شک آنچه از باب همه ی ما مهم است این که محصولی تهیه کنیم که به واسطه آن بتوانیم از حداقل کارمایه حال مصرفی بیشترین استعمال را داشته باشیم.
[عکس: radiator-heater-39721-3d-model-obj-blend.png]
پیشنهاد می شود تا وقتی که راجع به حساب گرم تر کردن خانه خود و آماده شدن برای زمستان در روز تعطیلات آخر هفته با خانواده خود راجع به حساب سودا بخاری منزلتان شال و کلاه کردید ، درعوض جهت اینکه به نتیجه ای بهتر برسید اولا قید معامله کالا هایی را که رسن بندی قدرت ندارند بزنید و ثانیا به سراغ محصولاتی بروید که حداقل صف بند انرژی آنها در ردیف ایا اول یعنی D و C باشد، صف بند های A و B در ایران کمتر یافت می شوند،
به هر حال برچسب انرژی محصولات برقی و گازی نیز امروزه بسییار مهم تر از قبل تلقی می شوند چراکه تاثیر مستقیمی بر روی مصرف انرژی داشته و می توانند بر روی هزینه های جاری برق و گاز شما بسیار تاثیرگذار باشند؛ بعلاوه باید به مصرف به اندازه سوخت های فسیلی همچون گاز هم اشاره کرد. گاز و سایر سوخت های فسیلی همچون نفت از مهمترین منابع انرژی تجدید ناپذیر کشورمان هستند که باید در مصرف آنها دقت نمود تا برای نسل های بعدی نیز باقی بمانند. در هر صورت انرژی و محیط زیست نیز موارد مهمی هستند که باید به آنها بیش از پیش توجه داشت.
نکات خرید بخاری مناسب
در معامله بخاری درخصوص خانه خود باید به این نکته نیز محل کنید که اگر می خواهید از نظر نیکو گزیده سازی مصرف سوخت بخاری قابلیت بیشتری داشته باشد،باید امانت به اهمیت یا کوچکی خانه خود از چند بخاری در نقاط یکسان موطن استفاده کنید، به چه دلیل که یک بخاری حیث گرمایش بخش محدودی از فضای ساختمان، کاربرد موثر دارد.
بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بخاری، درنظر گرفتن متراژ خانه که قرار است بخاری، گرمابخش آنجا باشد است پس باید در نظر بگیرید که هرگز نباید یک بخاری بزرگ را به خاطر یک محیط کوچک تهیه کرد و همچنین تهیه یک بخاری کوچک برای فضایی بزرگ اشتباه است. همچنین در انتخاب بخاری باید به عواملی از قبیل ایمنی، مصرف کم، هزینه نصب مناسب، ردیف بالاتر در برچسب انرژی، مطابقت با استانداردهای زیست محیطی نیز حرمت کرد.
شرکت های مختلفی برای خرید بخاری مناسب از آنها وجود دارند که ما شرکت صنعتی بازرگانی دان ارتباط گویا را بعنوان یکی از برترین آنها به شما پیشنهاد می کنیم؛ نام برند، تاریخچه و البته خدمات پس از فروش و نمایندگی های آن از مهمترین مواردی هستند که در هنگام خرید آبگرمکن یا بخاری باید به آنها توجه داشته باشید. این شرکت انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی از رادیاتور و آبگرمکن گرفته تا کولرگازی و اسپیلت را به فروش می رساند؛ بعنوان مثال کولرگازی اسپیلت TGS-18HA یکی از معروف ترین مدل های اسپیلت است که می توانید آن را بصورت آنلاین از سایت این شرکت خریداری نمایید.
نکات ایمنی نصب بخاری
بهتر است فکر سودا بخاری های بدون دودکش فقره سبب خانه را از ذهن‌تان دور کنید و توصیه کاربرد از بخاری های دودکش دار درعوض جهت منزلتان را جدی بگیرید، چراکه ،استفاده از بخاری ای بدون دود کش در محیط‌های بسته‌ای مانند اتاق خواب و یا حمام و هر جایی که تهویه خوبی نداشته باشد، اساسا ممنوع است.این رویه از بخاری ها را فقط می توان در محل هایی نصب کرد که هوای تازه در آن جریان داشته باشد به چه دلیل که دندان حیث سوختن به اکسیژن هوای داخل محیط احتیاج دارد و درصورت کمبود هوا اکسیژن پایین می‌آید و مونوکسید و دی‌اکسیدکربن ارتفاع می‌رود که این مسئله مسمومیت و گازگرفتگی را به دنبال دارد همان چیزی که به بخاری ای غیر استاندارد به اسم مرگ قرار ثبات به خانه هلا ما می آورند.

در روی استفاده از این بخاری ها نیز حتما آنهایی را خریداری کنید که مجهز به سیستم‌ ODS باشند چراکه طبق استاندارد، تمامی بخاری‌های بدون دودکش باید به این سیستم مجهز باشند. به طور کل باید در اثنا انتخاب بخاری ها دقت کنید تا حتما بر روی کارتن و یا دفترچه راهنما قید شده باشد که دستگاه مجهز به سیستم حساس به میزان اکسیژن است. سیستمی که به گفته متخصصان برگماری و تعمیر دستگاه ای گاز سوز و برودتی مع الاسف در بسیاری از کالاهای شرکت های نوع به نوع و همگون گمارش نمی شود و در وضع بخاری ای این شرکت ها به سیستم سنسور حرارتی بسنده می شود.
البته سنسور ای حرارتی هم تا حدودی با افزایش ایمنی ، سطح ریسک ناشی از بروز حادثه را کاهش می دهند این سیستم به این شکل عمل می کند که با زیاد شدن شرار و حرارت بدنه بخاری ، سنسور عمل می کند و اخگر قرار ثبات می شود . اما در سیستم ایمنی قطع جریان گازانبر علف بخار در اثر کاهش اکسیژن یا همان ODS، اگر اکسیژن محیط به هر دلیلی به ۱۸ درصد کاهش یابد، بخاری خلوت می‌ شود و سیستم به طور خود کار جریان نیش کلبتین ورودیه به بخاری را قطع می کند.
توجه به خدمات پس از فروش بخاری
همچنین باید بدانیم بخاری باید دارای فعالیت ها پس از سودا که در دفترچه ضمانت نامه قید شده ، باشد و حتما شفاعت سرویس کاران مجاز منصوب و عزل و راه اندازی شود. خدمات پس از فروش شامل برگماری، راه اندازی و تست خروج نیش کلبتین هان منوکسید کربن می شود. برپایی انتصاب استاندارد یک بخاری نقش مهمی در افزایش ایمنی دارد در بین برگماری بخاری باید به برون داد و درون داد دودکش حرمت کرد چراکه قرار است تا گازانبر علف بخار سم آلود بدون رنگ، بدون بو و بلد شایان تشخیص گاز CO که زمان کار بخاری تکوین می‌شود، از طریق دودکش استاندارد خارج شود.
برای خرید بخاری باید به متراز خانه خود نیز وقع کنید ، مکانهای زیر ۵۰ متر و دارای فضای لخته میتوانند از بخاری ای بدون دود کش دیواری مصرف کنند و مکانهای زیر ۵۰ متر یا فضاهای بسته می توانند از بخاری هان دیواری با دودکش و یا بخاری ای زمینی با قدرت ۵ هزار تا ۶ هزار کیلو کالری استعمال کنند و در خانه ایا ۵۰ تا ۷۰ متری باید بخاری ای ۷ تا ۹ هزار خریداری شود و در خانه های ۷۰ متر به ارتفاع بخاری با قدرت حرارتی ۱۲ هزار به حاصل باشد. بخاری هلا شومینه نیز حیث سالن و پذیرایی خانه مناسب است. البته در برخی مواقع افراد در بین بیع مدل یک بخاری را با قدرت حرارتی اشتباه می گیرند این در حالی است که باید نگرش داشت تا با هم ناصواب و صواب ملول نشوند. رعایت داشته باشید.
[عکس: 1e8eaed5-ed62-40ec-9911-9e3ff7901578_1.0...db2df.jpeg]
چگونه از بخاری نگهداری کنیم؟
توصیه میشود بعد از فصل سرما و پایان کار بخاری ابتدا گرد و غبار را از بخاری با دستمال محزون و هرگز بخاری را نشوئید مگر در مواردی که اجزاء آن توسط سرویسکار مجاز تفکیک شده باشد و بعد از خشک کردن دوباره مونتاژ شود، چون اکثر قطعات فلزی بوده و دچار زنگ زدگی میشود حتی الامکان بخاری را راستی زنهار و خیانت بندی کرده و یا در نایلون و یا پارچه پیچیده و در انباری نگهداری کنید نه در گوشه حیاط و پشت بام و محیط های سر بسته؛ اسم قفل ؛تا درعوض جهت مصرف سال آینده واداشتن به پرداخت هزینه هایی از قبیل رفع زنگ زدگی، گرفتگی لوله هلا داخلی و تهاتر شیشه و سرویس مکرر نباشید.
نکاتی ایمنی پیرامون وسایل گازسوز (بخاری و آبگرمکن)
اما بد نیست در پایان به چند نکته کلی در خصوص موارد ایمنی آبگرمکن و بخاری نیز اشاره داشته باشیم:
همواره محل اتصال دودکش به ابزار گازسوز را بازرسی و از استحکام و ثبات آنها اطمینان نوشته نمایید. مسدود ازمد افتادن سر دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده و برگشت اینگونه گازهایی به تو فضای زندگی شده و باعث گاز گرفتگی و اجل می شود. دودکش افزار گازسوز در محل عبور از شیشه های پنجره نباید مستقیم با شیشه در تماس باشد. چون در این چنین حالتی امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و لق دمده شدن و افتادن دودکش وجود دارد. در صورتی که دودکش از پنجره به بیرون هدایت شده است باید دارای حداقل یک متر ارتفاع عمودی، از محل خروج از پنجره باشد.
استفاده از دودکش های مشترک باید با نظر متخصصان و مشاوران تأسیساتی انجام شود. حتی الامکان از منصوب و عزل زانوی اضافی در ممر دودکش اجتناب کنید. زیرا زانو کارآیی دودکش را کاهش می دهد. هنگام گذر ردشدن دودکش از درون گردوخاک خراب و تقاطع آن باید قطر استوانه فلزی به قبیل کامل یکسان باشد. کم کردن قطر استوانه هنگام خروج از ساختمان (دیوار یا سقف) مجاز نیست.
از برگماری دودکش درحیاط خلوت های رو بسته احتراز کنید. داکت دودکش ها باید خروجی از بالا و پایین به هوای مختار داشته باشد و به هیچ اسکناس هیچ گاه بالای داکت مسدود نشود. استفاده از دودکش های آکاردئونی آلومینیومی به علت هستی امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است. دودکش ها را به نوع شق آراسته بازرسی کنید و از آزادبودن گذرگاه دودکش اطمینان نقش کنید. همچنین دقت داشته باشید که آبگرم کن و بخاری حتما باید مجهز به دودکش باشد. از منصوب و عزل این ماشین ها بدون دودکش در محیط های بسته جدا حذر کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای دودکش درون و بیرون غارت بی نظمی نباید از استوانه های پلاستیکی و غیرمقاوم در معادل حرارت استفاده شود.
[عکس: 2_3156.jpg]
قسمت عمودی دودکش باید روی آسه های کم ارزش قرارگیرد تا وزن آن به دستاس سنگ آسیا منتقل شود و از کج ازمد افتادن آن جلوگیری به عمل آید. در ضمن بخش عمودی دودکش روی نماها باید به ادوات بست های نازل و گران به آوار محکم شود. همچنین مراقب دوران کلاهک به سمت زمین باشید، در این صورت این گونه دودکش ها کارآیی لازم را ندارند و خارج نشدن گازهای رد از آتش گرفتن جان شما را تهدید می کند.
امیدواریم به تمامی نکات ارائه شده التفات لازم را داشته باشید تا در کنار خانواده خود زمستانی گرم و بی خطر را تجربه نمایید. گاز و سوخت های فسیلی نعمت بزرگی برای بشریت هستند که می توانند زندگی را برای ما بسیار آسان کنند. اما باید توجه داشته باشیم که این سوخت های فسیلی دائمی نیستند و بالاخره روزی به پایان خواهند رسید؛ پس ما نیز باید در مصرف آنها صرفه جویی کنیم و به فکر نسل های پس از خود نیز باشیم. نکته آخر اینکه برای هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه آرزو داریم تا هرچه زودتر به شرایط آرمانی رسیده و در منازل خود اسکان داده شوند تا از سرمای سخت این روزهای غرب کشور نیز در امان باشند.
منبع: http://ittl.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان