انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع پمپ های قابل دسترس در بازار

انواع پمپ های قابل دسترس در بازار

#1
بسته به نیاز و مصرف شما، انواع پمپ در بازار وجود دارد، یکی پمپ های خانگی و دیگری پمپ های کشاورزی و غیره …. آنها طوری طراحی شده اند که دارای دوام بالا و سال ها به کار خود ادامه می دهند. هر کدام ازاین انواع پمپ آب نیز دارای انواع مختلفی دیگری هستند که ویژگی های برجسته ای دارند.در اینجا به بررسی پمپ آب خانگی می پردازیم:
 

پمپ های خانگی
همانطور که از نام این پمپ ها مشخص است، پمپ آب خانگی در خانه ها برای مصرف آب روزانه استفاده می شوند.و از مزایای خرید پمپ آب خانگی  این است که  این نوع پمپ ها جریان برق کمتری نسبت به پمپ های کشاورزی مصرف کرده و دارای قدرت کمتری می باشند، بخاطر این که در محدوده کمتری آب را پمپ می کنند. پمپ آب خانگی دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

پمپ های احیا کننده

وقتی مایع وارد پمپ احیا کننده می شود آب وارد پروانه می شود، مایع از پروانه خارج نمی شود و در یک لوله حلقوی دوباره به پروانه باز می گردد. این گردش مجدد یا بازسازی باعث شده به اینگونه پمپ ها ، پمپ احیا کننده می گویند.

این پمپ ها مناسب برای حمل آب سرد، بدون مواد ساینده و مواد شیمیایی خورنده هستند. این نوع پمپ آب مناسب برای تامین آب خانگی می باشد. با توجه به قابلیت پر شدن مجدد می توانند هوا را حذف کنند و از این رو مناسب برای اتصال به خطوط لوله هستند، بنابراین نیازی به یک سوپاپ خروج هوا نیست. در خرید پمپ آب می توان این موارد را در نظر گرفت.

[عکس: Pumps-available-in-the-market2.jpg]
پمپ آب خانگی در خانه ها برای مصرف آب روزانه استفاده می شوند.

پمپ های سانتریفوژ

پمپ های سانتریفوژ با تبدیل انرژی جنبشی چرخشی به انرژی هیدرودینامیکی باعث جریان پیدا کردن آب می شوند. انرژی چرخشی از یک موتور الکتریکی حاصل می شود. نوع دیگری از پمپ های سانتریفوژ با مکانیزم مشابه وجود دارد که به آنها جت پمپ سانتریفوژ می گویند. اینگونه پمپ ها برای بهبود کیفیت، آب را مکیده ، و با فشار بالا از آن خارج می شود.

این پمپ ها مناسب حمل آب سرد وبدون ذرات برای تامین آب خانگی، دستگاه های آبرسانی، برنامه های کاربردی کشاورزی و پر کردن منابع ذخیره آب برای مصرف خانگی یا کشاورزی می باشند. این پمپ ها قوی تر از پمپ های احیا کننده که در بالا ذکر شد می باشند. پمپ باید با سوپاپ تخلیه هوا نصب شود. دارای عملکرد خوب و بازده عملیاتی بالاتر در مقایسه با پمپ احیا کننده همچنین هزینه نگهداری پایین تری هم دارند.

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی، یک تقویت کننده فشار آب و یک دستگاه با کیفیت است که اگر در خانه خود خواهان آب آشامیدنی صاف و با فشار مناسب هستید، باید به سراغ آن بروید. آنها بخصوص برای تهیه آب مورد نیاز با توجه به نیازهای شما طراحی شده اند.

سیستم بوستر پمپ آبرسانی، یک سیستم پمپاژ اتوماتیک بایک مخزن فشار برای داشتن فشار ثابت آب در تمام انشعابات لوله کشی می باشد.
خرید بوستر پمپ آبرسانی ، یک انتخاب ایده آل برای استفاده در ساختمان های مسکونی است. وقتی که فشار آب کم می شود، بوستر پمپ آبرسانی به طور خودکارشروع به پمپاژ آب می کند و در صورت کاهش مصرف، به صورت اتوماتیک با افزایش فشار آب خاموش می شود.

در موقع نصب و یا تعویض پمپ به چه نکاتی باید توجه کنیم
مکش عمودی

این شامل فاصله ای است که بین منبع ذخیره که از طریق آن آب باید خارج شود، تا به بوستر پمپ آبرسانی برسد، می باشد. اگر سطح بوستر پمپ آبرسانی در سطحی بالاتر از منبع ذخیره نصب شده باشد. به این مکش عمودی می گویند که فاصله بوستر پمپ آبرسانی از سطح آب است.

حد بالایی انتقال آب

فاصله عمودی بین بوستر پمپ آبرسانی تا بالاترین جایی که آب را پمپ می کند، می گویند. این ارتفاع باید با قدرت پمپ هماهنگ باشد، تا اطمینان حاصل شود بوستر پمپ آبرسانی انتخاب شده، مناسب و کارایی مطلوبی برای شما داشته باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان