انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شستشوی واگن های قطار توسط دستگاه واترجت

شستشوی واگن های قطار توسط دستگاه واترجت

#1
امروزه بیشتر امور نظافتی به وسیله دستگاه های کاملا تخصصی و به شکل مکانیزه صورت می گیرند. از نظافت انواع کارخانجات گرفته تا محیط های تجاری و اداری و حتی وسایل نقلیه توسط این دستگاه های مدرن مورد شستشو قرار می گیرند. قطعا یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه نظافتی واترجت می باشد. این محصولات به طور گسترده در نظافت انواع محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. واترجت ها در دو نوع آب گرم و آب سرد تولید می شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. همانطور که گفته شد یکی از امور نظافتی که توسط این دستگاه ها صورت می پذیرد شستشوی انواع وسایل نقلیه می باشد. در این نوشتار توضیحات مختصری درباره شستشوی قطار به شما ارائه می شود.
نظافت بخش های مختلف قطار الزامات مختلفی دارند که همواره باید مد نظر باشند. یکی از این الزامات نظافت در زمان کوتاه است. با توجه به اینکه قطار باید از چرخه کار برای نظافت خارج شود، باید توسط دستگاه هایی مورد نظافت قرار گیرد که در کوتاه ترین زمان توانایی انجام کار را داشته باشند.

[عکس: rail-cars-cleaning-with-high-pressure-cleaners.jpg]
 
معمولا بدنه واگن ها با آلودگی های سخت و روغنی پوشانیده می شوند به همین دلیل استفاده از واترجت آب گرم به منظور نظافت بدنه واگن ها بسیار کاربردی می باشد. از دیگر موارد نظافتی قطار ها نیز نظافت داخل واگن ها (صندلی ها و کف) می باشد. به این منظور نیز جاروبرقی های کوله ای بهترین انتخاب می باشند.
همچنین با توجه به ارتفاع واگن ها معمولا از لانس افزایش طول واترجت نیز به منظور دسترسی به بخش های بالایی واگن نیز استفاده می شوند. گاها که نیاز به از بین بردن آلودگی های بسیار سخت، زنگ زدگی و رنگ از روی پوشش فلزی واگن قطار ها وجود دارد از نازل سندبلاست به منظور پاکسازی آنها مورد استفاده قرار میگیرد.
 

به طور کلی درباره نظافت قطارها یا واگن ها بایستی به نکات زیر توجه داشته باشید:
شستشوی سقف واگن ها
شستشوی کناره های واگن
ممکن است در مواردی که آلودگی بسیار سرسخت باشد از نازل سند بلاست بر روی دستگاه واترجت نیز استفاده نمود.
شستشوی چرخ ها و بقیه قسمت ها. 
در صورت لزوم استفاده از قابلیت پاشش مواد شوینده دستگاه ها نیز توصیه می شود.
از این رو می توان به استفاده از دستگاه های کارواش صنعتی به منظور نظافت صنعتی واگن ها قطار کاربرد زیادی دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان