انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مزایای آموزش موسیقی(بخش دوم)

مزایای آموزش موسیقی(بخش دوم)

#1
در ادامه مطلب قبل در اینجا به دیگر مزایای آموزش موسیقی و تاثیر آن بر رشد و پیشرفت کودکان میپردازیم:
[عکس: The-Benefits-of-Learning-Music.jpg]
مهارت‌های مکانی و زمانی
تحقیقات همچنین موفق به یافتن یک رابطه عالی بین موسیقی و اطلاعات مکانی و فضایی شده است؛ به این معنی که درک موسیقی می‌تواند به کودکان کمک کند تا عناصر مختلفی را که باید با هم باشند را تجسم می کنند، درست مثل کاری که هنگام حل مسائل ریاضی انجام می‌دهند.
پروت که در تاسیس انجمن هنرهای نمایشی کمک کرده است توضیح می دهد :«ما داده‌های بسیار موثقی داریم که آموزش موسیقی یقینا می‌تواند مهارت‌های مکانی و زمانی را در کودکان در طول زمان بهبود بخشد». این مهارت ها در حل مسائل چند گانه‌ای که در معماری، مهندسی، ریاضی، هنر، بازی و مخصوصا در کار با کامپیوتر امکان مواجه با آن وجود دارد، وراد صحنه می‌شوند.
نمرات درسی بالاتر
مطالعه‌ای که در سال 2007 توسط کریستوفر جانسون (Christopher Johnson)، استاد آموزش موسیقی و موسیقی درمانی در دانشگاه کانزاس منتشر شد، نشان می‌دهد که نمره‌های دانش آموزان مقطع ابتدایی که در برنامه‌های آموزش عالی موسیقی شرکت دارند در مقایسه با مدارسی که برنامه‌های کم کیفیت موسیقی ارائه می‌دهند، صرف نظر از تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی در میان مدارس، در آزمون‌های استاندارد در درس انگلیسی 22 درصد و در ریاضی 20 درصد افزایش داشت. جانسون تمرکزی را که آموزش موسیقی استاندارد به آن نیاز دارد را مقایسه می‌کند.
مطالعات جانسون علاوه بر نتایج افزایش نمره آزمون، تأثیرات مثبتی را که آموزش موسیقی با کیفیت می‌تواند بر موفقیت یک کودک داشته باشد برجسته می‌کند. لوریزن این پدیده روانشناختی را در دو جمله توضیح می‌دهد: «مدارسی که برنامه های دقیق و با کیفیت و معلمان موسیقی و هنر خوب دارند، احتمالا در زمینه‌های دیگر نیز از معلم‌های خوب بهره می‌گیرند. اگر در محیطی باشید که اکثر مردم خلاق، باهوش و شاد هستند و فعالیت‌های جذاب و خلاقانه انجام می‌دهند، حتی افرادی که این کارها را انجام نمی دهند، تمایل پیدا می کنند که بهتر عمل کنند».
و البته همه چیز اینجا تمام نمی‌شود: آموزش موسیقی در کنار بهبود عملکرد بهتر وظایفی که نیاز به تمرکز دارند، می‌تواند به افزایش حافظه نیز کمک کند. پروت می‌گوید: «آموزش رسمی موسیقی، با دیگر توانایی‌های شناختی مانند مهارت‌های یادآوری کلامی همراه است. افرادی که آموزش موسیقی رسمی می‌بینند، در یادآوری اطلاعات کلامی ذخیره شده در حافظه بسیار خوب عمل می‌کنند».
دنیای موسیقی
موسیقی می‌تواند توانایی‌های کودک شما را در یادگیری و سایر کارهای غیرموسیقایی بهبود بخشد، اما مهم است که بدانیم موسیقی به تنهایی و خودبه خود عمل نمی‌کند. همانطور که پروت توضیح می‌دهد، زمانی می توانید از اکثر مزایای ذاتی آموزش موسیقی بهره ببرید که نظم و انضباط داشته باشید، یک مهارت جدید یاد بگیرید، بخشی از دنیای موسیقی باشید، عملکرد خود را مدیریت کنید، بخشی از چیزی باشید که بتوانید به آن افتخار کنید و حتی با معلمی سروکله بزنید که خیلی عالی نیست.
پروت می‌گوید: "مهم نیست که چقدر تاکید کنیم که موسیقی چقدر شما را باهوش‌تر می‌کند. اولین کاری که موسیقی می کند این است که باعث می‌شود بچه‌های شما شاد و خوشحال باشند و بعد از این است که هوش آنها را افزایش می‌دهد. موسیقی اشتیاق کودک شما را برای چیزهایی که شما و اطرافیانش را خوشحال می‌کنند توقیت می‌کند».
گرچه والدین ممکن است امیدوار باشند که ثبت نام کردن فرزندشان در یک کلاس موسیقی ، یک دانش‌آموز بهتر از آنها خواهد ساخت، اما دلیل اصلی برای آموزش موسیقی فرزندتان باید این باشد که به آنها کمک کند بیشتر در دنیای موسیقی باشند، که به تمام جنبه های موسیقی و فرآیند یادگیری یک ساز یا یادگیری آواز احترام بگذارند، که به خودی خود قابل ستایش است.
راسموسن می گوید :« موسیقی آنقدر مزایای بی‌شماری دارد که ما نمی‌دانیم. موسیقی به خاطر موسیقی است. مزیت آموزش موسیقی برای من این است که موسیقی داشته باشیم. موسیقی به شما درک بهتری از خودتان می‌دهد. وقتی با موسیقی درگیر هستید، افق زمانی بالاتر می‌رود. درک شما از هنر و جهان، و اینگه در مورد خودتان چطور فکر کنید و خودتان را چطور بیان کنید، فزونی پیدا می‌کند».
پاسخ
 سپاس شده توسط deconik ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان