انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ابزار های انتخاب رنگ بندی مناسب وب سایت

ابزار های انتخاب رنگ بندی مناسب وب سایت

#1
طراحی در مورد رنگ ها می باشد. بسیار آسان است که رنگ هایی را در کنار یکدیگر استفاده نماییم که در نهایت حس خوبی ایجاد نمایند. هر چند, برخی از زمان ها اتفاق می افتد که نمی توانید رنگ مناسبی برای رنگ پیش فرض خود انتخاب نمایید و در این زمان می توانید از ابزارهای انتخاب رنگ استفاده نمایید.

ابزارهایی برای انتخاب رنگ های هماهنگ وجود دارند, برای یافتن رنگ هایی با کانتراست خوب, و یا انتخاب رنگ ها از تصاویر. در این مقاله به شما ابزارهای جالبی را معرفی می نمایم.

1. Color Explorer
Color Explorer یکی از مفیدترین ابزارهای رنگ می باشد. در حقیقت, این مورد مناسب ابزارهای بسیاری می باشد, و نه یکی. این ابزار دارای انتخاب کننده رنگ می باشد که همچنین رنگ های پیشنهادی را برای رنگ های جانبی معرفی می نماید, دارای لیست بسیاری بزرگی از رنگ ها می باشد, و ابزار هماهنگ کننده رنگ ها, و ابزاری برای آنالیز رنگ ها, گرفتن رنگ از تصاویر, و همچنین تشخصیص دهنده رنگ از فایل CSS و HTML.

2. Adobe Kuler
Adobe Kuler ابزار قدرتمند دیگری می باشد. و ابزارهای قدرتمندی برای ساخت پلات رنگی شما را دارد. و قابلیت مهم آن استخراج رنگ ها از تصاویر می باشد. موردی بسیار جالبی که این ابزار دارد گالری قالب های آماده آن می باشد که می توانید از آن استفاده نمایید، اما در صورت نیاز می توانید رنگ بندی مورد نیاز خود را ایجاد نمایید.

3. Slayeroffice Color Palette Generator
ابزار دیگر - slayeroffice - یکی از ابزارهای مورد علاق من می باشد. این ابزار امکان بیشتری از سایر ابزارها ندارد، اما کار با آن بسیار ساده می باشد و به راحتی می توانید رنگ بندی مورد نظر خود را استخراج نمایید. کافی است رنگ پیش فرض و پایه خود و رنگ های کناری را مشخص نمایید تا به شما پیشنهادهای رنگی داده شود.

4. ColorBlender
ColorBlender ابزاری رایگان برای ایجاد پلات رنگی می باشد. توسط این ابزار می توانید پلات رنگی خود را به Photoshop/Illustrator منتقل نمایید. به علاوه, قابلیت ارسال پلاته رنگی به ایمیل شما را نیز دارد. همچنین این ابزار طرح های آماده دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید.

5. 0 to 255
0 to 255 ابزار انتخاب رنگ دیگری می باشد, اما تمرکز این ابزار در انتخاب تیرگی و روشنی رنگ های هماهنگ می باشد. و بسیار مناسب می باشد زمانی که به دنبال شیدی نزدیک به رنگ بندی خود هستید, و حتی رنگ بندی های متفاوت. برخی زمان های شما به شیدهای هماهنگ برای سایر عناصر صفحه احتیاج دارید.

6. Colorspire
ممکن است سایر رنگ سازها نیاز شما را برآورده نسازند و یا علاقه ای به کار با آنها نداشته باشید, می توانید از colorspire استفاده نمایید. این ابزار با سایر ابزارها تفاوت دارد, این ابزار قابلیت تیره تر کردن و روشن تر کردن رنگ ها را دارد که به کار انتخاب رنگ شما سرعت می بخشد.

7. Color Schemer
This tool امکانات آن به اندازه سایر ابزارها نیست اما زمانی که به قالب رنگی احتیاج داشته باشید این ابزار مناسب است. این ابزار دارای پلات رنگی با 16 رنگ می باشد, که به شما امکان تیره تر کردن و روشن تر کردن پلات رنگی را می دهد, و می توانید به صورت آفلاین از آن استفاده نمایید.

8. Color hunter
color hunter گالری از رنگ های آماده می باشد, که اکثر آنها از تصاویر استخراج شده اند. می توانید ترکیب رنگی را بدست آورید, در صورتی که یک تگ درج نمایید, و یا کد رنگ, و یا همچنین آدرس یک تصویر. شما همچنین می توانید تصویر خود را بارگذاری نمایید و پلات رنگی شما ایجاد می گردد.

9. ColorCombos
ColorCombos ابزار دیگری با قالب های رنگی, اما این قالب ها آماده هستند. می توانید قالب های رنگی را مشاهده نمایید, اما می توانید قالب رنگی مورد نظر خود را همچنین ایجاد نمایید. همچنین توسط این ابزار می توانید قالب رنگی یک سایت را بدست آورید.

10. WebAIM
This tool این ابزار با سایر ابزارهای موجود در لیست متفاوت است. این ابزار ایجاد کننده پلالت نیست, اما این ابزار دارای قابلیت چک کننده کانتراست می باشد. ممکن است رنگ های سازگاری که استفاده می نمایید کانتراست رنگی مناسبی نداشته باشند.

کانتراست برای تصاویری که در متون استفاده می شوند تاثیر گذار خواهد بود زیرا ممکن است خوانایی متن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین, بنابراین زمانی که رنگ های هماهنگ خود را در صفحه انتخاب نمودید می توانید آن را از نظر کانترسات رنگی بررسی نمایید. در صورتی که کاربران شما زمان زیادی را صرف خواندن مطالب شما می نمایند, استفاده از این روش حتما توصیه می شود.

ابزارهای انتخاب کننده رنگ بسیاری وجود دارد که در این بخش نیامده. در صورتی که موردی را می شناسید می توانید در بخش نظرات آن را معرفی نمایید.

ابزار های انتخاب رنگ بندی مناسب وب سایت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان