انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات طراحی قالب های ایمیل

نکات طراحی قالب های ایمیل

#1
بسیاری از بسترهای اینترنتی امروز به دنبال شبکه های اجتماعی رفته اند و از آنها بهره می برند، ایمیل ها در معرفی کسب و کارها، کالاها و درست کردن کمپین های تبلیغاتی جایگاه بسیار مهمی دارد. وقتی صحبت از بازاریابی به صورت ایمیل می شود تمام ذهن ها به سمت ارسال های ایمیل به صورت HTML انحراف پیدا می کند تا به سمت ایمیل هایی به صورت متن عادی ، طراحی قالب یک صفحه ایمیل کاملا شبیه طراحی وب سایت است،اما در نکات طراحی قالب های ایمیل و پیاده سازی آن باید به چند نکته مهم و کلیدی اشاره کرد،باید به یاد داشته باشید در ایمیل ها و در ارسال آن ها از تکنولوژی PUSH استفاده می شود و دقت کنید که از تکنولوژی PULL استفاده نکنید.

امروزه خیلی از کاربران انواع و اقسام این ایمیل ها را دریافت می کنند و به شخصه برای هیچ کدام از آنها لذت بخش نمی باشد.

اما وقتی ایمیل در Inbox دیده شود کاربران می تواندد آن را باز کنند و وارد وب سایت شوند و اطالاعات بیشتری را از ایمیل و یا محصولات و خدمات مورد نظر دریافت کنند.

اما به یاد داشته باشید که شما زمان کمی دارید تا کاربر نظرش به ایمیلی که شما برای آن فرستادید منحرف نشود، یعنی این که چندان وقت زیادی برای معرفی خود در ایمیل ندارید و مطمئن باشید کاربران زمان زیادی برای خواندن ایمیل شما صرف نمی کنند، پس در آخر چاره ی شما این است که با یک طراحی جذاب برای ایمیل می توانید تمام موارد را به نفع خودتان تغییر دهید.

موبایل ها و تبلت ها در نکات طراحی قالب های ایمیل

بسیاری از مردم امروزه توسط گوشی های موبایل و تبلت ها به ایمیل گردی می پردا زند و ایمیل خود بوسیله ی آنها را چک می کنند،

و نیمی از این ایمیل ها توسط نرم افزارها و اپلیکیشن های گوشی ها و تبلت ها باز می شود. این بدان معنا می باشد که شما زمان خود را به نادرستی برای طراحی قالب های ایمیلی صرف کردید که به صورت نا مناسب در داخل این نرم افزارها یا اپلیکیشن ها نمایش داده می شود. بسیاری از این ایمیل ها چون بر اصول وب و HTML ساخته نشده اند در نرم افزارها به هم خواهند ریخت و احتمال دارد که کسب و کار شما یا اهداف شما را به درستی معرفی نکند.

در هر صورت وقتی ایمیلی به درستی بر روی موبایل و یا تبلت نمایش داده نشود چقدر احتمال دارد که بازدید کننده آن را ببیند و این ایمیل را نبندد، خب من به شما اطمینان می دهم اکثرا ایمیل شما را پاک می کنند و یا حتی ممکن شما را به عنوان اسپم معرفی کنند.


یکی از بخش های مهم نکات طراحی قالب های ایمیل دو راه مناسب برای یک طراحی خوب در موبایل ها و تبلت ها می باشد که طراحی ایمیلی که با موبایل و تبلت کاربران هماهنگ بوده و متناسب با آن باشد و در آن به صورتی کاملا درست نشان داده شود. راه دوم طراحی ایمیل به صورت کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا دقیقا مانند طراحی یک صفحه وب سایت.

این دو راه مزایا و معایب خود را دارند، ایمیلی که خودش به صورت واکنش گرا در هر دستگاهی خودش تغییر سایز دهد و درست نمایش داده شود برای کاربران بسیار لذت بخش و خواندن آن آسان خواهد بود. اما نوشتن کدها به صورت ریسپانسیو کمی سخت خواهد بود و در هر مرورگر موبایلی به خوبی ممکن است پشتیبانی نشود و در گوشی و تبلت های مختلف به شکل عای مختلف در بیاید.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا در نکات طراحی قالب های ایمیل

طراحی ریسپانسیو در ایمیل ها توسط HTML5 و CSS3 بسیار کاربردی تر می باشد. البته این را نیز به یاد داشته باشید که در تبلت ها و مخصوصا موبایل ها ایمیل ها کوچک نشان داده می شود و خواندن آن ها نیز دشوار خواهد بود.

در بالا ذکر کردیم که چرا طراحی ایمیل هایی که در موبایل ها و تبلت ها نمایش داده می شوند بسیار مهم هستند، اما تذکر چندین نکته در طراحی این ایمیل ها خالی از لطف نیست.
این نکات در طراحی قالب های موبایل و تبلت تاثیر بسزایی دارد و چه بسا که می توان از انها در کامپیوترها و لپ تاپ ها نیز استفاده کرد.

    در طراحی قالب تا جایی که می توانید نازک و ظریف کار کنید، حداکثر پهنای قالب 600 پیکسل باشد. این استاندارد در موبایل و تبلت ها و همچنین در کامپیوترها و لپ تاپ ها قابل خوانده می باشد.
    تا جایی که می توانید فونت ها را بزرگ طراحی کنید. به یاد داشته باشید که فونت پیش فرض در تمامی سیستم عامل ها یکی نیست و این مسئله کار شما را دشوار خواهد کرد. برای مثال فونت پیش فرض IOS 13 پیکسل می باشد.
    ناحیه های مورد نظر را طوری طراحی کنید که به سادگی برای کاربران قابل لمس باشد. یعنی این که به مقدار اندازه ای بزرگ باشد و حتی متناسب با المان های اطرافش کاملا جداسازی شود تا لمس کردن آنها توسط کاربران به راحتی انجام شود.
    تا جایی که می توانید از دستور CSS با ویژگی display:none استفاده کنید، برای آنکه به وسیله آن می توانید المان هایی که نیاز ندارید در صفحه را مخفی کنید تا نمایش داده نشود این مورد، از بهم ریختگی ایمیلی که ساخته ایید جلو گیری می کند در نسخه DESKTOP ، چه برسد به صفحه نمایش های کوچک تر که موبایل ها و تبلت ها هستند.


به دکمه های که در طراحی خود استفاده می کنید و در روند کاربری ایمیل خودتان تاثیر دارد دقت بسیار داسته باشید.

نکات طراحی قالب های ایمیل که در فن چاپی باید در نظر بگیرید

طراحان وب سایت بسیار به موارد و نکات گرافیکی در طراحی قالب های ایمیل دقت می کنند، بنابراین موارد مربوط به فن چاپ یا همان typography باید مورد توجه قرار گیرد. پس باید به این فکر کنید که برای چند نفر از کاربران تصاویر داخل ایمیل شما بارگذاری یا لود خواهد شد. از سوی دیگر خیلی از کاربران وقتی ایمیل را دریافت می کنند اصلا به فن چاپ یا همان typography توجهی ندارند.

حتما از فونت های بزرگ استفاده کنید تا خوانا برای کاربر باشند، به فاصله بین خطوط متن دقت نمایید طوری باشد که نه زیاد باشد نه کم حد تعادل را رعایت کنید.

از تگ Heading حتما استفاده کنید چون بسیار به خوانایی کمک می کند و برای کاربران خواندن بسیار راحت خواهد بود مخصوصا اگر متون طولانی دارید.

در کل موارد فن چاپ در طراحی ایمیل در طراحی وب سایت تفاوت دارد.

طراحی قالب های مختلف در نکات طراحی قالب های ایمیل برای اهداف مختلف

انواع زیادی در ایمیل ها برای ثبت نام کنندگان در خبرنامه وجود دارد که می توانید برای کاربران ارسال کنید. هر کدام از این ها می توانند هدف مشخصی را دنبال کنند. بنابراین شما باید بهترین و تاثیر گذارترین آن را انتخای نمایید.

در زیر به چند نوع از شاخه های این ایمیل ها اشاره می کنیم:

    ایمیل های خبرنامه
    ایمیل های اخطاری
    ایمیل های مالی
    ایمیل های صورت حساب
    ایمیل های معرفی کسب و کار
    ایمیل های معرفی کاتالوگ
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان