انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی وب سایت دسترس پذیر

طراحی وب سایت دسترس پذیر

#1
اگر قصد دارید در طراحی سایت خود، معیار دسترس بودن را لحاظ کنید، باید طراحی سایت دسترس پذیر را انجام دهید که همه مخاطبان و استفاده کنندگان بتوانند با دستگاه های مختلف به راحتی وارد وب سایت شما شوند و از تمام امکانات و مطالب شما بهرمند شوند.
در این مقاله از پرتال به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید طراحی سایت دسترس پذیر انجام دهید.


چارچوب لینک مناسب طراحی وب سایت دسترس پذیر
چارچوب لینک ها در طراحی سایت دسترس پذیر باید به شکلی اجرا شود که به آسانی قابل مشاهده باشد. برای اجرای بی نقص این مورد از امکانات ادیت مطلب نظیر بولد کردن یا زیر خط دار کردن آن بخش ها بهره ببرید. با اجرای این کار مخاطبان و بازدیدکنندگان به آسانی لینک های شما را مشاهده می کنند و به آنها وارد می شوند.


طراحی صحیح لایه ها در طراحی سایت دسترس پذیر
برای طراحی سایت ارزان دسترس پذیر بایست لایه های سایت شما به گونه ای لحاظ شوند که بازدیدکنندگان به آسانی قادر باشند به بخش های گوناگون طراحی سایت تان وارد شوند و به داده های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. برای اجرای این عمل پیشنهاد می کنیم تب های مسیریابی (Navigation Tabs) طراحی وب سایت خود را به کمترین حد کاهش بدهید تا کاربران قادر باشند با پایین ترین میزان کلیک نسبت به صفحه اصلی به مسیر دلخواه سان وارد شوند.


به کارگیری از فرمت های گوناگون برای فایل ها در طراحی سایت دسترس پذیر
برای مطالب سایت تان از تمام فرمت ها بهره بگیرید. بازدیدکنندگان طراحی سایت تان مسلما دارای علایق متفاوتی هستند. برخی می خواهند ویدئو تماشا کنند برخی اما تمایلی به دیدن آن ندارند و می خواهند فقط مطالب بخوانند. در طراحی سایت دسترس پذیر بایست این امکان برای بازدیده فراهم شود تا موضوع و چگونگی ارتباطش با سایت شما را انتخاب نماید.


تصاویر در طراحی سایت دسترس پذیر
تصاویر سایت در خدمات طراحی سایت دسترس پذیر مهم هستند، تصاویر بایست دارای برچسب بوده و از alt tag ها بهره بگیرید. برای اینکه اگر تصویری به درستی لود نشود کاربر قسمت خالی تصویر را نبیند و بتواند متوجه موضوع تصویر شود.



فشرده سازی فایل ها به منظور طراحی سایت دسترس پذیر
هر چه حجم فایل های شما زیاد باشد سرعت بارگذاری طراحی وب سایت هم کم می گردد. بنابراین تلاش کنید فایل هایتان را فشرده کنید تا حجم آنها پایین بیاید.
به کارگیری این شش اصل ساده طراحی سایت دسترس پذیر شما را به طور مناسبی عملیاتی می کند و باعث جذب و افرایش بازدید کننده به سایت تان می گردد و تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان