انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای این کار چه چیزهایی نیازه؟ (طراحی وب سایت)

برای این کار چه چیزهایی نیازه؟ (طراحی وب سایت)

#1
سلام دوستان
چون در زمینه وب اطلاعات کمی دارم اومدم تا شما عزیزان کمکم کنید
اگه من بخوام سایتی با خصوصیات زیر درست کنم میاز به چه یادگیری چه زبان های برنامه نویسی دارم؟

سایتی که مدیر وارد اون میشه و میبینه که گزینه های مختلفی رو میتونه انتخاب کنه: مثلا اینکه می خواد برای یک رشته تحصیلی تعدادی دانشجو رو ثبت کنه به این صورت که بتونه کلاس درسی ایجاد کنه به هر کلاس دانشجو های موزد نظر رو اضافه کنه و برای هر دانشجو نمره او را در هر کلاس وارد کند. امکان حذف و ویرایش اطلاعات هر دانشجو را داشته باشه
یعنی هم بتونه با کلیک روی نام کلاس ها اسامی دانشجوبان را در یک جدول ببینه و هم بتونه اون اطلاعات رو ویرایش کنه. برام ظاهر سایت فعلا در حدی مهمه که قابل استفاده باشه نه اینکه زیبا و کاربر پسند باشه.

کلا نمیدونم از کجا شروع کنم و نیاز به چه زیان های برنامه نویسی یا نرم افزار ها داره. ممنون میشم راهنماییم کنید. خیلی ممنون
پاسخ

برای این کار چه چیزهایی نیازه؟ (طراحی وب سایت)

#2
سلام.
در زمانی هستیم که دیگر کدنویسی یک وب سایت از پایه، چندان منطقی به نظر نمی آید، مگر اینکه صرفا بخواهید یک کاربرد (شبیه نرم افزاری با یک هدف خاص) را کدنویسی کنید و انتخاب CMS و تطبیق دادن کدهای نوشته شده به آن را به آینده موکول کنید (زیرا معمولا کدنویسی بخش کاربردی، زمان زیادی می برد و ممکن است فعلا تمرکز بر روی آن باشد).
بنابراین می توانید ابتدا یک CMS را انتخاب کنید و آن را نصب نمایید (به عنوان مثال، WordPress یک CMS رایج است)، سپس بر اساس کاربرد مورد نظرتان از وب سایت مورد نظر، صفحاتی با کدهای مورد نظرتان را برای آن کدنویسی کرده و ویژگی های CMS را نیز مطابق میل خود تغییر دهید. 
برای این منظور، باید کار با زبان PHP و همچنین کار با MySQL (برای پایگاه های داده) را یاد بگیرید، زیرا WordPress بر اساس آنها می باشد.
معمولا افزونه هایی برای CMS های مختلف ارائه می شود که ممکن است روند کدنویسی شما را ساده تر کنند و نیازی به کدنویسی خیلی از موارد نداشته باشد.
در مورد انتخاب CMS خوب فکر کنید تا در آینده پشیمان نشوید.
همچنین برای ظاهر بخش های مختلف وب سایت، می توانید از چارچوب هایی (framework) مثل W3.CSS یا Bootstrap بهره ببرید (که البته ابتدا باید ببینید که CMS انتخاب شده توسط شما، از چه چارچوبی برای زیباسازی استفاده کرده و در صورت تمایل، می توانید از همان چارچوب استفاده کنید).

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط hadiho ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان