انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه روند طراحی سایت را سرعت بخشیم؟

چگونه روند طراحی سایت را سرعت بخشیم؟

#1
سیستم لحظه ای و راهبردی مانند سیستم جرقه زن خودرو برای یک تیم طراحی سایت عمل می کند. یک تیم طراحی سایت هم برای اینکه بتواند کارهای خود را پیش ببرد به یک محرک نیاز دارد. اگر تیم طراحی سایت نتواند کار خود را در همان ابتدا به خوبی آغاز کند، روند طراحی سایت با کندی و مشکل روبرو خواهد شد و سرعت لازم را به دست نخواهد آورد.
در این مرحله است که یک سیستم طراحی خوب به کمک می آید. فعالیت های سیستم طراحی و راهکارهای سریع و زودبازده آن، بر شکوفا نمودن انرژی و مهارت های یک گروه تمرکز می کند و انگیزه و محرکی که برای شروع نیاز دارد را آماده می کند تا طراحی سایت در یک مسیر درست قرار بگیرد.
در همین اواخر با ریچارد بنفیلد درباره این موضوع به گفتگو نشستیم. او به تازگی با کمک همکاران خود کتابی با عنوان"Design Sprint" منتشر کرده است. ریچارد به من توضیح داد که سیستم خدمات طراحی، مجموعه فعالیت هایی برای بهبود تجربه کاربری سایت انجام می دهد که یک تیم طراحی سایت را به درک هدف، ارائه ایده های ناب، نمونه سازی دقیق از ایده ها و اعتبار بخشیدن به فرضیاتشان مجبور می کند. این اهداف نقش بسیار مهمی در طراحی سایت دارند. سیستم باعث می شود تا وقفه ای در کار طراحی سایت ایجاد شود و شروع مجددی پر هیجان را برای تیم طراحی سایت فراهم می کند.
جمع کردن اعضای تیم طراحی سایت در یک محل
من از ریچارد پرسیدم که این سیستم چگونه قادر است شروع عالی ای را برای گروه طراحی سایت آماده کند. او شرح داد که این سیستم این کار را با جمع نمودن مولفه ها و اعضای گروه طراحی در یک محل، انجام می دهد.
" ما اخیرا چنین شرایطی را با یک گروه طراحی تجربه کردیم. مدیر این گروه نزد من آمد و گفت "در سه ماه گذشته این نخستین باری بود که همه مولفه های و اعضای گروه گرد هم آمدیم" و این نشان می دهد که کنار هم بودن آن ها قادر است شروع خوبی را برای شان بسازد.
"شاید این مورد حل کننده مشکل در طراحی سایت نباشد، اما هنگامی که این اشخاص در یک محل کنار هم جمع شوند و راجع به مسائل مربوط به طراحی سایت دشوار بگویند، مطمئنا موردهای خارق العاده ای اتفاق می افتد. در این شرایط، مکالمه و گفت و گو هایی صورت می گیرد. یعنی علاوه بر این که از پیش می توانستند به وسیله ایمیل و یا اپلیکیشن های تحت وب با هم در ارتباط باشند، حالا به صورت فیزیکی در کنار هم هستند و به صحبت می پردازند که این امر خیلی اهمیت دارد."
اگر این اتفاق با هم بودن در یک مکان صورت نگیرد، هرگز امکان سرعت گرفتن روند طراحی سایت وجود نخواهد داشت.
با وجود این سیستم سریع طراحی و یا همان Design Sprints، اعضای گروه در یک زمان شروع به کار می نمایند و روی فعالیت های کار فوکوس دارند. این سیستم به آن ها انگیزه مجددا شروع نمودن می دهد.
شما پاسخ تمام سوالات طراحی سایت را نمی دانید
دیگر خاطر که این سیستم قادر است سبب شروع صحیح کار  شود این است که معین می کند که هر کسی قادر نیست همه جواب ها و راهکار ها را بیابد. در خیلی از کار ها، نقش اشخاص ایجاب می کند که این گونه فکر کنند که بایست همگی راهکار ها و جواب های پراهمیت را بدانند، حتی هنگامی که واقعا چیزی به ذهن شان خطور نمی کند. به این خاطر است که آن ها به شیوه غلطی فرضیه سازی می نمایند و راه رسیدن به این فرضیه را دشوار می سازند.
ریچارد این قضیه را به این ترتیب شرح می دهد:
"افراد نزد ما می آیند و می گویند"ما این مشکل را داریم" و ما با سرعت فکر می کنیم که بایست راهکاری را به آن ها ارائه دهیم. در حالی که جواب بهتر این است که "مشکل پیچیده ای است، من جواب آن را نمی دانم. بایست به اتفاق به دنبال رفع آن باشیم و مناسب ترین راهکار آن را، با هم بیابیم."
وی در ادامه افزود:
"ما اعتماد به نفس این کار را نداریم به این خاطر که از زمان مدرسه چنین چیزی را به ما یاد نداده اند. همه اشخاص در مدرسه امتحان ریاضی، ادبیات، علوم و غیره دارند، اما هرگز برای دارا بودن اعتماد به نفس، مورد آزمایش قرار نمی گیرند."
"ما با این باور پیشرفت کرده ایم که همواره بایست جواب هایی برای مشکلات داشته باشیم. به جای گفتن اینکه "من نمی دانم، اما می توانیم با همدیگر روی آن فوکوس کنیم." یا "بیایید در این مورد صحبت کنیم تا مناسب ترین راهکار را بیابیم"، ما همواره سعی می کنیم تا راجع به هر مشکلی فکر کنیم و به دنبال جواب باشیم و همواره فکر می کنیم که بایست راهکار هایی را برای همه مشکلات در اختیار داشته باشیم، در غیر این صورت به ضعف خود پی می بریم."
"در حالی که حقیقت این است که ما جواب برخی مسائل را نمی دانیم، اما سعی در وانمودن نمودن آن داریم. چگونه یک فرد قادر است همگی جواب ها را در اختیار داشته باشد و به آینده مشرف باشد؟
لطفا از سایتدیدن فرمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط khakzad20 ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان