انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثبت شرکت تبلیغاتی

ثبت شرکت تبلیغاتی

#1
ثبت شرکت برای شروع یک فعالیت تجاری خدماتی و .. در چارچوب تشکل حقوقی امری الزامی و انکار ناپذیر می باشد. با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد. 
یکی از شرکت های پرطرفدار برای ثبت، شرکت تبلیغاتی است . در این مطلب، جهت آشنایی ذهن خوانندگان ابتدا به تعریف تبلیغات و شرکت های تبلیغاتی می پردازیم و سپس نحوه ثبت شرکت های تبلیغاتی را مورد بررسی قرار می دهیم.
تبلیغ نوعی پرداخت پولی برای ارتباطات غیر شخصی است که از سوی افراد و یا بنگاه های معین انجام می پذیرد و در آن از رسانه ها با پوشش گسترده به منظور تشویق یا تاثیر بر مخاطبان استفاده می شود. شرکت های تبلیغاتی نیزسازمان مستقلی از افراد و کسب و کارهای خلاق است که در توسعه و آماده سازی برنامه بازار ،تبلیغات و سایر ابزارهای ترویجی تخصص خاصی دارند.
در ادامه چند نمونه از شرکت های تبلیغاتی را مورد مطالعه قرارمی دهیم:
_شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل: یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل می تواند محدوده وسیعی از خدمات بازاریابی را فراهم آورد.این نوع کانون می تواند به طور مستقیم خدماتی را در اختیار مشتریان قرار دهد که مرتبط به تبلیغات است.
_شرکت تبلیغاتی مدولار: یک شرکت تبلیغاتی مدولار یک شرکت تبلیغاتی با خدمات کامل است که خدمات خود را بر اساس قطعات موجود ارائه می کند.
_شرکت تبلیغاتی در شرکت: برخی از شرکت ها دوست دارند کنترل نزدیک تری به تبلیغات داشته باشند، به همین خاطر از شرکت تبلیغاتی در داخل شرکت خود استفاده می کنند. این نوع شرکت تبلیغاتی کلاَ متعلق به تبلیغ کننده است و تمامی کارهایی که یک شرکت تبلیغاتی خارجی (یا خارج از شرکت)انجام می دهد را به خوبی اجرا خواهد کرد.
_آژانس های متخصص تبلیغات: شرکت هایی وجود دارد که کار تبلیغات را تنها در حوزه خاصی انجام می دهند.به عنوان مثال شرکت هایی هستند که در حوزه مالی تخصص دارند.
_بوتیک های خلاق: بوتیک های خلاق ،آژانس های فروشگاهی هستند که تنها کارهای خلاقانه را فراهم می کنند؛کارهای خلاقانه خاص شامل کپی رایتینگ،آثار هنری و تولید تبلیغات است.


• از جمله وظایف شرکت تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– برنامه ریزی حساب :
شرکت تبلیغاتی معمولاَ دارای برنامه ریزی های حساب هستند که با مشتریان ارتباط مستقیمی دارند این افراد مطمئن می شوند که نیازهای مشتریان در اختیار تیم پژوهش و تیم خلاق قرار گرفته است.
آنها همچنین باید مطمئن شوند که اطلاعات ضروری به مشتریان انتقال می یابد، برنامه ریزی حساب جایی است که شرکت تبلیغاتی تعامل اولیه خود را با مشتریان آغاز می کند.
– تحقیقات بازاریابی:
کانون های تبلیغاتی برای توسعه مشخصه های بازار هدف خود از طریق تحقیقات بازاریابی با شرکت ها همکاری می کنند.معمولاَ این کانون ها زمان زیادی را برای تحقیقات رابرای تحقیق وبررسی مشتریان انجام می دهند تابه خوبی بدانند این افراد چه محصولی می خرندوچه چیزی آنهارابه خرید تشویق می کند.
* ذکر این نکته حائز اهمیت است که کانون تبلیغاتی خود واژه ای متفاوت از شرکت تبلیغاتی است و می توان این گونه گفت که شرکت های تبلیغاتی خود می توانند زیر مجموعه کانون های تبلیغاتی باشند.
– تحقیق در مورد بازار:
برای شناخت رقبا ،مدیران حسابداری در شرکت تبلیغاتی بازار هدف را مورد بررسی قرار می دهند ،رقبای موجود را شناسایی می کنند و تکنیک های بازاریابی آنان را شناسایی می کنند.
– خلاقیت:
شرکت تبلیغاتی به خاطر خروجی خلاقانه خود که می تواند شامل طراحی سایت ،متن تبلیغاتی ،تبلیغ در مجله ،رادیو،تلویزیون باشد شناخته شده و مشهور است .رسانه تبلیغاتی معمولاَ در هر کمپینی متفاوت است؛ طراحان گرافیک،طراحان سایت، نویسندگان، ویراستاران ومدیران خلاق یک شرکت تبلیغاتی رابه محلی خلاق تبدیل کرده اند.
• ثبت شرکت تبلیغاتی
برای ثبت این شرکت ها ابتدا بایستی مجوز لازم اخذ گردد سپس برای ثبت آن اقدام شود. این شرکت ها نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – به علت قید کردن واژه تبلیغات در موضوع فعالیت شرکت (بند 2اساسنامه)- می باشند.
• شرایط صدور مجوز شرکت تبلیغاتی 
مدیرمسئول وصاحب امتیازشرکت باید دارای شرایط ذیل باشد:
– تابعیت ایران واهلیت قانونی
– نداشتن سوء شهرت و سابقه موثر کیفری
– عدم اشتغال در وزارتخانه ها یا موسسات یا شرکت های دولتی و یا شهرداری ها
– دارا بودن دیپلم کامل متوسطه و داشتن حداقل 5سال سابقه کار موثر در امور تبلیغات با تایید کمیته سازمان های تبلیغات یا مدرک تحصیلی معادل دانشنامه لیسانس
– تنظیم تقاضانامه توسط آن دسته از متقاضیانی که شخصیت حقوقی دارند باید توسط مدیر عامل موسسه یا شرکت انجام پذیرد.
– ارائه تقاضانامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت با امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسئول
• در صورت دریافت مجوز لازم می توانید برای ثبت شرکت تبلیغاتی به شکل های ذیل اقدام نمایید.

[عکس: rv4s_logo.png]
ثبت شرکت تبلیغاتی 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان