انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پوکت را بیشتر بشناسیم

پوکت را بیشتر بشناسیم

#1
پوکت را بیشتر بشناسیم
پوکت سواحل عمومی زیادی دارد ولی دو تا از مهم‌ترین‌هایشان، ساحل پاتونگ و ساحل کارون هستند. یکی از دیدنی‌های پر طرفدار پوکت را می‌توانید در نزدیکی ساحل پاتونگ ببینید، وقت‌گذرانی در پوکت فانتاسی با برنامه‌های شبانه‌ی آتش‌بازی، نمایش فرهنگ و سنت تایلندی، نمایش و رقص فیل‌ها و بازار صنایع‌دستی تماشایی‌اش، می‌تواند شبی باشکوه در  بسازد. در پوکت هم مانند دیگر شهرهای تایلند، معبد و مجسمه‌های بودا زیاد دیده می‌شود ولی مهم‌ترین معبد پوکت، معبد چالونگ است که احترام و اهمیت خاصی برای اهالی دارد. نزدیک به معبد چالونگ، باغ‌وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش، جایی دوست‌داشتنی برای بچه‌ها و البته بزرگ‌ترهاست. بعید است از پوکت شنیده باشید و آوازه‌ی جزایر فی‌فی به گوش تان نرسیده باشد؛ دو تا جزیره‌ی مهم آن‌ها، فی‌فی کوچک و فی‌فی بزرگ است که در فی‌فی کوچک کسی ساکن نیست و یک غار دیدنی به نام «وایکینگ» کیو دارد.
معبد وات‌چالونگ

[عکس: %D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D...%D8%AF.jpg]
مهم‌ترین معبد بودایی شهر پوکت است و به دو راهب مقدس تقدیم شده که دردهه‌ی ١٨٧٠ میلادی، به پرستاری و درمان کارگران معادن می‌پرداختند. در این معبد باید با لباس پوشیده و مناسب وارد شد و کفش‌ها را هنگام ورود درآورد. وات چالونگ، معماری و نقش‌های بسیار زیبایی دارد، به خصوص در معبد اصلی. این معبد دارای ۳۶ مجسمه بودا است و شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین معابد در کل کشور تایلند همین معبد است.
آکواریوم پوکت

این آکواریوم گرمسیری، این آکواریوم اولین آکواریم در سطح تایلند است و مجموعه‌ای کم‌نظیر از ماهی‌های استوایی، لاک پشت‌ها، مرجان‌ها و گونه‌های دیگری از جانوران دریایی را در خودش دارد.
فانتاسی 

فانتاسی که دیزنی‌لند جنوب شرقی آسیا هم نامیده می‌شود، بگرفته از میراث فرهنگی اصیل تایلند است که با استفاده از فناوری‌های جدید، سنت‌های این کشور را زنده می‌کند. این پارک تفریحی شامل بازی‌های مختلف و متنوع، فروشگاه‌های صنایع دستی، بوفه‌ی بین‌المللی و نمایش‌های متنوع است. فانتاسی یک پارک موضوعی فرهنگی است که به سه بخش تقسیم شده؛ خرید در دهکده فستیوال، غذا خوردن در رستوران بوفه «گلدن کیناری» و بخش سوم تفریح و سرگرمی به سبک وگاسی در قصر فیل‌هاست.
جزیره‌ فی‌فی
[عکس: %D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87%E2%80%8C-...%D8%AA.jpg]
این جزیره یکی از زیباترین جزیره‌های گرمسیری در دنیا، و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند در تور تایلند است. جزیره‌ فی‌فی در چهل و هشت کیلومتری پوکت قرار گرفته و قایق‌های مختلفی هر روز در این مسیر در حال رفت و آمدند. سواحل مرجانی مناسب غواصی، غارهای مرموز و هیجان‌انگیز و طبیعت بی‌نظیر، برنامه‌های گردش با قایق پارویی و صخره‌نوردی از جمله جذابیت‌های این جزیره‌ هستند. دو تا جزیره‌ مهم، فی‌فی کوچک و فی‌فی بزرگ است که در فی‌فی کوچک کسی ساکن نیست و یک غار دیدنی به نام «وایکینگ کیو» (Viking Cave) دارد که اسمش را از نقش‌ونگارهای روی دیوار برداشته‌اند. تمام داستان‌های ساحل پوکت، در جزایر فی‌فی هم جریان دارد. کشتی‌ها بین راه توقف می‌کنند و اجازه می‌دهند که توی آب بروید و شنا کنید، هرچند شیرجه‌زدن از روی صخره‌های فی‌فی مزه‌ی دیگری دارد.
خلیج فانگ‌نا

خلیج «فانگ‌نا» یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های پوکت است که در ۴۹۷ مایلی بانکوک قرار دارد. این خلیج که بین جزایر پوکت، «فانگ‌نا» و «کرابی» واقع شده، بیشتر به دلیل صخره‌های بسیار زیبای آهکی‌اش که از آب‌های سبزرنگ بیرون آمده‌اند، شهرت دارد. این خلیج خیلی دیدنی در خودش دارد؛ غارها، تالاب‌ها و سواحل بکر کوچک با زمین سرسخت و آسمان آبی. تعداد زیادی قایق و جت‌اسکی برای اجاره کردن هست و همین‌طور کلی رستوران‌ که رو به منظره زیبای خلیج‌اند.
ساحل لائم سینگ

در جزایر غربی پوکت می‌توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعا قطعه‌ای از بهشت است كه در زمین جا مانده است. ساحل «آواز شیر»، خلیجی است کوچک و منحنی شکل بین سواحل کامالا و سورین با پرتگاه‌های سخت در صخره‌های پوشیده از درخت که جزو زیباترین جاذبه‌های پوکت به شمار می‌آید. این ساحل زیبا که طولی برابر با ۱۵۰ متر دارد با درختان نخل احاطه شده است. به دلیل کوچک بودنش، این ساحل در فصول توریستی شلوغ می‌شود اما در فصل‌هایی که تعدد مسافر کمتر است بسیار خلوت و کاملا ایده آل است.
منطقه قدیمی پوکت

برخلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند، شهر پوکت به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد و همینطور منطقه باستانی‌اش، شهرت و درخشش خاصی دارد. در این بخش از شهر که تاریخچه‌ی غنی و پرباری دارد، معابد، عبادتگاه‌ها، مرکز خرید، کافه‌ها، مغازه‌های تابلوفروشی، موزه‌های شخصی و عمومی بسیار زیبایی را پیدا می‌شود. بهترین موقع برای بازدید از این منطقه اول صبح یا بعد از غروب خورشید است. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی اینجا هست و خیلی لزومی ندارد که لوازم پینک‌نیک با خودتان ببرید.
باغ‌وحش پوکت

نزدیک به معبد چالونگ، باغ‌وحش پوکت با حیوانات مختلف و بازیگوش، جایی دوست‌داشتنی برای بچه‌ها و البته بزرگترهاست. از شامپانزه‌های بامزه که حرکات آدم‌ها را تقلید می‌کنند و رقص گروهی فیل‌ها تا هنرنمایی تمساح‌ها می‌تواند تنها در باغ‌وحشی در تایلند اتفاق بیافتد و از دست‌دادنش باعث پشیمانی شود. یکی از چیزهایی که در این باغ‌وحش نباید فراموش‌ کرد، آب‌میوه‌های خوشمزه‌ای است که در دکه‌های جلوی در می‌فروشند؛ چیزی شبیه به یخ‌دربهشت با میوه‌های طبیعی یا شیره‌ی نارگیل؛ نوشیدنی‌ای شیرین و خنک که با آفتاب درخشان پوکت حتما می‌چسبد.
از تور  ما نیز دیدن نماید
ساحل نائی هان

در جنوبی‌ترین قسمت جزیره، ساحل نائی هان قرار دارد كه خیلی خلوت و آرام است. «نائی هان» شگفت‌انگیزترین ساحل پوکت و در عین زیبایی، بسیار دنج و خلوت است. تفریحات آبی زیادی در این ساحل وجود دارد، اما شنا کردن در آن به علت احتمال وجود کوسه امکان‌پذیر نیست. تخت‌های ماساژ، خدمات تاتو، رستوران‌های کوچک و خودمانی و مردم دوست‌داشتنی، این ساحل را یک پاتوق خلوت، به‌خصوص برای بومی‌های پوکت کرده. تازه در «نائی هان» یکی از زیباترین غروب‌های عمرتان را تماشا خواهید کرد.

چشم‌انداز و ساحل کارن

جاذبه دیدنی «کارُن» یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های جزیره‌ پوکت در تایلند است. از اینجا می‌توانید سه جزیره‌ «کاتانوی»، «کاتایا» و «کارُن» را تماشا کنید. این چشم‌انداز که بین سواحل «نای هارن» و «کاتانوی» قرار دارد، اغلب روزهای سال پر است از توریست‌ها و گردشگرانی که برای گرفتن زیباترین عکس‌هایشان از پوکت به اینجا آمده‌اند. این نقطه، بهترین جا برای تماشای پانورامای جزیره است. 
ساحل کارُن، بزرگترین ساحل غربی پوکت، نه تنها طولی معادل چهارکیلومتر دارد بلکه در مقایسه با سایر سواحل پوکت عرض و پهنای بیشتری هم دارد. اغلب اوقات خلوت است و می‌توانید در بخش شمالی این ساحل یک پارک همراه با دریاچه‌ای زیبا ببینید که اطرافش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دارد. زیبایی این ساحل برمی‌گردد به کنار هم قرار گرفتن آب‌های بسیار شفاف کریستالی و شن‌های سفیدش. در ضمن اینجا همه‌جور خدماتی هم ارائه می‌شود؛ مثل انواع ورزش‌های آبی، تخت‌های مخصوص حمام آفتاب و قایق‌های بلند برای کرایه. ساحل کارن، برای آدم‌هایی‌ست که به دنبال آرامش و منظره‌های بکر هستند. در تمام سواحل، بازی‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب انجام می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان