انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تین کلاینت به چه معناست (Thin Cilent)

تین کلاینت به چه معناست (Thin Cilent)

#1
تین کلاینت به چه معناست (Thin Cilent)

در ابتدا اگر بخواهیم تين كلاينت ها معرفی کنیم باید بگوییم  تین کلانیت ها به كامپيوتر همراه با نرم افزاري گفته می شوند كه برای اینکه اکثر كارهاي خودشان را انجام بدهند به شکل قابل توجهی به كامپيوتر ديگری وابسته می باشند


[عکس: 3857882474137851804.jpg]
تین کلاینت 



 به معنی دیگر بخشی از يك شبكه می باشند كه در آن كامپيوتر یا نرم افزار  دوربین مداربسته به عنوان رابط عمل مي نمایند، این در صورتی است که همه ی كارهاي واقعي را سرور انجام خواهد داد .

همچنین می توانیم بگوییم که تين كلاينت به منزله يك كامپيوتر که می تواند به تنهايي و يا به منظور بخشی از يك شبكه گسترده تر به حساب بیاید ، به عنوان مثال اگر یک شركت يا مدرسه را در نظر بگیریم که اطلاعات كافي در جهت راه اندازي نمودن و برقرار کردن ارتباط با سرور شبكه را در آن اين نوع كامپيوتر شامل است و مابقی  توان محاسباتي را سرور فراهم خواهد نمود . تين كلاينت می تواند همه ی اطلاعات و ویژگی های را كه در يك قسمت از نرم افزار موجود روي سرور می باشد، مشاهده می کند و همچنین دسترسی به آنها برایش فراهم است. در صورتی که بقیه برنامه ايي در پشت پرده در سرور فعال می باشد كه همه ی كارها را انجام خواهد داد.

علت های شامل كم نمودن هزينه ها (هزینه پایین و مصرف برق نسبتا کم با توجه نمودن به حذف يارانه ها)، راحتی و آسان بودن در نگهداري و امنيت و همچنین كارکرد  دوربین مدار بسته از دیگر مواردی است كه ممکن است افراد تين كلاينت را به همین علل ها استفاده نمایند . می توانیم بگوییم از يك كامپيوتر كامل ، تین کلانیت ها خیلی ساده تر هستند و به منظور این اشخاصی  كه بصورت عادی كار مشابهي انجام مي دهند هزينه تهيه آن کم تر می باشد. چون نسبتاً تين كلاينت ها ساده می باشند و همچنین از نظر نگهداري نمودن و تعمير ساده تر به شمار می آیند.

به نسبت يك كامپيوتر استاندارد تين كلاينت ها از  لحاظ اجزا دارای اجزای كمتري تشكيل شده اند و می توانیم اینگونه تشبیه کنیم که اجزاي كمتر  می تواند به معناي اشتباه و خرابي كمتر است. اشخاصی كه از كامپيوتر اطلاعات کافی ندارند، با تين كلاينت ها می توانند خیلی آسان تر از كامپيوترهاي استاندارد با برنامه هاي نرم افزاري اقدام به برقراری ارتباط نمایند.

تين كلاينت ها دسترسي كاربران به برنامه هاي نفوذگر محدود می کنند و همچنین حیطه يادگيري اشخاص را با ویژگی ها و كارهاي كمتر، كوتاه تر و راحتر خواهند کرد و زمينه بالابردن امنيت شبكه را در مکان امنيت شبكه فراهم مي کنند . يك تين كلاينت ممکن است با توجه به اینکه ابزارهاي متناسب هر كاري را در اختيار نداشته اند اما كاربردهاي بسیار با ارزشی را دارا هستند.

در صورتی که يك كاربر فقط محدود به اجراي وظايف معین و تعريف شده اي باشد و به تمام ویژگی های يك كامپيوتر يا برنامه استاندارد احتیاجی نیست، می توانند تين كلاينت ها گزينه ایده آل و متناسبي باشند.

می‌تواند تین کلاینت یا سیستم عامل داشته باشند و یا اصلا سیستم عامل نداشته باشند . می توانیم به عبارتی دیگر بگوییم این امکان را تین کلانیت ها می‌تواند داشته باشند که دارای یک سیستم عامل محلی باشند و یا اینکه دقیقاً وابسته به سرور به منظور بوت شدن باشند. می‌توان بر روی تین کلاینت‌ها انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز مایکروسافت، توزیع‌های لینوکس و یونیکس را  نصب نمود و اجرا کرد .

تین کلاینت‌ها هیچ گونه قطعه مکانیکی مثل هارد دیسک و فن را نداشته اند . بدین ترتیب میتوانیم نتیجه بگیریم که نگهداری نمودن آنها راحت تر می باشد و به وقت و هزینه ی پایین تری احتیاج است. به نسبت کامپیوترهای شخصی  این دستگاه‌ها اقدام به تولید حرارت پایین تری می کند . بدین ترتیب در جهت مکان ‌های صنعتی و یا مکانهای گرم متناسب تر می باشند. همچنین به علت کوچک بودن و میزان حجم پایین، فضای کوچکتر(میزان فضای کم) را اشغال می‌نمایند. میزان توان مصرفی تین کلاینت تقریبا چیزی حدود ۳۰ وات (بسته به نوع) است که این را می توانیم به عنوان توان مصرفی پایین بدانیم . بدین ترتیب در سازمان‌هایی که تعداد رایانه های  که استفاده میکنن زیاد است می توان استفاده نمودن از این دستگاه خیلی مقرون به صرفه باشد . 

در سازمان‌های دولتی و خصوصی مدیران شبکه نسبت به تین کلاینت استقبال بیشتری را داشته اند به همین علت کاربری راحت تر و کنترل اطلاعات ورودی و خروجی به سازمان را امکان‌پذیر خواهند ساخت . معمولاً مدیران شبکه بخاطر اینکه تین کلاینت اطلاعات را بشکل محلی ذخیره‌سازی نخواهد کرد ، برای از دست رفتن اطلاعاتشان و همچنین آسیب دیدن اطلاعات محلی کلاینت‌ها نگران نمی باشند . بدین ترتیب  از این رو تین کلاینت‌ها به استفاده نمودن از آنتی ویروس  نیازی نداشته اند . افزون بر مطالب گفته شده  استفاده نمودن از تین کلاینت، سبب کم شدن میزان هزینه‌های انرژی مصرفی و نگهداری سیستم خواهد شد .



بصورت خلاصه کلی از مهم  ترین ویژگی های تین کلاینت را می‌توانیم موارد زیر بدانیم :

1.    ابعاد کوچک و حجم پایین

2.    میزان مصرف انرژی پایین

3.    امنیت زیاد

4.    امکانات و شرایط مناسب

تین کلاینت‌ها هم اکنون توانایی‌های سخت‌افزاری متناسبی به نسبت گذشته دارا می باشند تا جایی که می توانیم بگوییم به عنوان یک دستگاه مستقل هم از تین کلانیت ها استفاده نمود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان