انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اختلال خود بیمار انگاری چیست ؟

اختلال خود بیمار انگاری چیست ؟

#1
گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که احساس بیماری یا ترس از مبتلا شدن به یک بیماری را داشته باشید . افرادی که دچار این اختلال هستند، وقتی که به پزشک مراجعه می کنند متوجه می شوند که هیچ گونه بیماری خاصی ندارند و تنها دچار نوعی اضطراب شده اند و خود را بیمار پنداشته اند که به این اختلال، اختلال خود بیمار انگاری یا هیپوکندریازیس گفته می شود .
این افراد با کوچک ترین نشانه جسمی نگران سلامتی خود می شوند و پزشک نمی تواند آن ها را قانع کند که بیمار نیستند . افراد دارای این اختلال مدام بدن خود را بررسی می کنند و به دنبال نشانه هستند .
هیپوکندریازیس می تواند در هر سنی رخ دهد اما این اختلال در سن 20 تا 40 سال شیوع بیش تری دارد . اختلال خود بیمار انگاری یک اختلال مزمن است و احتمال طولانی شدن دوره درمان وجود دارد .
روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری بیان می کند که علائم هیپوکندریازیس با داروهای ضد افسردگی برطرف می شود . درمان خود بیمار انگاری باعث بهبود عملکرد روزانه فرد در منزل و محل کار می شود و کیفیت روابط بین فردی و موقعیت های اجتماعی او را بهبود می بخشد .
اگر خود یا اطرافیانتان به این اختلال دچار هستید، می توانید به متخصص اعصاب و روان دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید . ایشان از روش های نوین برای درمان اختلالات روانپزشکی استفاده می کنند .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
اختلال خود بیمار انگاری چیست ؟ - توسط drzakeri - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹, ۰۶:۱۹ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان