انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل

راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل

#1
Video 
از آن جایی که هزینه های عروسی گاهی اوقات اذیت کننده است و هزینه های یک گاهی اوقات بسیار بالاست، بهتر است که به سایر گزینه ها هم فکر کرد. هیچ کجا خانه آدم نمی شود! اگر امکان برگزاری جشن عروسی در منزل را دارید ،  چرا باید هیزنه های هنگفت به تالار های پذیرایی و باغ های عروسی پرداخت کنید در حالی که می توانید با برگزاری عروسی در خانه ، بخش زیادی از هزینه ها را صرفه جویی کنید؟
 در خانه ، علاوه بر اینکه کم هزینه تر است ، شکلی ساده و صمیمی نیز به جشن عروسی شما خواهد داد.
برای اینکه عروسی شما در منزل به خوبی برگزار شود ، می بایست به نکاتی توجه کنید که برخی از مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:
فضای مورد نیاز
برای کم کردن انتخاب یک مکان بجز تالار و باغ ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. با توجه به تعداد مهمانانی که در عروسی شما شرکت می کنند ، باید فضای کافی برای پذیرایی و صرف شام داشته باشید. همچنین فضای کافی برای اجرای برنامه های موزیک و سرگرمی نیز در نظر بگیرید.  فضای مورد نیاز برای پارک اتومبیل ها را نیز فراموش نکنید. در صورتی که فضای کافی برای این موارد ندارید بهتر است از خیر برگزاری عروسی در منزل خود یا نزدیکان بگذرید.
هماهنگی با همسایه ها و اهالی محل
عروسی شما ممکن است تا پاسی از شب ادامه داشته باشد و  باعث ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای همسایه ها شود، لذا قبل از برگزاری مراسم ، هماهنگی های لازم را با همسایه ها انجام دهید و به آنها اطلاع دهید و از ایشان بخواهید که با شما همکاری کنند. یک عذرخواهی ساده و کسب اجازه از همسایه ها قبل از برگزاری مراسم عروسی ، معجزه می کند.
اجاره ملزومات پذیرایی
برای برگزاری عروسی در خانه ، برخی از لوازم و تجهیزات را باید اجاره کنید. از جمله : ظروف پذیرایی ، میز و صندلی ، ریسه و لوازم چراغانی. کافی است نگاهی به آگهی های روزنامه بیندازید. موسسه های زیادی هستند که این ملزومات را با قیمت مناسبی به شما اجاره می دهند.

[عکس: %D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8...8%AA-1.jpg]

تهیه شام عروسی
دو راه برای تهیه و تدارک شام عروسی در منزل وجود دارد. در صورتی که فضا و امکانات لازم برای تهیه و طبخ شام عروسی در منزل را دارید و همچنین به آشپز ماهر نیز دسترسی دارید ، می توانید شام را در منزل طبخ کرده و سرو کنید. در غیر اینصورت می توانید با یک رستوران یا آشپزخانه قرارداد ببندید و شام را حاضر و آماده تهیه کنید. این بستگی به امکانات و شرایط شما دارد. روش اول مقرون به صرفه تر است و روش دوم مطمئن تر و ریسک آن کمتر است.
تقسیم وظایف
همیشه افرادی در اطراف شما هستند که با کمال میل حاضرند در برگزاری جشن عروسی به شما کمک کنند. سعی کنید این افراد را سازماندهی کنید.  افرادی را برای پذیرایی و افرادی را برای راهنمایی و استقبال از مهمانان در نظر بگیرید و وظایف آنها را برایشان توضیح دهید. همچنین یک نفر را به عنوان مدیر مراسم انتخاب کنید تا بر تمامی اوضاع نظارت داشته باشد.
مدیریت ریسک
هر پروژه ای با ریسک هایی نیز همراه است. عروسی شما هم ممکن است با اتفاقات ناخواسته ای مواجه شود. در صورتی که پذیرایی در فضای باز مثل باغ یا حیاط صورت می گیرد و امکان بارندگی نیز وجود دارد،  یک چادر برزنتی یا تعدادی سایه بان برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید. همچنین اگر قطع شدن برق را محتمل می دانید، یک موتور مولد برق در محل حاضر داشته باشید. کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه را نیز به لیست خود اضافه کنید و در محل حاضر داشته باشید. برگزاری جشن عروسی در منزل یا باغ شخصی خاطره ای به یادماندنی خواهد شد ، به شرطی که کلیه جوانب را در نظر گرفته باشید و همه چیز سر جای خودش باشد. علاوه بر این ، هزینه های سرسام آور تالار ها و باغ های پذیرایی را نیز متحمل نخواهید شد. علاوه بر موارد فوق زمان عروسی نیز برای کنترل شرایط بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب بهترین باید بسیاری از نکات را مدنظر قرار داده و با خانواده های دو طرف هماهنگ بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل - توسط susan - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱, ۰۵:۵۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان