انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حضور ایران در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در بن

حضور ایران در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در بن

#1
حضور ایران در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در بن 
[عکس: f13365769.jpg]
برلین - ایرنا - یک سال پس از اجرایی شدن توافق آب و هوایی پاریس ، کنفرانس سازمان ملل در بن آلمان که از روز دوشنبه آغاز می شود، فرصتی برای کشورهای جهان است تا اقدامات انجام شده و دورنمای آینده در اجرای تعهدات آب و هوایی را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا ، در کنفرانس بن که روزهای 6 تا 17 نوامبر (15 تا 26 آبان) برگزار می شود و بطور غیررسمی از آن به عنوان کنفرانس COP23 یاد می شود ، کشورهای شرکت کننده تلاش خواهند کرد تا مقررات مربوط به عملیاتی شدن توافق آب و هوایی پاریس را تکمیل کنند. ریاست این کنفرانس را کشور فیجی بر عهده دارد که یک کشور جزیره ای است که بطور خاص تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی بوده است. 
'پاتریشیا اسپینوزا' دبیر اجرایی چهارچوب کنوانسیون آب و هوایی سازمان ملل (UNFCCC) روز 17 اکتبر امسال (25 مهر) در حاشیه یک کنفرانس وزیران در فیجی که برای تهیه مقدمات کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون در بن برگزار شده بود ، گفت: کنفرانس پاریس یکی از آن لحظاتی بود بهترین انسانها به یک توافق بسیار مهم برای آینده مشترک ما دست یافتند؛ و کنفرانس بن مشخص می کند که برای تحقق قولهای مطرح شده در توافق پاریس چگونه به پیش برویم. 
وی تاکید کرد: زمان برای تغییر اوضاع در حال به پایان رسیدن است و ما باید تلاش های خودمان را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده به شدت افزایش دهیم. 
توافق پاریس در دسامبر 2015 بین 196 کشور عضو چهارچوب کنوانسیون آب و هوایی سازمان ملل به دست آمد و هدف از آن محدود کردن میزان افزایش دمای کره زمین پایین تر از 2 درجه سانتیگراد و انجام تلاش هایی برای محدود کردن افزایش دما در حد 1.5 درجه بالاتر از سطح دوره قبل از صنعتی شدن است. در تاریخ 5 اکتبر 2016 حدنصاب کشورهای تصویب کننده برای اجرایی شدن این توافق به دست آمد و توافق پاریس از 4 نوامبر 2016 برابر با 14 آبان 1395 اجرایی شد. تا کنون 169 کشور این توافق را به تصویب رسانده اند و اولین نشست کنفرانس کشورهای عضو روزهای 15 تا 18 نوامبر 2016 در مراکش برگزار شد. 
کنفرانس مراکش با صدور بیانیه ای با عنوان 'بیانیه اقدام مراکش برای آب و هوا و توسعه پایدار ما' به پایان رسید که کشورهای عضو کنوانسیون آب و هوایی ، بر تعهد خود برای اجرای کامل توافق پاریس تاکید کردند. 
انتظار می رود که کنفرانس آب و هوایی بن تا حدی تحت تاثیر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برنامه خروج این کشور از توافق پاریس باشد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خرداد ماه امسال در واکنش به تصمیم جنجالی ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق آب وهوایی پاریس، وعده اقدامات قاطع تر از همیشه را برای مقابله با تغییرات اقلیمی و محافظت از سیاره زمین داد. مرکل همچنین در بیانیه مشترکی با سران فرانسه و ایتالیا تاکید کرد که هیچ مذاکره مجددی در خصوص توافق پاریس انجام نخواهد شد. 
در همین حال ، هزاران نفر در شهر بن آلمان روز شنبه در آستانه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد در این شهر، تظاهرات کردند و خواستار اقدام سریعتر دولت های جهان برای برچیدن نیروگاه های با سوخت زغال سنگ و مقابله با تغییرات اقلیمی شدند.
یک روز پیش از آغاز کنفرانس بن ، پاتریشیا اسپینوزا دبیر اجرایی چهارچوب کنوانسیون آب و هوایی سازمان ملل، کلید نمادین کنفرانس را از 'یوشن فلسبارت' وزیر مشاور محیط زیست آلمان دریافت کرد.
اطلاع از آخرین خبرهای در سایت سفارت ایران در برلین
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
حضور ایران در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در بن - توسط iranembberlin - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳, ۰۶:۵۹ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان