۱۳۹۶/۰۹/۲۵, ۰۲:۲۷ ب.ظ
مطالعه کامل مقاله: ۵ دقیقه
ویژگیهای فیلد Customer در CRM و نحوهی ایجاد آن
امکان جدیدی که در Microsoft Dynamics CRM 2016 اضافه شده، نوع فیلد Customer است که مانند نوع lookup قابل جستجو است ولی با این تفاوت که با دو موجودیت contact و account ارتباط دارد. یعنی با ایجاد این نوع فیلد شما میتوانید انتخاب کنید که جستجو بر اساس مشتری باشد یا شخص ! مانند شکل زیر:
برای ایجاد این نوع فیلد در CRM به قسمت setting /customizations/Entity /forms رفته و یک فیلد جدید ایجاد کنید و در پنجره ی باز شده، type را بر روی گزینه customer قرار دهید مانند شکل زیر:
زمانیکه فیلدی از نوع lookup ایجاد میکنید یک ارتباط بین دو موجودیت برقرار میشود . که این ارتباط یک رابطهی ۱:N از موجودیت اصلی است . مانند شکل زیر که جستجو بر اساس موجودیت User است:
بطور مشابهی فیلد از نوع Customer جستجو را بر روی رکوردهای account و contact انجام میدهد.
همانطور که در شکل بالا نشان داده شده , دو ارتباط ۱:N ایجاد شده است که میتوان در قسمت Relationships و در ارتباط ۱:Nو N:1آنها را ببینیم . همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است:
نتیجه را در شکل زیر مشاهده کنید:
ویژگیهای فیلد Customer در CRM و نحوهی ایجاد آن