انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با ویرایش جدید استاندارد ملی شماره ۵ و روش اجرایی استاندارد های ملی

آشنایی با ویرایش جدید استاندارد ملی شماره ۵ و روش اجرایی استاندارد های ملی

#1
شرکت ICS تاکنون موفق به برگزاری چندین دوره آموزشی آشنایی با ویرایش جدید استاندارد ملی شماره ۵ برای کلیه مدیران کیفی و کارشناسان آزمایشگاه های استاندارد ، مدیران فنی و کارشناسان میکروبیلوژی ، مدیران آموزشی همکار استاندارد ، مدیران بازرسی شرکت رهام ، مسئولین تدوین استاندارد شرکت بهینه سازان ، مدیران آزمایشگاه مرکز تحقیقات بتن گردیده است.

با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به موجب بند یک ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین ، تدوین و نشر استانداردهای ملی ( رسمی ) ایران را به عهده دارد .

[عکس: National-standard.jpg]
سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور است

تدوین استاندارد در حوزه مختلف در کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان سازمان ، صاحب نظران مراکز و موسسات علمی ، پژوهشی ، تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط انجام میشود و کوششی همگام با مصالح ملی و با توجه به شرایط تولیدی ، فناوری و تجاری است که از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع ، شامل تولیدکنندگان ، مصرف کنندگان و صادر کنندگان و وارد کنندگان ، مراکز علمی و تخصصی ، نهادها ، سازمان های دولتی و غیر دولتی حاصل میشود . پیش نویس استانداردهای ملی ایران برای نظرخواهی به مراجع ذی نفع و اعضای کمیسیون های مربوط ارسال می شود و پس از دریافت نظرها و پیشنهادها در کمیته ملی مرتبط با آن رشته مطرح و در صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی ( رسمی ) ایران چاپ و منتشر می شود .

این استاندارد دربرگیرنده مقررات مربوط به ساختار و شیوه نگارش استاندارد های ملی ایران است که باید در تدوین استانداردهای ملی ایران رعایت شود تا در نگارش و تدوین استانداردها از روشی ثابت و یکنواخت پیروی شود .

هدف از تدوین این استاندارد ، تعیین مقررات مربوط به ساختار و شیوه نگارش استانداردهای ملی ایران و ارائه الگویی مناسب است که رعایت آن برای نگارش استانداردهای ملی ایران به روشی ثابت و یکنواخت الزامی می باشد . این استاندارد برای تدوین کلیه استانداردهای ملی ایران کاربرد دارد .

دوره استاندارد ملی شماره ۵ توسط این مرکز آموزشی در تاریخ ۲۷ مهرماه سال ۱۳۹۶ در دانشگاه صنایع و معادن برگزار شد . شرکت کنندگان این دوره از متخصصین و مدیران وابسته به اداره استاندارد بودند که یک روزه این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند . گواهینامه این دوره توسط آ – سی – اس (ICS) برای شرکت کنندگان صادر میگردد .

ساختار و شیوه نگارش کلیه استانداردهای ملی ایران براساس استاندارد ملی شماره ۵ تدوین میشود .
این استاندارد با هدف بهره گیری بیشتر از مقررات مندرج در حد امکان ، تغییرات کلی در رابطه با ارائه اصول کلی تدوین استاندارد و مقررات مربوط به ساختار و شیوه نگارش استانداردهای ملی ایران ایجاد شده است تا به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرد .

هدف این دوره تدوین استانداردها ، تعیین مقررات واضح و بدون ابهام برای بهبود ایمنی ، عملکرد ، دوام و دستیابی به حد بهینه نظم و ویژگی هایی است که برای انطباق یک محصول ، خدمت یا مسائل مدیریتی با انتظاری که از آن میرود تدوین میشود و از جمله نتایج آن رفع موانع تجاری، گسترش و تسهیل تجارت و ارتباطات است .

نوشته شده توسط ایزو ایران
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
آشنایی با ویرایش جدید استاندارد ملی شماره ۵ و روش اجرایی استاندارد های ملی - توسط sara96 - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱, ۱۲:۳۳ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان