انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوائد و اصول طراحی سایت

قوائد و اصول طراحی سایت

#1
براي اينکه بتوانيد ترافيک سايت خود را افزايش داده و کسب کار خود را رونق بخشيد بايد اين نکات را در طراحي وب سايت خود رعايت کنيد. پس به نکات زير دقت کرده و قبل از صرف هزينه براي رفع مشکلات بعد از طراحي سايت، آن ها را در فرآيند طراحي وب سايت خود پياده کنيد تا هم در زمان و هم در وقت صرفه جويي کرده باشيد.

اصول طراحي سايت
گرافيک
1) در اين مورد بايد بگوييم که "کوچک فکر کنيد" يعني حدود 10 تا 12 کيلو بايت براي هر تصوير. سعي کنيد در طراحي وب سايت خود از تصاوير کم حجم و کوچک استفاده کنيد تا سرعت لود شدن صفحه پايين نيايد. تصاوير بزرگ، يکي از اصلي ترين دلايل پايين آمدن سرعت لود شدن صفحه است. سرعت پايين لود شدن صفحه، يعني هدر دادن زمان بازديدکننده، که مسلماً هر بازديدکننده اي مي خواهد در کوتاه ترين زمان ممکن به آن چه نياز دارد دست پيدا کند. پس نتيجه آن ترک وب سايت شما توسط بازديد کننده خواهد بود.

2) هميشه از گرافيک هايي استفاده کنيد که با محتواي شما تناسب و هماهنگي داشته باشد. از تصاوير و گرافيک هايي استفاده کنيد که به متون، محتوا، مطالب و زمينه کاري شما مرتبط باشد. تصاوير و گرافيک هاي طراحي شده، از عناصري هستند که طراحي سايت شما را تشکيل مي دهند و مي توانند محتواي شما را به خوبي شرح داده و به نمايش در بياورند، که اين به تفهيم و درک بهتر محتوا و مطالب داخل سايت، بسيار کمک مي کند.

3) از تصاوير متحرک، چشمک زن و متغير استفاده نکنيد. و يا تا حد امکان از آنها بسيار کم استفاده کنيد. مطالعات متعددي که در سال هاي اخير انجام شده، نشان مي دهد که تصاوير چشمک زن در طراحي وب سايت براي بازديدکنندگان آزار دهنده و مزاحم هستند. در حقيقت طبق مطالعاتي که رو يک گروه از مرورگرها انجام شد، مشاهده شد که بسياري از آنها براي اين که بتوانند بقيه مطالب و محتواي داخل سايت را بخوانند، به طور خودکار و فيزيکي از نشان دادن و يا حتي باز کردن اين تصاوير موجود در طراحي سايت، صرف نظر مي کنند.
فونت
4) در طراحي وب سايت خود براي هدينگ ها از فونت Serif و براي متون داخل سايت از Sans-Serif استفاده کنيد. فونت هاي Sans-Serif براي مطالعه متون در صفحات اينترنت بسيار راحت تر از فونت هاي ديگر هستند.

5) اندازه فونت ها را محدود کنيد. يکي از بهترين راه ها براي اين که نشان دهيد که طراحي سايت شما بسيار ابتدايي انجام شده، آن است که اندازه فونت هاي متون داخل سايت را مکرراً عوض کنيد. البته اين غير ممکن نيست، شما مي توانيد از هزاران اندازه فونت استفاده کنيد. اما استفاده از 2 و يا حداکثر 3 سايز مختلف فونت و محدود کردن اندازه متون سايت به آن سايز ها، خواندن مطالب سايت را آسوده تر و طراحي وب سايت شما را حرفه اي تر نشان مي دهد.
تبليغات
6) بر روي تبليغات داخل سايت و تعداد آن ها کنترل داشته باشيد. بازديدکنندگان شما براي ديدن تبليغات به سايت شما نمي آيند. آن ها براي محتواي سايت شما مي آيند. اگر تبليغات داخل سايت سرتاسر محتوا را بپوشاند، بازديدکنندگان بدون تلف کردن وقت، از سايت شما خارج مي شوند. البته بسيار مهم است که از وب سايت خود کسب درآمد کنيد، اما اگر تبليغات بيش از حد سايت شما، بازديدکنندگان را از آن دور کند، شما پول خود را نيز از دست خواهيد داد.

7) همان گونه که با تصاوير داخل سايت برخورد مي کنيد، با تبليغات برخورد کنيد.
تمامي تبليغات داخل سايت را کوچک، بدون چشمک زدن و يا تحرک قرار دهيد و تبليغاتي را در سايت قرار دهيد که با محتواي شما مرتبط باشد. اين که مي توانيد در داخل سايت خود تبليغات کنيد، کاملاً واضح و روشن است. اما به اين معنا نيست که حتماً بايد در طراحي وب سايت خود، تبليغ قرار دهيد. تنها در صورتي که محتواي شما براي بازديدکنندگان و خوانندگان جذاب باشد و با چيزي که آن ها مي خواهند ارتباط داشته باشد، آن گاه بر روي تبليغات کليک خواهند کرد.
خوانندگان را در نظر داشته باشيد
8) صفحات وب سايت خود را در مرورگرهاي متفاوت امتحان کنيد. طراحي سايت که فقط بر روي مدرن ترين مرورگر کار کرده و به نمايش در آيد، آزار دهنده خواهد بود. زيرا هر کسي نمي تواند وب سايت شما را مشاهده کند. و اين به شدت ترافيک سايت شما را کاهش مي دهد و بازديدکنندگان را دفع خواهد کرد. طراحي وب سايت خود را طوري انجام دهيد که عموم مردم بتوانند آن را ببينند.

9) محتوايي بنويسيد که مردم و بازار هدف شما مي خواهد. مگر اين که قصد بر اين داشته باشيد که وب سايت را براي خودتان طراحي کنيد، اگر به اين گونه است، پس چرا آن را در اينترنت منتشر مي کنيد؟ از متناسب بودن محتواي سايت با نياز هاي خوانندگان و بازديدکنندگان، اطمينان حاصل کنيد. چيزي بنويسيد که آن ها قصد خواندن آن را داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
قوائد و اصول طراحی سایت - توسط mohi72 - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰, ۰۴:۱۱ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان