انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین روش نگهداری باتری موبایل

بهترین روش نگهداری باتری موبایل

#1

بهترین روش نگهداری باتری موبایل: در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم در مورد یکی از مهم ترین مسائل مربوط به باتری گوشی برای شما کاربران گوشی های هوشمند توضیح دهیم. یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص سلامت و عمر باتری موبایل مطرح می شود، روش نگهداری باتری موبایل است. اگر می خواهید سلامت و کارایی گوشی خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با ب بهترین روش نگهداری باتری موبایل آشنا کنیم.

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در حال استفاده از گوشی هوشمند خود هستید و ناگهان باتری آن تمام میشود و دستگاه شما حین کار کردن خاموش میشود؛ و در آن هنگام باتری ها برای شما تبدیل به یک تکنولوژی نفرت انگیز میشود. اما به هر حال حس شما نسبت به آن نمی تواند از تاثیر گذاری این قطعه کوچک بکاهد و کارایی آن را تغییر دهد. با توجه به اینکه شارژ کردن باتری گوشی دارای قوانینی می باشد، ما می خواهیم در ادامه به اصول باتری موبایل و روش صحیح شارژ باتری موبایل نو بپردازیم. علاوه بر اینکه شارژ اولیه باتری گوشی و نحوه شارژ کردن آن اهمیت دارد، شما باید از بهترین روش نگهداری باتری موبایل استفاده کنید.

بهترین روش نگهداری باتری موبایل، به افزایش سلامت و طول عمر آن کمک خواهد کرد. سلامت باتری بر تجربه کلی شما از یک گوشی همراه تأثیر زیادی خواهد گذاشت. هیچ‌کس دوست ندارد که در وسط مکالمه شارژ گوشی همراهش تمام شود. به همین دلیل است که همه ما تلاش می‌کنیم تا در هر فرصتی باتری گوشی خود را شارژ کنیم. درهرصورت، برخی از عادت‌های مخرب می‌توانند به مرور زمان باعث خرابی باتری تلفن‌های همراه شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد بهترین روش های مراقبت از باتری گوشی و بهترین شیوه شارژ کردن باتری برای شما توضیح دهیم.

بهترین روش نگهداری باتری موبایل
بهترین روش نگهداری باتری موبایل
ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که، چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟ چه چیزهایی باتری گوشی را خراب میکند؟ بیشتر کسانی که دارای گوشی ‌های هوشمند هستند همواره به دنبال روش هایی برای افزایش عمر باتری موبایل خود هستند. هرچند تکنولوژی شارژ سریع مدت فرایند شارژ را بسیار کاهش داده است، اما به دلیل پیشرفت های بسیاری که در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند به وجود آمده، باتری های آنها غیر قابل تعویض است پس در صورت بروز مشکل در باطری نمی توان آن را به راحتی تغییر داد. به همین خاطر باید با رعایت روش مراقبت از باتری گوشی در راستای افزایش عمر باطری قدم مهمی برداریم تا در این زمینه با مشکلی رو به رو نشویم.

شیوه های محافظت از باتری گوشی
یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل امروزی که پیشرفت زیادی را در آن مشاهده نموده ایم، متعلق به گوشی های هوشمند است که بی شک در زندگی تمام ما انسان ها موثر بوده اند و توانسته به بهترین طریق و شکل ممکن بدرخشند. از این رو ما انسان ها تمام اطلاعات خود را درون این دستگاه های هوشمند نگهداری می کنیم تا بتوانیم در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم.

با این وجود باید به شدت مراقب آنها باشیم تا مشکلاتی برای آنها ایجاد نشود چرا که در این صورت ممکن است هزینه های زیادی را بپردازید تا بتوانید مجددا از آنها استفاده نمایید. از این رو یکی از مهم ترین قطعات موبایل که بدون وجود آن موبایل به هیچ وجه روشن نخواهد شد، باطری موبایل است که باید بهترین روش های نگهداری باتری موبایل را بدانید تا در موقعیت های مناسب بکار ببرید.

نکات مهم در خصوص نگهداری از باتری موبایل:
گوشی را در مدت طولانی به شارژ نزنید!
تلفن همراه خود را در دمای بالا قرار ندهید.
در هر زمان گوشی را به شارژر متصل نکنید.
افزایش عمر باتری گوشی اندروید
افزایش کارایی باتری گوشی
افزایش کارایی باتری گوشی
اگر بیش از یک سال از گوشی خود استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه کاهش عمر باتری اصل آن نسبت به شارژ اولیه باتری جدید گوشی شده‌اید. بعد از ۲ سال، باطری بسیاری از گوشی‌ها به ‌سختی تا یک روز دوام می‌آورند. بعد از سه سال استفاده، شاید باتری موردنظر مشکلاتی را برای عملکرد گوشی ایجاد کند.با گذر زمان عمر باطری هم کاهش می‌یابد و این یک موضوع اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. با این حال، با انجام کارهای ویژه ای، می‌توانید دوره باتری و در نتیجه گجت خود را افزایش دهید.
اگر به دنبال روش صحیح شارژ باتری موبایل نو، هستید ما در این قسمت از سایت رایااستور به بررسی این نکات کاربردی می پردازیم تا شما هیچ نگرانی بابت مراقبت از گوشی نو و استفاده بیش از حد از آن نداشته باشید.

باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟
در زمینه راه های نگهداری باتری موبایل ، کارشناسان وسایل هوشمند توصیه می‌کنند که برای شارژ باتری گجت خود از روش شارژ جزئی بهره ببرید که منجر به افزایش عمر آن هم می‌شود. با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری، گفته می‌شود همواره شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد. روی هم رفته، به جای اینکه با یک ‌بار انرژی باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید، بهتر است با استفاده از نیرو جزئی همواره شارژ باتری را در حوالی ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

از شارژ کردن طولانی ‌مدت خودداری کنید!
شارژهای شبانه یا طولانی‌مدت، یکی از عادات شایع محسوب می‌شود ولی به دلایل متعددی انجام آن توصیه نمی‌شود. اول از همه چنین کاری منجر به تشکیل ورقه‌های فلز لیتیوم در محل قطب مثبت می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عملکرد باتری و کل سیستم را دچار اختلال کند. در ضمن باید به گرمای ایجاد شده هم اشاره کنیم که برای باتری بسیار مضر است.

به ‌صورت ایده آل، زمانی که شارژ به ۱۰۰ درصد می‌رسد، سیستم باید فرایند شارژ را به‌طور کامل قطع کند و فقط هر از گاهی میزان دوباره بررسی کند تا اگر میزان آن کاهش یافته بود، دوباره به ۱۰۰ درصد برسد. اگر هم بعد از رسیدن به ۱۰۰ درصد هنوز جریان برق روانه‌ی باتری می‌شود، این جریان باید بسیار کم و جزیی باشد.

روش صحیح شارژ باتری موبایل
شارژ باتری موبایل برای اولین بار!
شارژ باتری موبایل برای اولین بار!
یکی دیگر از نکات نحوه ی نگهداری از باتری موبایل که باید به آن توجه داشته باشیم، شارژ و مصرف زیاد هم‌ زمان است؛ به طور مثال زمانی که گوشی در حال ذخیره نیرو است ولی هم‌ زمان مشغول تماشای ویدیو یا انجام بازی هم هستیم. چنین کاری چرخه‌ی شارژ را مختل می‌کند و زمانی هم که باتری کاملا شارژ شده ولی هنوز به برق وصل است، موجب اختلال ولتاژ و در ضمن داغ شدن می‌شود.
بهترین روش نگهداری باتری موبایل ، عدم استفاده از گوشی در حین ذخیره نیرو شدن (یا خاموش کردن) یا انجام کارهای سبک است. با این کار فشار زیادی به وارد نمی‌شود و اختلالی هم در چرخه‌ ی آن به وجود نمی‌آید.

گرما دشمن باطری است!
به غیر از موارد ذکر شده، برای افزایش عمر باطری باید مراقب گرم شدن آن هم باشید. همانند ولتاژ بالا، دمای بالا هم می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش شارژ و عمر باتری داشته باشد. همواره اگر بین دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار داشته باشد، بعد از یک سال استفاده از ۸۰ درصد ظرفیت اولیه بهره مند میشود. اگر از روش شارژهای جزیی استفاده شود، این ظرفیت از این هم بیشتر خواهد بود. اگر در اکثر اوقات دمای آن حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد، پس از یک سال استفاده ظرفیت باتری حدود ۶۵ درصد ظرفیت اولیه‌اش خواهد بود.

اگر یک باتری عمدتا در وضعیت شارژ ۱۰۰ درصدی قرار داشته باشد و در عین حال در محیط گرمی هم باشد، پس بدترین وضعیت ممکن برای آن ایجاد شده است. به همین خاطر گوشی را در حین شارژ شبانه در زیر بالشت نگذارید یا در روزهای گرم گوشی را در داخل داشبورد ماشین به حال خود رها نکنید.

استفاده از فناوری شارژ سریع
یکی دیگر از مواردی که منجر به کاهش عمر باتری می‌شود، فناوری شارژ سریع است. در این فناوری، ولتاژ بالایی وارد باتری می‌شود که این موضوع دمای را افزایش می‌دهد. به همین خاطر اگر گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند، بهتر است برای افزایش عمر باتری فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گوشی را به شارژر وصل کنید زیرا در طی این مدت گرمای زیادی ایجاد نمی‌شود و آسیبی به باتری نمی‌رسد.

توصیه‌های مربوط به شارژ کردن باتری گوشی
بهترین راه نگهداری باتری موبایل
گوشی های تلفن همراه هوشمند امروزه بیشتر به عنوان مغز دوم ما انسان ها شناخته می شوند و ما تمامی اطلاعات خود را درون آنها ذخیره می کنیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده می کنیم.پس باید بهترین روش های نگهداری باتری موبایل را بدانیم.اما بی شک تاکنون برای هر یک از ما رخ داده است که قبل از خوابیدن آنرا به شارژر متصل کنیم و از آنجایی که شارژ کردن گوشی در شب هنگام کار بسیار خطرناک و غیر قابل انجام است، آن را به شارژر متصل نمی کنید و یا آنرا به مدت کوتاهی به شارژر متصل می کنید و منتظر می مانید تا هرچه سریعتر گوشی شما کامل شود. این فرایند نیز می تواند به مرور زمان باعث کاهش چشمگیر عمر باتری شود.

بهترین راه های نگهداری باتری موبایل
در این قسمت روش هایی را برایتان برشمرده ایم که می توانید با به کاربردن آنها به افزایش عمر باتری گوشی خود کمک کنید و باعث میشود که زمان استفاده از باتری بیشتر شود.

در هر زمان ممکن گوشی خود را به شارژر متصل ننمایید!
مکن است بنابر دلایلی پس از بیدار شدن از خواب، با دیدن گوشی خود شوکه شوید چرا که گوشی شما کمتر از 10 درصد شارژ دارد. با دیدن این تصویر تمرکز خود را نسبت به طول روز از دست خواهید داد و فورا به دنبال پاوربانک و یا شارژر خود خواهید بود تا با استفاده از آنها در طول روز گوشی خود را شارژ کنید.
اگر این مشکل برای شما پیش آمد، آزاد هستید تا گوشی خود را چندین بار به برق متصل کنید تا میزان شارژ آن افزایش یابد. اما توجه داشته باشید که این فرایند را تنها در یک روز انجام خواهید داد و اگر دوباره چنین اقدامی را مجددا انجام دهید، عمر باتری گوشی شما کاهش خواهد یافت و در مدت زمان کمی باید برای خرید باتری نو هزینه ای را پرداخت کنید.

گوشی را در طول شب به شارژر متصل نکنید!
باتری های لیتیوم یونی از فناوری Fast charge بهره می برند و این بدین معناست که به سرعت شارژ می شوند اگر مدت زمان طولانی از شارژ کامل آنها بگذرند، می توانند بسیار مخرب و دردسر ساز شوند و در نتیجه عمر باتری کاهش خواهد یافت.

عدم استفاده زیاد از پاور بانک ها
یکی از وسایل جانبی که ما با استفاده از آنه گوشی خود را به شارژ مستقیم وصل می کنیم، پاور بانک ها هستند که توصیه می شود از آنها زیاد استفاده نکنید چرا که باعث گرم شدن دمای گوشی می شوند که نتیجه آن کاهش عمر باتری گوشی خواهد بود.

عوامل اثرگذار بر روی دوام باتری گوشی‌های هوشمند
استفاده از گوشی در حین شارژ
عمر مفید باتری گوشی هوشمند شما پیش از اینکه آن را خریداری کنید، مشخص شده است. در هر حالت، عادت‌های شما می‌توانند این عمر مفید را طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر کنند. در باتری گوشی‌های هوشمند تعدادی چرخه شارژ یا تخلیه در نظر گرفته شده، بنابراین اکثر اوقات شما مجبور نیستید که آن‌ها را تعویض کنید. هنگامی‌که از گوشی خود استفاده می‌کنید، باتری دستگاه شما انرژی ذخیره‌شده را در قالب الکتریسیته آزاد کرده و آن را به قطعاتی مانند نمایشگر و بلندگوها می‌رساند.هنگامی‌که باتری گوشی‌ها بسیار داغ شود، احتمال دارد که متورم شده و یا حتی منفجر شود! اگر در یک محیط بسیار سرد گوشی خود را به برق متصل کنید، می‌بینید که دیرتر شارژ می‌شود. همچنین شارژ در دمای پایین می‌تواند در طول زمان ظرفیت باتری شما را نیز کاهش دهد.

استفاده از شارژر مناسب
یکی از موارد نحوه ی نگهداری از باتری گوشی که باید به آن توجه کنید، نوع شارژر مورد استفاده شما است. امروزه شارژرهای زیادی در بازار موجود هستند که نوید شارژی سریع‌تر را می‌دهند. در این موارد باید مراقب باشید! استفاده نامناسب می‌تواند باعث کاهش و یا اضافه ولتاژ شده و همین موضوع نیز می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند.

استفاده از گوشی در حین شارژ
اگر در هنگام شارژ از گوشی خود استفاده کنید، به این دلیل که باید همزمان انرژی قطعات دیگر مانند نمایشگر نیز تأمین شود، راندمان کاهش یافته و همچنین دمای گوشی شما نیز بالاتر می‌رود. این رویه در طول زمان باعث می‌شود تا عمر باتری کاهش یابد. جدال بین استفاده از گوشی و شارژ باتری، باعث می‌شود تا باتری بیش‌ از حد داغ شده و آسیب ببیند.

استفاده از گوشی در حین شارژ
اگر قصد ندارید که هر شش ماه یک‌بار باتری گوشی خود را تعویض کنید، هرگز اجازه ندهید که کاملا تخلیه شود. بر اساس گفته‌های Battery University، اگر اجازه دهید شارژ باتری شما به کمترین حد خود برسد و آنگاه آن را شارژ کنید، با این کار عمر آن را کاهش داده‌اید. اگر شارژ را بین 30 الی 80 درصد حفظ کنید، آنگاه عمر آن را افزایش داده‌اید.اگر به مدتی طولانی گوشی خود را در این حالت نگه دارید، این عمل باعث می‌شود تا دمای باتری افزایش یابد. این مسئله نیز می‌تواند منجر به تولید فشارهای داخلی و درنتیجه کاهش دوام باتری شود.

روش های نگهداری از گوشی های هوشمند
در هنگام شارژ اجازه ندهید دمای گوشی بیش ‌از حد افزایش یابد.همان‌طور که پیش‌تر به روش صحیح شارژ اولیه باتری موبایل اشاره کردیم، دمای بیش‌ازحد بزرگ‌ترین دشمن باتری گوشی‌های هوشمند است. اگر می‌خواهید که باتری شما در بهترین حالت عمر مفید خود باقی بماند، باید از گرما و یا سرمای بیش‌ازحد اجتناب کنید.
گاهی اوقات که گوشی خود را شارژ می‌کنید، باید متوجه شده باشید که بیش از میزان معمول داغ می‌شود. این قضیه عادی است. اگر فکر می‌کنید که دمای گوشی شما در حال افزایش است، می‌توانید آن را از قاب محافظ جدا کرده و یا اینکه آن در محیطی خنک‌تر قرار دهید.سعی کنید برای افزایش طول

عمر باتری گوشی آن را به ‌صورت جزئی و به دفعات زیاد شارژ کنید!

بهترین مراقبت های باتری گوشی این است که آن را به‌صورت جزئی و به ‌طور مکرر شارژ کنید. به‌عنوان ‌مثال: شما می‌توانید گوشی خود را تا 80 درصد شارژ کرده، اجازه دهید شارژ آن به 40 درصد کاهش یابد و سپس آن را مجددا شارژ کنید. این رویه از طریق یک چرخه شارژ/تخلیه مناسب باعث افزایش طول عمر باتری شما می‌شود.

اصول شارژ باتری موبایل
راههای مراقبت از باتری موبایل
اگر مدتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، آن را تا نیمه شارژ کنید!
می‌خواهید بدانید که در هنگامی‌ که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، چگونه می‌توانید باتری آن را سالم نگه دارید؛ بهترین روش نگهداری باتری موبایل این است که آن را تا نیمه شارژ کنید. اپل توصیه می‌کند تا جهت سالم نگه‌داشتن باتری، هر 6 ماه یک ‌بار گوشی را روشن کرده و آن را تا 50 درصد شارژ کنید.
اگر مدتی گوشی خود را خاموش کرده و شارژ باتری آن نیز در سطح پایینی قرار داشته باشد، این موضوع باعث می‌شود تا پس از روشن کردن گوشی، شارژ کردن آن با مشکلاتی مواجه شود. مدل ‌های لیتیوم- بونی (همانی که در گوشی‌های هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرند) فرآیندهایی شیمیایی دارند و اگر مدتی از این باتری‌ها استفاده نشود، این فرآیندها آسیب می‌بینند. همچنین جهت آسیب ندیدن باتری، مطمئن شوید که گوشی را در جایی خشک و خنک نگهداری می‌کنید.

دستگاه‌های شارژ سریع خود را کنار بگذارید!
برخلاف آنچه که علاقه‌مندان به فناوری باور دارند، شارژ سریع می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند. حتی برخی از محصولات وعده می‌دهند که می‌توانند راندمان شارژ گوشی شما را تا 70 درصد افزایش دهند. یکی از این نمونه‌ها، شارژهای (USB-PD (Power Delivery هستند. اگر گوشی شما مختص شارژ سریع نباشد، آنگاه نباید از محصولات شارژ سریع استفاده کنید، زیرا این محصولات به‌سرعت دمای باتری را افزایش داده و این موضوع نیز ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد.

پس از شارژ شدن، گوشی خود را از پریز جدا کنید!
بهترین روش های نگهداری باتری موبایل ، به لطف برنامه های ذخیره نیرو، اکثر مردم فکر می‌کنند که تریکل شارژینگ (شارژ آهسته جهت افزایش طول عمر آن) منجر به افزایش طول مقاومت باتری می‌شود. در هر صورت، تریکل شارژینگ بر دوام آن تأثیری ندارد. متخصصان توصیه می‌کنند که باتری خود را به‌ صورت جزئی و به‌ دفعات زیاد شارژ کنید. بنابراین اگر می‌خواهید که دوام باتری خود را افزایش دهید، آن را در هنگام خواب شبانه شارژ نکنید.

در این مقاله در مورد بهترین روش نگهداری باتری موبایل برای شما کاربران عزیز گوشی های اندروید توضیح دادیم. شما می توانید با بررسی این مقاله از بهترین راهکارها برای مراقبت از باتری موبایل خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که توجه به اصول شارژ باتری و استفاده از کد افزایش شارژ باتری موبایل نیز تاثیر بسیار زیادی افزایش طول عمر باتری گوشی شما خواهد داشت. بهترین روش نگهداری باتری موبایل به شما کمک می کند تا بتوانید مدت زمان بیشتری را از گوشی خود استفاده کنید و شاهد یک عملکرد حرفه ای باشید.

منبع خرید باتری موبایل نوکیا سادهhttps://rayastor.ir/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان