انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل شستشوی قالی در قالیشویی اقدسیه

مراحل شستشوی قالی در قالیشویی اقدسیه

#1
با سلام 
در این  پست قصد داریم شما دوستان عزیز را با سایت قالیشویی اقدسه آشنا کنیم.

مراحل شستشوی قالی در قالیشویی اقدسیه
در اینجا، مراحل مختلفی را كه پس از دریافت فرش بوسیله مسئول پذیرش و تحویل آن به كارخانه تا ارسال مجدد آن برای مشتریان، بدون پرداختن به جزئیات فنی وشستشوی تكمیلی كه طی سالیان سال به تجربه به دست آورده ایم را به اطلاع می رسانیم.
[img=519x0]http://carpetaghdasieh.com/wp-content/uploads/2017/12/area-rug-cleaning2-1024x614.jpg[/img]
شستشو

۱- در كارخانه، ابتدا فرش توسط كارشناسان مجرب، كارشناسی شده، در صورت سلامت و تأیید وارد مرحله شستشو می شود .در صورت عدم تائید كارشناس و وجود عیوب در سطح فرش، عیوب و هزینه های اصلاح آن به سمع مشتری رسیده ، از تصمیم مشتری مبنی بر اصلاح و رفع آسیب دیدگی قبل از شور ، ادامه كار بدون اصلاح آسیب دیدگی با مسئولیت مشتری،و یا ارجاع فرش معیوب بدون شور، آگاه می شویم.
۲-  خاك و گرد غبار و ذرات جامد از روی فرش برداشته شده، در صورت وجود گرد و خاك در مغز آن، فرش داخل خاك گیر مكانیكی قرار گرفته تا با چرخش دورانی، متن قالی از خاك تهی گردد.
۳- رنگهای فرش از لحاظ پایداری و ثبات تست می شوند .
۴  – با جاری شدن آب روان فرش را كر اسلامی داده، آبكشی می كنیم (آبكشی از پشت و روی فرش الزامی است)
۵- برای از بین بردن لكه های غیر پایدار و چربی های رونده،فرش با یك ماده شوینده، ملایم شسته می شود.
۶ – لكه های پایدار در این مرحله نمایان و آشكار می شوند .
۷-  همزمان ریشه ها به آرامی شستشو می شوند.
۸- شستشوی كامل فرش با استفاده از مواد شوینده استاندارد آغاز و پس از خاتمه، مجدداً آبكشی انجام می گیرد.
۹- در مرحله پایانی آب با فشار به روی فرش پاشیده و به كمك پاروهای مخصوص و جریان شدید آب، مواد شوینده باقی مانده را از لا به لای پرزها، الیاف و مغز فرش بصورت كامل خارج نموده، این عمل از زوایای گوناگون چندین بار تكرار تا فرش تهی از مواد شوینده شود. در صورت درخواست و سفارش مواد ضد بید به فرش زده می شود.
۱۰- در مرحله آبگیری از دستگاه های آبگیری مكانیكی یا غلطكی استفاده می شود تا به كمك آن ۸۰تا ۹۰ درصد آب قالی گرفته و فرش برای مرحله بعدآماده گردد.
۱۱-  در این مرحله فرش جهت كنترل و بازرسی به دست ناظر كیفی سپرده می شود، پس از تائید، به محوطه حیاط كارخانه حمل و با پهن شدن آن از پشت بر روی شن های تمیز و پس از كشیدن برس بر روی سطح فرش در جهت خواب آن، زیر تابش نورخورشید  قرار گرفته، تا ضمن خشك شدن تدریجی، نور آفتاب به میان الیاف آن نفوذ كرده و باعث از بین رفتن بید و كپك احتمالی گردد.
لذا بهترین زمان شستشوی فرش در فصول بهار و تابستان و پاییز می باشد چرا كه در این فصول می توان از نورطبیعی خورشید جهت خشك نمودن و ازبین بردن بید استفاده نمود. هر چند این روش با مشكلات و معضلات عدیده همراه است و گذشته از طولانی شدن زمان شستشو ، حضور پر تعداد پرسنل فعال و مجرب را می طلبد كه خود نیز مستلزم هزینه های گزافی می باشد.لیكن قالیشویی اقدسیه خود را همچنان ملزم و متعهد به اجرای این روش می داند، كه این روش حفظ سلامت و كیفیت فرش را تضمین می نماید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد قالیشویی اقدسیه کلیک کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان