انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه اندازی مرکز داده

راه اندازی مرکز داده

#1
راه اندازی مرکز داده
 
پیش­رفت­ های صنعت فناوری اطلاعات در دو دهه اخیر، و وابستگی نظام ­های کسب و کاری بزرگ به صنعت IT باعث ایجاد نیاز به مراکز یکپارچه اطلاعاتی شده است. امروزه، به دلیل گسترش مقیاس ­های این مراکز، نقش تمهیدات فنی/مهندسی در رابطه با طراحی،ایجاد و نگهداری از آن­ها اهمیت ویژه ­ای یافته است. در این خصوص، این تمهیدات به دو حوزه فعال (Active) و غیر فعال (Passive) تقسیم­ بندی می ­شوند.
وابستگی شدید نظام­ های کسب و کاری نوین امروزی، به مراکز داده، باعث شده است تا اهمیت و حساسیت­ های فنی/مهندسی در مراحل و فازهای مختلف به مراکز داده مورد توجه ویژه قرار گیرند. راه اندازی مرکز داده در دنیای امروز صنعت فناوری اطلاعات، همواره یکی از زمینه­ هایی است که شرکت­ های تولیدکننده فناوری بر روی آن تمرکز دارند، فناوری­ ها و تکنولوژی های زیرساختی در مراکز داده نیز یکی از مهم ترین زمینه ها در این راستا می باشند. بدین ترتیب، امروزه شاهد فناوری­ های نوین، پیچیده و کارامدی در هر دو حوزه فعال و غیر فعال مراکز داده هستیم که به کارگیری آن­ها توسط نظام­ های کسب و کاری می­ تواند تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم مثبتی بر روی کسب و کار این نظام­ ها داشته باشد.

داده‌کاوی
داده‌کاوی (به انگلیسی: Data Mining)، به مفهوم استخراج اطلاعات نهان یا الگوها و روابط مشخص در حجم زیادی از داده‌ها در یک یا چند بانک اطلاعاتی بزرگ است. بسیاری از مردم داده کاوی را مترادف واژه‌های رایج کشف دانش از داده‌ها (KDD) می‌دانند. داده‌کاوی، پایگاه‌ها و مجموعه حجیم داده‌ها را در پی کشف و استخراج، مورد تحلیل قرار می‌دهد. این‌گونه مطالعات و کاوش‌ها را به واقع می‌توان همان امتداد و استمرار دانش کهن و همه جا گیر آمار دانست. تفاوت عمده در مقیاس،  وسعت و گوناگونی زمینه‌ها و کاربردها، و نیز ابعاد و اندازه‌های داده‌های امروزین است که شیوه‌های ماشینی مربوط به یادگیری، مدل‌سازی، و آموزش را طلب می‌نماید.

در سال ۱۹۶۰ آماردانان اصطلاح "Data Fishing" یا "Data Dredging"به معنای "صید داده" را جهت کشف هر گونه ارتباط در حجم بسیار بزرگی از داده‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه پیش فرضی بکار بردند. بعد از سی سال و با انباشته شدن داده‌ها در پایگاه داده اصطلاح داده کاوی در حدود سال ۱۹۹۰ رواج بیشتری یافت. اصطلاحات دیگری نظیر "Data Archaeology"یا "Information Harvesting" یا "Information Discovery" 
یا"Knowledge Extraction" نیز بکار رفته‌اند. 
راه اندازی شبکه
راه اندازی شبکه

چه دلیلی برای راه اندازی شبکه توسط یک تیم متخصص وجود دارد؟ آیا برای راه اندازی شبکه نیاز به طراحی شبکه با توجه به نیازهای سازمان و برنامه ریزی های مدیریتی برای ایجاد زیر ساخت شبکه ای برای نیازهای سازمان در آینده ، وجود دارد؟ مگر نمی شود مراحل استقرار و نصب شبکه خود را به دست یک مسئول آی تی که به تازگی استخدام کرده ایم بدهیم ؟ و چون حقوق می گیرد باید به خوبی شبکه سازمان را راه اندازی کند ، بی شک مدیران سازمانهایی که به فکر کیفیت و طول عمر شبکه هستند  را به دست متخصصانی که چندین سال در زمینه شبکه و امنیت کار کرده اند و شناخت کافی از آسیب های احتمالی شبکه در آینده دارند می سپارند و بسیار مایل هستند که این تیم دارای نام و نشان رسمی و ثبت شده و به راحتی قابل دسترس باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان