انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره پمپ آب بیشتر بدانید

درباره پمپ آب بیشتر بدانید

#1
اگر ماشین را از بالای تپه ای با جاده ای شیبدار رها کنیم چه می شود؟ خوب می گویید به پایین می آید. سوال اینجاست که چرا دوباره پدال گاز را فشار می دهیم و بنزین مصرف می کنیم؟ می گوییم ماشین اگر خودش بخواهد پایین بیاید سرعتش کم است ما پدال گاز را فشار می دهیم تا بنزین بیشتری مصرف کرده و ماشین با سرعت بیشتری به پایین تپه برسد.
این تفسیر را نیز برای پمپ بکار می بریم. در صورتی که سیال در یک مخزن ساکن باشد و بخواهیم آن را به هم سطح خود در فاصله زیادتری انتقال دهیم نیاز به انرژی می باشد، انرژی توسط پمپ به سیال انتقال داده شده که باعث غلبه بر اصطکاک بین سیال و لوله و نهایتا انتقال آن می شود اگر سیال بخواهد مسیری طولانی تری را طی نماید و یا به ارتفاع بالاتری برود نیاز به انرژی بیشتری دارد که توسط پمپ به سیال داده می شود این انرژی را به نام هد پمپ می شناسیم.
 
[عکس: 2.jpg]
 
کلا از پمپ ها برای افزایش انرژی سیال (هد) برای انتقال از یک مکان به مکان دیگر، بالا بردن به یک ارتفاع خاص، وارد کردن آن به یک مخزن تحت فشار و یا برای ارسال ظرفیت بیشتر در یک مسیر استفاده می شود. پمپ در صنایع مختلف و به منظورهای مختلف استفاده می شودکه در ادامه به تشریح آن می پردازیم.
موارد و کاربرد پمپ آب

1.      انتقال آب جهت مصرف
2.      زهکشی  و کنترل آب در برخی اراضی
3.      جمع آوری و انتقال فاضلاب
4.      انتقال سیالات شیمیایی
5.      کاربرد فراوان در صنایع شیمیایی، نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی
صنایع غذایی و ...
 
بستگی به نوع سیال، میزان دبی و فشار مورد نیاز، دارا بودن ذرات جامد و یا گاز به همراه سیال، نوع سیال که خطرناک بوده و یا آتش زا است و ویکوزیته بالایی دارد و یا با دما تغییر ویسکوزیته می دهد از پمپ های خاص متناسب با آن سیال استفاده می نماییم پس پارامترهای زیادی در انتخاب و تعیین نوع پمپ موثرند برای اینکار باید انواع پمپ، نحوه عملکرد، دامنه کاربرد و خصوصیات رفتاری آنها را بشناسیم.
 
برای خرید پمپ آب  و خرید پمپ آب خانگی  همچنین برترین برند های به سایت بزرگ پمپ ساب بیایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان