انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سلامت طبیعی با دستگاه بخور سرد

سلامت طبیعی با دستگاه بخور سرد

#1
دستگاه بخور سرد، یک راه آسان و طبیعی برای تبدیل یک محیط داخلی خشک، به یک محیط سالم‌تر و راحت‌تر است. به مقدار بخار آب موجود در هوا رطوبت می‌گویند، و یک دستگاه ، میزان رطوبت داخل خانه را افزایش می‌دهد.

به گفته Mayo Clinic، سطوح رطوبت ایده آل داخلی باید بین 30 تا 50 درصد بین باشد ودر زمستان بدون دستگاه بخورنمی‌توانید این میزان رطوبت داخلی داشته باشید. علاوه بر کمبود رطوبت در جو در زمستان، سیستم‌های گرمایشی داخلی نیز باعث خشکی بیشتر هوا می‌شوند.

افزایش سطح رطوبت، خشکی، تحریک و خارش اعضای خانواده را کاهش داد و تنفسی را بهبود می‌بخشد. رطوبت هوا مانع از خونریزی بینی در افراد مستعد شده، باعث کاهش حملات آسم و آلرژی می‌شود و درد سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد (گلو و بینی در هوای خشک بیشتر تحریک می‌شوند).

[عکس: Cool-Mist-Humidifiers-2.jpg]

مجاری بینی نباید خشک شوند و بدون رطوبت مناسب عفونت‌ها دیرتر التیام می‌یابند.
دستگاه بخور سرد، می‌توانند با از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در هوای خشک رشد می‌کنند، از برخی بیماری‌های ممکن جلوگیری کنند.

دستگاه بخور سرد، باعث می‌شود تنفس بزرگسالان و کودکان مبتلا به آسم به خصوص کسانی که از عفونت‌های تنفسی رنج می‌برند بهتر و راحت‌تر شود. اما بسیار مهم است که دستگاه بخور سرد را هر چند وقت یکبار تمیز کرده و آب آن را عوض کنید زیرا کپک و قارچ می‌توانید به داخل اتاق نفوذ کرده و خود باعث بروز مشکلات تنفسی شود.

اگر دستگاه بخورتان فیلتر دارد، در صورتی که لازم است فیلترها را عوض کنید، چرا که می‌توانند باکتری و کپک‌های زیادی را در خود جای دهند.

دستگاه بخور سرد علاوه بر تسکین ریه‌ها و سینوس‌ها، خشکی پوست و لب‌ها را نیز از بین می‌برد. پوست بدن نیز برای عملکرد مناسب و حفظ حالت الاستیکی خود نیاز به رطوبت است و خشکی بیش از حد موجب چروک شدن پوست می‌شود.

سطوح رطوبت داخل خانه‌ای که سیستم گرمایشی آن روشن است می‌تواند تا 10? یا کمتر کاهش یابد که برای داشتن پوست و لب‌های سالم اصلا کافی نیست. قرار دادن دستگاه بخور سرد در کنار تخت‌خواب‌تان وقتی خواب هستید، چهره و دست‌های‌تان را جوان می‌کند.

علاوه بر این کمبود رطوبت هوا سبب می‌شود مشکلات پوستی (مانند اگزما و پسوریازیس) بدتر شوند. اختلالات تیروئید، کرم‌های موضعی آکنه، و محصولات آرایشی نیز پوست را خشک می‌کنند، در اینجا نیز دستگاه بخور به کمک شما می‌آید. ناخن‌ها نیز در محیط‌های خشک راحت‌تر می‌شکنند، مگر اینکه آنها را در آب لیمو قرار دهید و از دستگاه بخور استفاده کنید.

دستگاه بخور به افرادی که مشکلات خواب دارند نیز کمک می کند خواب راحت‌تری داشته باشند. دستگاه بخورسرد دو نوع دارند: تبخیری و اولتراسونیک، که خروجی‌های صدای هر دو با هم متفاوتند.

مدل‌های التراسونیک کم صداتر از مدل های تبخیری هستند زیرا برای تهیه هوای مرطوب از فن استفاده نمی‌کنند. در واقع برای تبخیر آب از ارتعاشات اولتراسونیک فرکانس بالا استفاده می‌کنند به همین دلیل به سختی می‌توانید صدای آنها را بشنوید؛ و این برای افرادی که هنگام خواب باید هیچ سر و صدای نباشد یک مزیت محسوب می‌شود. دستگاه‌های بخور همچنین می‌تواند از خروپف جلوگیری کرده و کیفیت خواب شما و اطرافیان‌تان را افزایش دهند.

دستگاه های بخور علاوه بر مزایایی که برای سلامتی انسان دارند، در واقع به خانه شما نیز سود می‌رسانند. افزایش رطوبت در هوا باعث کاهش الکتریسیته ساکن می‌شود و همچنین تمامیت ساختاری فضا را حفظ می‌کند.

رطوبت مناسب باعث کاهش لایه لایه شدن کاغذ دیواری شده و از ترک ترک شدن گچ و رنگ دیوار نیز جلوگیری می‌کند. رطوبت همچنین برای مبلمان نیز مفید است و باعث می‌شود که آن کمتر در معرض ترک خوردگی و تغییر رنگ قرار گیرند.

در نهایت اگر خودتان یک اتاق خشک و گرم در زمستان را با اتاقی که دستگاه بخورسرد دارد مقایسه کنید تفاوت قابل ملاحظه‌ای را مشاهده خواهید کرد. وقتی رطوبت اتاق 30 تا 50 درصد باشد، هم از نظر فیزیکی و هم روانی راحت‌تر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان