کلیدستان

نسخه‌ی کامل: یک روزه کجا بریم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در میان دغدغه ها و شرایط حال حاضر که زندگی ها ماشینی و کسالت آور است گاهی اوقات برای تجدید روحیه نیاز به تفریح می باشد و این تفریح همانند سفر ,گردش یا خرید یا هر کاری که برای شما لذت بخش باشد ،لازم است از همین رو برخی از اشخاص گزینه سفر را انتخاب می کنند، اما با توجه به کار یا مشغله هایی که دارند فرصت مناسبی برای سفرهای طولانی یا چند روزه ندارند به همین خاطر برای این اشخاص سفر یک روزه توصیه می شود.

معمولا نزدیکترین مکان به محل سکونت به عنوان مقصد برای سفر یک روزه انتخاب می شود اما این مکان ها دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری می باشند ,تور یک روزه مناسبترین انتخاب برای سفرهای یک روزه است زیرا مجری تور های یک روزه تمامی امکانات و شرایط لازم را فراهم می کنند تا مسافران در طول یک روز نهایت لذت را ببرند و در زمانی که در سفر می باشند از تمام وقت خود برای گردش و بازدید از مکان های تاریخی یا جاذبه های طبیعی استفاده کنند.

انواع تورهای یک روزه
معمولا تورهای یک روزه از میان مناطق خوش آب و هوا با جاذبه های طبیعی و گردشگری انتخاب می شوند و مسافران برای مدت زمان یک روز، به گردش و تفریح می پردازند به طور مثال تور یک روزه الیمستان یکی از تورهای معروف است که این تور در شهر آمل و در منطقه زیبا الیمستان برگزار می شود ، این منطقه نمایی بسیار زیبا از قله دماوند دارد و مسافران از میان جنگلی زیبا که در هر فصل زیبایی متفاوتی دارد پیاده روی می کنند به عبارت دیگر زمان این تور به گردش و بازدید در جنگل سپری می شود.

یکی دیگر از انواع تورهای یک روزه به گشت و گذار در شهر خلاصه می شود به طوری که تور یک روزه اصفهان و تور یک روزه شیراز و یا شهرهای دیگر نیز انجام می شود اما این تورها معمولا برای اشخاصی که در نزدیکی شهر قرار دارند ممکن است.

برای مثال تور یک روزه اصفهان گردی، به گردش و بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهر زیبای اصفهان اختصاص دارد ، جاذبه های گردشگری شهر اصفهان که سالانه توریستان بسیاری را جذب می کند بناهایی تاریخی این شهر می باشد، بناهایی همچون:سی و سه پل،پل خواجو، چهل ستون ،کلیسای وانک و ... .

شما هم می‌توانید به راحتی توریک روزه‌ی فوق العاده‌ای را برای آخر هفته‌ی خودتان برنامه ریزی کنید، کافی است در سرچ گوگل واژه‌ی تور یک روزه را به همراه شهر و یا استانی که در آن سکونت دارید جستجو کنید. خوشبختانه یکی از مزیت‌هایی که سکونت در ایران در اختیار تمامی ساکنین خود قرار داده است، بهره مندی به طبیعتی زیبا و بکر است، که می‌توان در هر ناحیه از کشور به آن دسترسی داشت.

 بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام بخش از ایران سکونت دارید می‌توانید طبیعتی فوق العاده را برای توریک روزه ی خود در نظر بگیرید.

تور یک روزه ی نواحی شمالی
 اگر ساکن شمال ایران باشید،از نعمت دریا، سواحل فوق العاده‌ی دریای خزر بهره مند هستید. دسترسی شما به جنگل و ارتفاعات آسان است. در این صورت تور یک روزه ای را به ارتفاعات تالش اختصاص دهید. از مناظر لذت ببرید. سری به جاده‌ی خلخال بزنید. از دریاچه‌ی کوهستانی ولشت دیدن کنید و آرامش بی نظیرمنطقه را با تمام وجود لمس کنید. اگر دلتان می‌خواهد تمام زیبایی‌ها را در یک مجموعه در دست داشته باشید به پارک جنگلی سی‌سنگان بروید. پوشش جنگلی عالی از یک جهت و منظره‌ی بی نظیر دریا از جهت دیگر به شما در داشتن تور یک روزه ای به یاد ماندنی کمک می‌کند.

تور یک روزه ی نواحی غربی
اگر از ساکنین غرب کشور محسوب می‌شوید با دسترسی به طبیعت بکر و خاص کردستان می‌توانید تور یک روزه ای عالی را برنامه ریزی کنید. از ارتفاعات شاهو دیدن کنید. کوهپیمایی در مسیرهای فوق العاده دیدنی این کوهستان به شما انرژی لازم برای بازگشتن به فضای کار و زندگی روتین شهری را خواهد داد. از جهت دیگر مجموعه ای از آبشارها، برکه‌ها و دریاچه‌ها را در این منطقه در دسترس خواهید داشت که بنا بر تمایل می‌توانید دامنه‌ای از انتخاب‌های عالی را در دست داشته باشید.

توریک روزه نواحی مرکزی
 ساکنین نقاط مرکزی ایران صد البته که جزو خوشبخت‌ترین ساکنین ایران به شمار می‌آیند. چراکه با دسترسی به زیبایی‌های منحصر به فرد کویر از جذابیت‌های آسمان شب و همچنین طبیعت بکر بیابان نیز بهره مند هستند. کویر ایران یکی از ویژگی‌های بارز آن است که اغلب آژانس‌های مسافرتی داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند، از جهت دیگر می‌توانید تور یک روزه ی خود را به بازدید از شهرهایی چون یزد، اصفهان ،کاشان اختصاص دهید. فضای تاریخی این شهرها، ابنیه‌های فوق العاده و همچنین پوشش گیاهی خاص، آنها را به عنوان مقاصد تراز اول توریستی، گردشگری در ایران مطرح کرده است. به گونه‌ای که می‌شود در هر فصلی از سال انواع و اقسام تورهای مسافرتی را در این نواحی مشاهده کرد.

تور یک روزه نواحی جنوبی
از ساکنین جنوب کشور هستید؟ تور یک روزه ای را به بازدید از سواحل جنوب اختصاص دهید. با لنج فاصله‌ی بین بندرعباس و قشم را طی کنید. جنگل های دریایی، منظره‌ی دریا، طبیعت فوق العاده‌ی بوشهر. می‌توانید بنا بر تمایل تور یک روزه ی خود را به نسبت دیدنی‌های استانی که در آن اقامت دارید تنظیم کنید. اگر زمان کافی دارید حتی تورچند روزه ای ترتیب ببینید. چند روزی را در طبیعت چادر بزنید. اقامت در فضای فوق العاده‌ی طبیعت به شما انرژی فوق العاده‌ای را منتقل می کند.

در هر صورت اگر از زندگی و مدرنیته خسته اید و احتیاج به استراحت دارید برنامه ریزی یک تور یک روزه به شما برای بازگشت به زندگی عادی کمک خواهد کرد و انرژی طبیعت تاثیری مثبت برروی روحیه‌ی شما خواهد داشت.

پرتال جامع همگردی به عنوان سایتی تخصصی در زمینه تورهای داخلی و خارجی فعالیت می کند و انواع تورهای یک روزه همراه با شرایط و امکاناتی که دارند در سایت نمایش داده شده است لذا متقاضیان برای انتخاب تور یک روزه می توانند به سایت همگردی مراجعه کنند و با توجه به شهر سکونت خود تورهای یک روزه را انتخاب کنند و به سفر یک روزه بروند.