کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تعریف درست از بازاریابی محتوا با استفاده از استراتژی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شاید بارها و بارها در مورد استراتژی محتوا شنیده باشید که منجر به بازاریابی محتوا اما احتمالا به طور دقیق ، خیلی خلاصه و به زبانی ساده به توضیح مشخصی در این خصوص نرسیده باشید .
فکر می کنم در فضای وب چند تا مقاله در خصوص طراحی استراتژی محتوایی نوشته شده باشه اما به نظرم با مطالعه تمام آنها هنوز هم درک دقیق مفهوم آن و همچنین نحوه عملیاتی و اجرایی کردن آن برای برخی از دوستان سخت باشه .
به همین دلیل سعی دارم در این میکروکانتنت ، استراتژی محتوا رو در قالب ۸ سوال کلیدی توضیح بدم که در حقیقت پاسخ این ۸ سوال همان استراتژی محتوا هست . به همین راحتی !!!
خوب شروع می کنیم :
۱- هدف از تولید محتوا چیست و شما چه انتظاری از تولید محتوا دارید؟
۲- مخاطب محتوای تولید شده چه کسانی هستند؟
۳- رقبای شما به چه نحو تولید محتوا می کنن و ضعف ها و قوت های آنها چیست؟
۴- فرمت های مختلف محتوایی شما کدام ها هستند و به چه شکل تولید می شن؟
۵- کانال های توزیع محتوای شما کدام هستند و یا چه برنامه ای برای توزیع محتواتون دارید ؟
۶- منابع مالی و سرمایه گذاری شما برای تولید محتوای با کیفیت چه میزان هست ؟
۷- چه افرادی تولید، توزیع و آنالیز مطالب و محتواها را بر عهده دارند؟
۸- برنامه زمان بندی برای آنالیز و سنجش محتوا و شاخص های عملکردیتون چه چیزهایی هستند؟
تمام شد !!!
استراتژی محتوا که واژه ای پرطمطراق جلوه می کند به طور خلاصه و قابل فهم پاسخ به این ۸ سوال هست
این نکته رو هم هرگز فراموش نکنید طراحی استراتژی محتوایی به صورت اصولی و درست در زمان کوتاه اتفاق نمی افتد و نیاز به حداقل ۹۰ روز زمان هست که در نهایت بتونید پیش نویس استراتژی محتوایی خودتون رو تهیه و آماده کنید.
این هم یکی از محتواهای تصویری بنده در لینکدین بوده که بی ارتباط به موضوع استراتژی های محتوایی نیست .
 
شما در این خصوص چه تجربه ای دارید؟ اگر موافق باشید در این خصوص در بخش نظردهی به بحث بشینیم و تبادل اطلاعات کنیم