۱۳۹۶/۰۱/۲۴, ۰۹:۰۵ ق.ظ
شاید بارها و بارها در مورد استراتژی محتوا شنیده باشید که منجر به بازاریابی محتوا اما احتمالا به طور دقیق ، خیلی خلاصه و به زبانی ساده به توضیح مشخصی در این خصوص نرسیده باشید .
فکر می کنم در فضای وب چند تا مقاله در خصوص طراحی استراتژی محتوایی نوشته شده باشه اما به نظرم با مطالعه تمام آنها هنوز هم درک دقیق مفهوم آن و همچنین نحوه عملیاتی و اجرایی کردن آن برای برخی از دوستان سخت باشه .
به همین دلیل سعی دارم در این میکروکانتنت ، استراتژی محتوا رو در قالب ۸ سوال کلیدی توضیح بدم که در حقیقت پاسخ این ۸ سوال همان استراتژی محتوا هست . به همین راحتی !!!
خوب شروع می کنیم :
۱- هدف از تولید محتوا چیست و شما چه انتظاری از تولید محتوا دارید؟
۲- مخاطب محتوای تولید شده چه کسانی هستند؟
۳- رقبای شما به چه نحو تولید محتوا می کنن و ضعف ها و قوت های آنها چیست؟
۴- فرمت های مختلف محتوایی شما کدام ها هستند و به چه شکل تولید می شن؟
۵- کانال های توزیع محتوای شما کدام هستند و یا چه برنامه ای برای توزیع محتواتون دارید ؟
۶- منابع مالی و سرمایه گذاری شما برای تولید محتوای با کیفیت چه میزان هست ؟
۷- چه افرادی تولید، توزیع و آنالیز مطالب و محتواها را بر عهده دارند؟
۸- برنامه زمان بندی برای آنالیز و سنجش محتوا و شاخص های عملکردیتون چه چیزهایی هستند؟
تمام شد !!!
استراتژی محتوا که واژه ای پرطمطراق جلوه می کند به طور خلاصه و قابل فهم پاسخ به این ۸ سوال هست
این نکته رو هم هرگز فراموش نکنید طراحی استراتژی محتوایی به صورت اصولی و درست در زمان کوتاه اتفاق نمی افتد و نیاز به حداقل ۹۰ روز زمان هست که در نهایت بتونید پیش نویس استراتژی محتوایی خودتون رو تهیه و آماده کنید.
این هم یکی از محتواهای تصویری بنده در لینکدین بوده که بی ارتباط به موضوع استراتژی های محتوایی نیست .
شما در این خصوص چه تجربه ای دارید؟ اگر موافق باشید در این خصوص در بخش نظردهی به بحث بشینیم و تبادل اطلاعات کنیم
فکر می کنم در فضای وب چند تا مقاله در خصوص طراحی استراتژی محتوایی نوشته شده باشه اما به نظرم با مطالعه تمام آنها هنوز هم درک دقیق مفهوم آن و همچنین نحوه عملیاتی و اجرایی کردن آن برای برخی از دوستان سخت باشه .
به همین دلیل سعی دارم در این میکروکانتنت ، استراتژی محتوا رو در قالب ۸ سوال کلیدی توضیح بدم که در حقیقت پاسخ این ۸ سوال همان استراتژی محتوا هست . به همین راحتی !!!
خوب شروع می کنیم :
۱- هدف از تولید محتوا چیست و شما چه انتظاری از تولید محتوا دارید؟
۲- مخاطب محتوای تولید شده چه کسانی هستند؟
۳- رقبای شما به چه نحو تولید محتوا می کنن و ضعف ها و قوت های آنها چیست؟
۴- فرمت های مختلف محتوایی شما کدام ها هستند و به چه شکل تولید می شن؟
۵- کانال های توزیع محتوای شما کدام هستند و یا چه برنامه ای برای توزیع محتواتون دارید ؟
۶- منابع مالی و سرمایه گذاری شما برای تولید محتوای با کیفیت چه میزان هست ؟
۷- چه افرادی تولید، توزیع و آنالیز مطالب و محتواها را بر عهده دارند؟
۸- برنامه زمان بندی برای آنالیز و سنجش محتوا و شاخص های عملکردیتون چه چیزهایی هستند؟
تمام شد !!!
استراتژی محتوا که واژه ای پرطمطراق جلوه می کند به طور خلاصه و قابل فهم پاسخ به این ۸ سوال هست
این نکته رو هم هرگز فراموش نکنید طراحی استراتژی محتوایی به صورت اصولی و درست در زمان کوتاه اتفاق نمی افتد و نیاز به حداقل ۹۰ روز زمان هست که در نهایت بتونید پیش نویس استراتژی محتوایی خودتون رو تهیه و آماده کنید.
این هم یکی از محتواهای تصویری بنده در لینکدین بوده که بی ارتباط به موضوع استراتژی های محتوایی نیست .
شما در این خصوص چه تجربه ای دارید؟ اگر موافق باشید در این خصوص در بخش نظردهی به بحث بشینیم و تبادل اطلاعات کنیم