کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چاپگر سه بعدی خانگی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چاپگر سه بعدی خانگی

شما با چاپگر سه بعدی دقیقا چه کاری انجام خواهید داد

تصور شما از کارهایی که می توانید با داشتن یک چاپگر سه بعدی خانگی انجام دهید نباید این باشد که هر چیزی را می توان با آن ساخت . شما به کمک یک پرینتر سه بعدی می توانید قطعات و وسایل کوچک پلاستیکی بسازید. قطعاتی که ممکن است در خانه شکسته شده باشد ، یا قطعات ابتکاری که می تواند به نوعی موجب سهولت انجام برخی کارها گردد و … در چاپگر سه بعدی کنونی، می توانید از مواد رنگی استفاده کنید و یا این که از پلاستیک سفید رنگ برای ساخت طرح های سه بعدی خود توسط چاپگرهای سه بعدی استفاده کنید و پس از تولید، آن را به دلخواه خود رنگ نمایید.

پس اگر قصد خرید یک چاپگر سه بعدی را دارید، این سوال را از خود بپرسید که واقعا می خواهید با آن چه بسازید؟ می توانید قبل از اقدام به خرید، از سایت های مرتبط با چاپگرهای سه بعدی نظیر دیدن کنید. بدین ترتیب مدل هایی که با استفاده از این فناوری ساخته شده اند و همچنین تفاوت کار یک چاپگر سه بعدی صنعتی با یک چاپگر سه بعدی خانگی را می توانید مشاهده می کنید و اطلاعات بیشتری در رابطه با علم “نمونه سازی سریع” کسب کنید .

ایده وجود پرینتر سه بعدی در هر خانه برای آن که با آن بتوان اشیاء ساده پلاستیکی را ساخت جذاب است ولی تا به حال به صورت فراگیر در سراسر جهان شاهد آن نیستیم. چاپگرهای سه بعدی قیمت بالایی دارند و ساختن مدل های مختلف با استفاده از این فناوری حتی مدل های ساده- چند دقیقه تا چند ساعت به طول می انجامد و البته قبل از آغاز پرینت سه بعدی شما باید مدل سه بعدی قطعه مورد نظر را در نرم افزارهای طراحی سه بعدی طراحی کنید . ضمن این که باید مبلغی را هم که برای خرید ماده اولیه دستگاه های نمونه سازی سریع می پردازید در نظر داشته باشید.
موردی که ممکن است استفاده از چاپگر سه بعدی را گسترش دهد، اسکنر های سه بعدی هستند. با استفاده از این ابزارها می توان یک شیء فیزیکی را اسکن

نموده و مدل آن را با کمک چاپگر سه بعدی تولید کنید.
این فناوری به کاربران خانگی اجازه می دهد تا به راحتی طرح مدل های سه بعدی را ایجاد و آنها را تولید نمایند. امروزه پرینترهای سه بعدی زیادی با قیمت های پایین وجود دارند که هرچند برای ساخت قطعات با کیفیت مناسب نیستند ولی برای استفاده در خانه و برای کاربرهای آماتور مقرون به صرفه هستند.
ما هم مانند شما علاقمندیم تا شاهد روزی باشیم که در هر خانه یک چاپگر سه بعدی وجود داشته باشد و همه بتوانند مدل های سه بعدی مختلف و دلخواه خود را به راحتی بسازند. اما باید قبول کرد که برای رسیدن به یک فناوری ایده آل باید بهبودهای فراوانی بر روی چاپگرهای سه بعدی کنونی صورت پذیرد.
قطعا همه تشنه بررسی و استفاده از محصولات و تکنولوژی های روز هستند ولی در نهایت با توجه به مواردی که اشاره شد، شما هستید که می توانید تشخیص دهید واقعا به یک چاپگر سه بعدی نیاز دارید یا خیر.