کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویژگی های مهاجرت به استرالیا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 
ویژگی های مهاجرت به استرالیا 

نمای هوایی ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا
در سال ۱۹۰۰ میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه ۱۹۰۱ اعلام شد و از این به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت بریتانیا درآمد. استرالیایی‌ها از این روز به عنوان روز ملّی خود یاد می‌کنند.[۵] از سال ۱۹۰۱ تا سال ۱۹۲۷ که کانبرا ساخته شد، گروه مهاجرتی یونیک ویزا فدراسیون استرالیا، ملبورن را پایتخت موقت کشور قلمداد می‌کرد.

این کشور در جنگ جهانی اول به عنوان حامی بریتانیا جنگید و «ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند» یا به اختصار انزک در نبرد گالیپولی در ترکیه امروزی شرکت کرد. در مجموع بیش از شصت هزار استرالیایی در خلال جنگ مهاجرت به استرالیا جهانی اول کشته شدند.[۶] در جنگ جهانی دوم مناطقی از شمال و شرق این کشور توسط ژاپنی‌ها بمباران شد و نیروهای آمریکایی در این کشور پیاده شدند. اما استرالیا از صدمات این جنگ به کنار ماند. طی قانونی در سال ۱۹۸۶ استرالیا به طور رسمی دخالت پادشاهی متحده را در امور سیاسی و نظامی این کشور خاتمه داد، استرالیایی‌ها در ۶ نوامبر ۱۹۹۹ با رأی اکثریت (۸۲٪ آرا) رأی به تحت قیمومیت بودن ملکه دادند تا همچنان ملکهٔ انگلیس برایشان «فرماندار کل» تعین کند.
پارلمان فدرال متشکل است از دو مجلس که با رأی اجباری تمامی افراد بالغ انتخاب می‌شود. مجلس سنا دارای 76 عضو است که با تعیین تعداد نمایندگان به نسبت جمعیت هر منطقه انتخاب می‌شوند , 12 سناتور از هر ایالت برای مدت شش گروه مهاجرتی یونیک ویزا سال و 2 سناتور ا زهر دو «سرزمین» برای مدت سه سال انتخاب میشوند.. مجلس نمایندگان با 148 عضو برای دوره سه ساله انتخاب می‌شود. نخست وزیر را که دارای پشتیبانی اکثریت در مجلس نمایندگان است، فرماندار کل انتصاب می‌کند. ملکه بریتانیا حکمران استرالیا نیز هست و فرماندار کل نمانیده وی در این کشور است. نخست وزیر ،‌رئیس شورای اجرایی فدرال (یا کابینه) است که به پارلمان پاسخگوست. هر ایالت دارای دولت خود است.
 
احزاب سیاسی عمده عبارتند از :
 
• حزب کارکر استرالیا، دموکراتهای استرالیا (لیبرال)
 
• حزب لیبرال استرالیا (محافظه کار)
 
• حزب ملی استرالیا (محافظه کار)

 بریزبن یکی از مشهورترین مکان ها برای تفریح و مسافرت در استرالیا است. دلیل آن نیز تفرج‌گاه طبیعی و زیبای منطقه است. در منطقه محافظت شده کوآلاها می توانید آنها را از نزدیک مشاهده و لمس کنید. همچنین می توانید به کانگروها یا لوری کیت ها غذا بدهید و مارها بزرگ را در دست بگیرید.
عقاید جدید در مورد مهاجرت به توسعه و پیشرفت مربوط می‌شود، اخذ ویزا مخصوصا در قرن نوزدهم میلادی به ملیت‌ها و کشورهایی با معیارهای مشخص شهروندی پاسپورت وکنترل دائم و مستمر مرزها وحدود و قانون ملیت وجود داشته‌است.شهروندی و تابعیت یک کشور- ملیت به یک نفر خارجی و بیگانه حق اقامت در آن کشور و منطقه می‌داد، ولی اقامت بخاطر مهاجرت منوط به شرایط بود که توسط قانون مهاجرت تعیین می‌شود. مهاجرت بدون تایید رسمی می‌تواند طبق این قوانین یک خلاف تلقی شود و حتی اگر آن به‌عنوان خلاف تعریف نشود، دولتها معمولاً برای مهاجرت غیر قانونی بازداشت و حبس تعیین می‌کنند. این ملیت ها- کشورها هم‌چنین مهاجرت را یک مورد سیاسی، با تعریف وطن و تابعیت اصلی گروه مهاجرتی یونیک ویزا یک ملت را که به عنوان میراث شراکتی نژادی و یا فرهنگی اصلی به‌شمار می‌آید، در بیشتر موارد مهاجرت شرایط نژادی و فرهنگی مختلفی پیدا می‌کند. این مسئله باعث تنش‌های اجتماعی ترس و واهمه از خارجی و برخورد و مقابله با هویت ملی وبومی، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به حساب می‌آید.
[عکس: 30901fc17109bdafe4187529bdca0646.jpg]
نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد جمعیت بالای 14 سال استرالیا که متمایل به خرید محصولات داخلی هستند، به طور قابل توجهی به 90 درصد افزایش یافته است. تارنمای 'اسمارت کمپانی' استرالیا روز شنبه اعلام کرد تجارت های کوچک استرالیا که کالاهای تولیدی خود را به مشتریان می فروشند اکنون از شرایط ممتازی برای بهره برداری از افزایش تمایل به خرید محصولات تولید گروه مهاجرتی یونیک ویزا داخل برخوردار هستند. براساس نتایج این تحقیق که توسط مرکز تحقیقاتی 'روی مورگان' انجام شده است، در 12 ماه منتهی به سپتامبر سال گذشته، 89.2 درصد از مصرف کنندگان شرکت کننده در این مطالعه اعلام کردند ترجیح می دهند، محصولات ساخت استرالیا را خریداری کنند. این رقم در سال 2013 میلادی 85.6 درصد اعلام شده بود. محصولات تولید آمریکا، انگلستان، نیوزیلند، آلمان، ژاپن و کانادا پس از تولیدات داخلی استرالیا جایگاه ویژه ای بین مردم این کشور دارند. تمایل افراد به خریدهای شخصی نیز در استرالیا به گونه ای است که این افراد تمایل بیشتری به محصولات داخلی از خود نشان می دهند و اقلام غذایی در این قبیل خریدها پیشرو هستند. در سال 15-2014 بیش از 88 درصد از استرالیایی ها اعلام کرده بودند که خواستار خرید محصولات غذایی تولید گروه مهاجرتی یونیک ویزا داخل هستند، در حالی که این رقم در دو سال پیش از آن 84.8 درصد گزارش شده است. بخش لباس، کالاهای الکتریکی گروه مهاجرتی یونیک ویزا و محصولات ورزشی نیز از دیگر اقلامی هستند که استرالیایی ها تولیدات داخلی را به خارجی ترجیح می دهند. به رغم این شرایط مطلوب برای  محصولات داخلی، اما رفتار خرید استرالیایی ها در مورد وسایل موتوری به گونه ای دیگر است و تمایل برای خرید تولیدات داخلی این کشور از رقم 53.7 درصد در سال 13-2012 به 52.9 در سال جاری کاهش یافته است.
منبع:
مهاجرت به استرالیا با یونیک ویزا