کلیدستان

نسخه‌ی کامل: قرنیز های حرارتی انقلابی در صنعت گرمایش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام به همه عزیزان حاظر در انجمن
با تموم شدن سرما و بررسی روزنامه ها و مقالات در مورد مصرف سوخت می بینیم که واقعا پرت انرژی بالایی داریم این کار با کاهش مصرف امکان پذیر نیست زیرا احتیاج به مصرف هست اما نکته مهم دورست مصرف کردن انرژی با استفاده ازوسایل و دانش روز است. از طرفی استفاده از قرنیز های گرمایشی باعث کاهش هزینه ها می شود.
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد ظهور سیستم های الکترونیکی، تاسیساتی، کامپیوتری و… جدیدی در تمامی حوزه های مختلف زندگی بشری هستیم که زندگی همه ما را سخت تحت تاثیر قرار داده اند.
[عکس: baseboard-radiators-1.jpg]قرنیز گرمایشی
یکی از این موارد همانطور که اشاره شد، سیستم های تاسیساتی هستند که با شنیدن نام آنها طبیعتا دو واژه سرمایش و گرمایش به ذهن‌تان خطور می کند. سیستم های گرمایشی از دیرباز دچار تغییر و تحولات پی در پی شده است و همچنان نیز در هر خانه ای می توان هر یک از آنها را مشاهده نمود. در مقاله امروز می خواهیم درباره قرنیز حرارتی صحبت کنیم که شاید نام آن را هم شنیده باشید؛ اما بهتر است قبل از آن نگاهی به سیستم های گرمایشی مورد استفاده رایج و حال حاضر بپردازیم.
بطور مثال هنوز هم در بعضی از مناطق دورافتاده از بخاری های نفتی استفاده می شود؛ حتی ممکن است در برخی نقاط بخاری هایی ها را مشاهده کنید که هنوز با سوختن چوب تولید گرما می کنند!
[عکس: electric-heater.jpg]بخاری برقی
اما به سمت شهرها و مناطق مدرن تر که می آییم می توانیم سیستم های گرمایشی حداقل به‌روز تری را ببینیم. بخاری های برقی یکی از آنهاست که بزرگترین حسن آن وزن کم و قابل حمل بودن آن است؛ همچنین این بخاری ها در ابعاد بسیار گوناگونی وجود دارند. اما مصرف بیش از حد برق توسط این بخاری ها باعث شده تا تقریبا توسط 90 درصد مردم مورد استفاده قرار نگیرند!
مورد بعدی بخاری های گازی است که هنوز هم محبوب ترین وسیله گرمایشی در بین مردم است و از هر 10 خانه حداقل 5 یا 6 مورد از آنها برای گرم کردن منزل خود از این نوع بخاری ها استفاده می کنند. عیب بزرگ این بخاری ها نیز مصرف گاز آنهاست؛ حتی اگر به فکر مبلغ هزینه آن هم نباشیم باید به فکر این سوخت فسیلی باشیم که تا چند سال دیگه تمام می شود و مصرف بی رویه و بی برنامه از آن می تواند در آینده ای نه چندان دور مشکل ساز باشد! همچنین باید اضافه کنیم که در موارد زیادی بدلیل عدم دقت در نصب صحیح این بخاری ها، هموطنان زیادی از کشورمان جان خود را از دست داده اند.
[عکس: Radiators.jpg]شوفاژ
اما می رسیم به شومینه. در یک جمله باید بگوییم که شومینه ها اصولا جنبه زیبایی و دکوری دارند تا گرمایشی! بعلاوه بدلیل اینکه اکثر شومینه ها از حفاظ مناسبی برخوردار نیستند ممکن است خطراتی را نیز بوجود بیاورند.
شوفاژها از جمله سیستم های گرمایشی بروزی هستند که در خیلی از خانه های نوساز و همچنین شرکت ها و اداره های بزرگ برای گرمایش مورد استفاده قرار می گرفت. بطور کلی باید گفت بزرگترین مشکل شوفاژ مربوط به موتورخانه آنها می باشد که هر چندوقت یکبار نیاز به تعمیرات اساسی و حتمی دارند!
گرمایش از کف نیز یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که در سالیان اخیر برای گرمایش از کف از آن استفاده می‌شود و به جرات می توان گفت خیلی بهتر از سیستم های گرمایشی ذکر شده قبلی است.
اما ما می خواهیم سیستم گرمایشی جدیدی را به شما معرفی کنیم که تقریبا تمامی معایب سیستم های قبلی را پوشش داده و علاوه بر آن اصلا با دید ظاهری نمی توانید آن را تشخیص دهید! شاید کمی تعجب کرده باشید، بگذارید شفاف تر صحبت کنیم.
[عکس: Floor-heating.jpg]گرمایش از کف
همیشه خیلی از خانم های خانه دار با بخاری های گازی مشکل داشته اند؛ اما نه بخاطر مواردی که ما به آن اشاره کردیم؛ بلکه بحث دکوراسیون مطرح است و اشغال شدن فضای بی جهتی توسط این بخاری ها!
همانطور که گفتیم سیستمی جدیدی که باید بیشتر با آن آشنا شوید، رادیاتور قرنیزی نام دارد که البته ممکن است آن را با نام قرنیز گرمایشی هم بشناسید. همانگونه که از نام آن پیداست این سیستم گرمایشی در حقیقت یک نوع قرنیز است که در پایین دیوار ها قرار می گیرد؛ با این تفاوت که حالا با رد شدن تعدادی لوله آب سرد و گرم از پشت آنها یک سیستم گرمایشی جدید بوجود آمده است.
از جمله مزایای این سیستم باید به موارد زیر اشاره نمود:
  • عدم اشغال فضای خانه
  • زیبایی ظاهری
  • تنوع در رنگ و مدل
  • مصرف انرژی پایین
  • صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی
  • و…
یکی از مهمترین ویژگی های این رادیاتورهای قرنیزی استفاده از جوش های مقاوم در تمامی اتصالات این سیستم است. همچنین استفاده از فین های آلومینیومی از دیگر مواردی است که باعث بالا رفتن راندمان در این قرنیزهای گرمایشی می شود که البته این مورد بیشتر درباره رادیاتور قرنیزی نیکسان صحت دارد.
[عکس: baseboard-radiators-3.jpg]قرنیز گرمایشی
نیکسان ازجمله اولین شرکت ها در حوزه تولید و نصب قرنیز حرارتی در کشور بشمار می رود که همواره تلاش کرده با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز و همچنین با کیفیت ترین و بهترین مواد اولیه(پره های آلومینیومی، لوله های مسی و…)، بیشترین راندمان از این سیستم ها را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد. بدون شک باید گفت قرنیز گرمایشی، تحولی در تاسیسات ساختمانی امروزی است.
[عکس: baseboard-radiators-2.jpg]رادیاتور قرنیزی
امیدوارم در سال های آتی با جایگزین شدن این سیستم در تمامی خانه ها، تا حد زیادی از مصرف بی رویه سوخت های فسیلی جلوگیری کنیم تا بلکه مقداری هم به فکر کودکان آینده ایران زمین نیز باشیم!
منبع:
http://www.afranews.ir