کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خودپرداز دوربین مدار بسته با قابلیت تشخیص چهره
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
خودپرداز دوربین مدار بسته با قابلیت تشخیص چهره

یک دستگاه ATM برای خودپرداز   با فناوری تشخیص چهره توسط یک کمپانی تحقیقات تکنولوژی چینی و تیمی از دانشگاه، ساخته شد. خطر کارهای غیرقانونی با این تکنولوژی، به میزان مناسبی کاهش خواهد یافت.

[عکس: KH.jpg]


تیمی از دانشگاه Tsinghua و کمپانی Tzekwan، در این ATM جدید، برای تأیید هویت کاربران، عکس گرفته شده از آنها را با عکس‌ کارت شناسایی کاربران مقایسه می کند. برای دسترسی به حساب شخص، قبل از روش سنتی وارد کردن پسورد یا پین، شناسایی چهره به عنوان یک لایه اضافی، به منظور تعیین هویت انجام می شود. همچنین به منظور افزایش سطح امنیت، این ATM به بانک‌ها و پلیس محلی متصل خواهد شد.
شناسایی قبض‌های جعلی و اداره اسکناس‌ها با سرعت بالا، علاوه بر شناسایی چهره، از جمله امکانات دیگر این دستگاه بنا به خبر روزنامه‌ی چینی SCMP، می باشد. این دستگاه خودپرداز کاملا چینی بوده و برخلاف سایر دستگاه‌های ATM در چین که از فناوری های وارداتی استفاده می‌کنند، این دستگاه، اولین ATM مستقل تولیدشده در این کشور می باشد.
ظاهرا با ۲۰% دقت بیشتر نسبت به سایر دستگاه‌های ATM، شناسایی و تأیید اسکناس‌های مختلف در این دستگاه صورت می پذیرد.

هرچند شرکت‌های Hoyos Labs، DieBold و اتحادیه اعتباری فدرال SecurityPlus، بر روی توسعه نمونه‌های اولیه این‌گونه از خودپردازها چندین سال درحال کار بودند، با قابلیت تشخیص چهره این دستگاه ATM، به عنوان اولین تضمین کننده امنیت در جهان، شناخته می‌شود.