کلیدستان

نسخه‌ی کامل: راهنمای سفر به تایلند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام عرض می کنم به همه دوستان خوب و عزیز... اول از همه یه تبریک بگم قهرمانی تیم کشتی و افتخار آفرینی مجددشون رو... خوبین خودتون؟ یه مقاله دیدم درباره تایلند. از اونجایی که نزدیک عید و تعطیلات نوروزی هم هست گفتم این مقاله رو بزارم اینجا شاید به درد شما هم بخوره... امیدوارم مفید باشه و بتونید ازش استفاده کنید


با هر سلیقه و توانایی مالی که باشید کشور تایلند یک گزینه عالی برای تجربه یک سفر خاطره انگیز است. جنگل ، ساحل ، مکان های مناسب غواصی، غذاهای خوشمزه و متنوع و قیمت های بسیار مناسب همه را می توانید در این کشور زیبا تجربه نمایید. در ادامه این بخش از سری مقالات گردشگری با راهنمای سفر به تایلند در خدمت شما خواهیم بود.
[عکس: 5-Koh-Yao-Yai-where-to-go-in-thailand.jpg]
قیمت تور تایلند
هزینه اقامت: کشور تایلند نسبت به دیگر کشور ها ارزان است و اگر بخش های شمالی کشور را برای بازدید انتخاب نمایید ، هزینه کمتری را نیز پرداخت خواهید کرد. به طور کلی هزینه یک شب اقامت بسته به اینکه در داخل شهر باشید یا بیرون آن ، خانه معمولی بخواهید یا ییلاقی یا در اقامت در جزیره ها را انتخاب نمایید و یا هتل ها و خانه های ساحلی را ترجیح دهید متفاوت است. این قیمت ها می تواند از 135 بات تایلند تا 1700 بات متغیر باشد. آژانس کاروانیک از جمله بهترین آژانس های مسافرتی است که می توانید سفری به یاد ماندنی در انواع تورهای تایلند بخصوص تور پاتایا را با آنها تجربه کنید.
[عکس: wat-arun-thailand-picture-id484927908?k=...7CaC5MaS4=]
هزینه غذا: اگرچه قیمت غذا در تایلند بسیار پایین است ، خصوصا اگر از دست فروشان غذا تهیه نمایید ، برای غذاهای غربی و صرف غذا در رستوران های معروفی چون ایسائو سوشی و کاتالانا در بانکوک و دادا کافه در چیانگ مای و ام گانش ایندیان در کوفانگان از 120 تا 350 بات باید هزینه نمایید.
هزینه حمل و نقل: اتوبوس و قایق های حمل مسافر بهترین وسایل نقیله ای هستند که بهتر است برای رفت و آمد خود از آن ها استفاده نمایید. مترو ، قطار هوایی ، تاکسی و قطار از دیگر وسیله های حمل و نقل هستند.
[عکس: thailand-40160182-1472810393-ImageGalleryLightbox.jpg]
اگرچه هزینه ها در این کشور مناسب است اما توجه به نکته زیر می تواند در صرفه جویی بیشتر به شما کمک نماید:
یک فرد تایلندی به طور میانگین برای یک ماه اقامت خود به حدود 7750 بات نیاز دارد. پس اگر شما نیز مانند یک فرد محلی رفتار کنید ، مثلا در هتل های ارزان قیمت اقامت نمایید و از اغذیه فروشی های کنار خیابان غذا تهیه نمایید، در هزینه های خود بسیار صرفه جویی خواهید نمود.
مکان های دیدنی
  • بازدید از بانکوک با قصر ها ، معبدها و مغازه های زیبا را از دست ندهید.
  • شهر جنگلی و قدیمی چیانگ مای با معبد های بسیار از جمله معبد فیل ها و بازار شب چیانگ شروع مناسبی برای سفرتان خواهد بود.
  • پارک ملی خاو مای در شمال بانکوک مکانی عالی برای پیاده روی ، شنا کردن و تماشای فیل های وحشی و پارک ملی خاوساک در جنوب کشور بهترین محل برای تماشای غارها ، جنگل ها ، دریاچه ها و کریستال های آهک است.
[عکس: clip_image007.jpg]
  • معبد بودایی وات دوی سوتپ در پارک ملی دوی سوتپ شهر چیانگ مای که در قرن 14 میلادی ساخته شده است ، معبدی طلایی و زیبا است که به کمک یک قطار برقی به قله برای بازدید از آن خواهید رسید. البته اگر می خواهید از طبیعت اطراف لذت ببرید ، می توانید از مسیری با 300 پله استفاده نمایید.
  • یکی از معروف ترین جشن هایی که در تایلند برگزار می شود ، جشن کامل شدن ماه در سواحل هات رین در کوفانگان است. جشنی که با شرکت 20 هزار نفر از شب تا طلوع آفتاب صبح فردا به طول می انجامد.
[عکس: fiestas.jpg]
  • اگر طرفدار ورزش مفرح و هیجان انگیز غواصی هستید ، به جزیره های کولانتا ، سورین و سیمیلیان بروید. البته جزیره کاوتا ارزان ترین مکان برای این تجربه مفرح است. تور نوروز 96 می تواند زمان بسیار مناسبی برای سفر به تایلند و غواصی در آب های این جزایر باشد.
  • جشنواره آب بازی برای استقبال از نو که از 13 تا 15 آوریلبرگزار می شود ، سونگکران نام دارد. تایلندی ها معتقدند با این کار بدی های خود را می شویند و سال جدید را با خوبی آغاز می نمایند.
منبع: http://spring-tour.mihanblog.com