کلیدستان

نسخه‌ی کامل: دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.




دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera: در این بخش از مقاله به معرفی  دیجیتال IP Camera می پردازیم. با ایران امن همراه باشید.


دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera

نسل جدید دوربین های مداربسته، دوربین های IP می باشند. در حال حاضر تمایل بسیاری به دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera در بازارهای جهانی وجود دارد. همان طور که از اسم این دوربین ها مشخص است، برخلاف دوربین های آنالوگ، برای تحلیل و ارسال داده های تصویری و صوتی از امواج دیجیتالی استفاده می کنند، یعنی از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را به دیجیتال تبدیل می کنند. علاوه بر استفاده از امواج دیجیتال ، کنترل و ارتباط آنها تحت بستر شبکه صورت می پذیرد. در شبکه هر دوربین مثل یک وسیله عمل می کند و اتصال آن به مرکز کنترل از طریق شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه صورت می گیرد.
ویژگی تحت شبکه بودن مزایای بسیاری را در دوربین های مداربسته IP منجر شده است.

[img=700x0]http://iraneamn.com/wp-content/uploads/2017/01/ip-camera-buying-guide.jpg[/img]

مزایای دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera :

– کیفیت بالای تمام دیجیتال
– امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا
– امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی
– امکان ارسال همزمان تصویر،صدا و برق در بستر شبکه

معایب دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera :

– قیمت بالای دوربین ها
– محدودیت پهنای باند

ارتباط تنگاتنگی بین شبکه جهانی اینترنت و دوربین های تحت شبکه وجود دارد. ارتباط با اینترنت و کنترل از طریق شبکه داخلی و حتی مستقل از آن در این دوربین ها می تواند صورت بپذیرد.
دیگر نیازی به DVR، جهت ضبط تصاویر نیست و صرفا وجود دستگاهی که ایجاد کننده ارتباط شبکه ای و ذخیره کننده داده های دوربین های آی پی می باشد، کافی است. از این رو شاهد جایگزین شدن مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه به جای مفهوم ضبط دیجیتال هستیم. دستگاه های مورد استفاده به این منظور، دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال NVR هستند.

در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم، به کار گیری دوربین های مداربسته IP یک امتیاز محسوب می شود. صرفا سیستم های تحت بستر شبکه توانایی انتقال تصاویر به مرکز نظارتی با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن را دارند. عدم تمایل به وجود هرگونه سیم ارتباطی، جزو دغدغه های امروزی مردم به شمار می رود. از این رو تمرکز بر روی ارتباطات بیسیم در دستور کار شرکت های جهان قرار دارد. با ارتباطات سری و شبکه ای، دوربین های تحت شبکه می توانند از افزایش تعداد سیم در سیستم های مداربسته از آنجا که نیاز به کابل ارتباطی دارند، جلوگیری کنند. حتی در اغلب مواقع می توان ارتباطی کاملا بی سیم در دوربین های شبکه داشت.

از طریق IP با اطمینان و امنیت بهتری ارتباط دوربین های مداربسته بیسیم اتفاق می افتد. با فراهم بودن امکان کد گذاری در سیستم های در بستر شبکه برخلاف دوربین های آنالوگ که نگرانی سرقت تصاویر توسط هر فرد مبتدی با دریافت امواج آنالوگ وجود داشت، امنیت بالایی به ارمغان آورده شده است. همچنین بدون افت کیفیت تصویر و صدا و عدم تاثیر امواج نویز بر کیفیت تصویر، ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه صورت می گیرید.


گستردگی و پیچیدگی مبحث دوربین های تحت شبکه آی پی به اندازه ی بحث بر سر شبکه های کامپیوتری می باشد. هر پیشرفت مرتبط با شبکه در حیطه ارتباط شبکه با دوربین های آی پی بر دوربین ها نیز لحاظ می شود. Power Ove Ethernet یا به اختصار POE، از آن جمله آخرین پیشرفت های شبکه است که دوربین های آی پی را نیز این قابلیت شامل شده است. POEبرق را در بستر شبکه فرستاده و از کابل برق جداگانه فاکتور می گیرد. در حقیقت انتقال تصویر ، صدا و برق با قابلیتPOE در دوربین های مداربسته IP، صرفا از طریق همان کابل شبکه صورت می گیرد که این امکان برای سیستم های تحت شبکه یک مزیت بشمار می رود.