کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تایپوگرافی در طراحی سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
میدانید که چاپ (تایپوگرافی) میتواند یکی از سخت ترین بخش های طراحی یک اینفوگرافیک و به طبع طراحی سایت باشد. وقتی در مورد لغات و حروف صحبت می شود حجم انبوهی از واژگان و لغات تخصصی به ذهنمان خطور میکند که طراحان چاپ و طراحان اصلی وب سایت می توانند از آنها استفاده کنند. اما بعضی اوقات این امر میتواند به دشواری گشودن رمز کلمات یا گشتن دنبال سوزن در انبار کاه باشد.
تایپوگرافی ارتباط میان اشکال متفرقه
ممکن است شما تعجب کنید از این که چه چیزی میتواند میان یک دام و یک شمارنده مشترک باشد یا مطمئن نیستید وجه اشتراک میان یک خط تیره در علامت های کامپیوتر و یک تخت سنگ را میدانید یا خیر، هیچ ایرادی ندارد زیرا ما در این مقاله میخواهیم این سوالات را در ذهن شما حل کنیم.
این توصیف از تفاوت های فراوان میان لغات و واژگان، ابزارهای در دسترس، سبک های چاپ، و چگونگی دستکاری متدهای چاپی میگوید. اما چه کنیم تا بتوانیم در میان این دنیای گسترده از لغات و ابزارها وجه اشتراک پیدا کنیم؟ از کجا بدانیم که چه وجه اشتراکی بیابیم تا دیگران هم آن را درک کنند؟ آیا آنچه از دریچه دید ما مشخص است عموم مردم هم میبینند؟ و از چه ابزارها و واژگانی استفاده کنیم؟ از کدام تایپوگرافی ها میتوانیم در نمونه طراحی سایت شرکتی مان استفاده کنیم؟
آماده اید تا شروع کنید؟ این توضیحات را در ادامه در قالب چند اینفوگرافیک توضیح می دهیم تا بیشتر با عناصر تایپوگرافی آشنا شوید:
[img=300x0]http://inten.asia/wp-content/uploads/2016/10/Typography-Cheat-Sheet-1_05-300x211.jpg[/img]تایپوگرافی همیشه و هر روزه
بعضی از گونه های تایپوگرافی همیشه و هر روزه در اطراف ما رخ میدهد، برخی مردم بی آنکه بدانند از تایپوگرافی استفاده می کنند تا با هم تعامل برقرار کنند. این پروسه از اولین چاپ متحرک در قرن ۱۵ ام تا آخرین هیروگرافی ترسیم با حروف دیجیتال که امروزه می بینیم ادامه دارد، ما امروزه تایپوگرافی هایی را حتی در سئو سایت که میبینیم را متوجه می شویم در صورتی که این بخش یکی از بحرانی ترین بخش ها در مراحل طراحی است. چه چیزی این موضوع را هیجان انگیز می کند؟ اینکه این علم وجه اشتراک هایی با آن حروف چینی های اولیه دارد.