کلیدستان

نسخه‌ی کامل: پوشش های درمانی بیمه عمر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هدف اصلی بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد ایجاد یک صندوق مالی و پس انداز برای بیمه عمر شده می باشد ولی در کنار این نوع پس انداز، بیمه شده را تحت پوشش و حمایت درمان بیماری های خاص و پوشش های تکمیلی آن نیز قرار می دهد تا دیگر دغدغه خاطری بایت پرداخت هزینه های درمانی از جیب خود را نداشته باشد.


پرداخت هزینه پزشکی ناشی از حادثه تا 10 میلیون تومان در هر سال

بیمه پاسارگاد سالانه تا سقف 10 میلیون تومان هزینه های پزشکی ناشی از حادثه را پرداخت می نماید. قابل توجه است که این پوشش یکبار مصرف نبوده و تا پایان قرارداد هر سال قابل استفاده می باشد.

بهتر است به سوالات بالا با راه های موجود برای پس انداز جواب بدهیم. در ابتدا فرض کنید فرد دارای یک حساب سپرده بانکی است و وی که تا دیروز سالم و سرزنده به زندگی خود ادامه می داد، امروز در اثر یک حادثه خارج ازکنترل و اختیار خود ازکارافتاده می شود. این فرد دیگر قادر به­ کسب درآمد نیست.

فرد قادر نیست دیگر به حساب بانکی خود پولی اضافه کند؛ بنابراین اندوخته وی درهمان حدباقی می ماند و تنها همان مقدار سودی که به­ حسابش تعلق میگیرد به اندوخته وی اضافه میشود.

حال فرض کنید این فرد دارای یک بیمه نامه زندگی و سرمایه گذاری باشد که در آن پوشش معافیت­ از پرداخت حق بیمه درصورت ازکارافتادگی را تقاضا کرده باشد.

 

پرداخت سرمایه ازکارافتادگی کامل و دائم تا 40 میلیون تومان

در صورت وقوع از کارافتادگی کامل و دائم بیمه پاسارگاد متعهد خواهد بود تا سقف 40 میلیون تومان سرمایه نقدی بابت کارافتادگی کامل و دائم پرداخت نماید.

در این حالت فرد نه ­تنها تا انتهای مدت بیمه نامه پولی بابت حق بیمه به شرکت بیمه نمی پردازد، بلکه قرارداد به­ صورت عادی ادامه خواهد داشت؛ یعنی شرکت­ بیمه به جای فردبیمه­ گذار اقدام به پرداخت حق ­بیمه خواهدنمود.

به عبارت دیگر درصورت از کارافتاده شدن بیمه­ گذار هیچ گونه آسیبی به برنامه­ ریزی قبلی فرد وارد نمی شود و وی ازپرداخت حق بیمه تاانتهای بیمه نامه معاف میشود. همچنین چنانچه این فرد پوشش درآمد ازکارافتادگی را نیز در این بیمه نامه خریداری کرده باشد،تا سقف 40میلیون تومان نیز کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

به عبارت دیگر اگر فرد پولش را در یک حساب بانکی سرمایه گذاری کند، در صورت ازکارافتاده شدن، اندوخته فرد ثابت خواهد ماند؛ اما اگر وی پولش را در یک بیمه نامه زندگی و سرمایه گذاری سپرده گذاری کند، روند سرمایه گذاری فرد بدون پرداخت هیچ گونه وجه از تاریخ ازکارافتادگی تا انتهای مدت بیمه نامه طبق روال برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت.

 

پرداخت سرمایه بیماری های خاص :

1-  سکته قلبی (Myocardial Infarction)
2- سکته مغزی (Stroke)
3-  جراحی عروق قلب (Coronary Artey Surgery)
4-  سرطان (Cancer)
5-  پیوند اعضای اصلی بدن (Main-Organ-Graft)
بیمه پاسارگاد برای هر یک از بیماری های فوق تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت می کند و قابل توجه است که پرداخت این مبلغ بدون توجه به میزان هزینه انجام شده توسط بیمه شده و یا این که در چه بیمارستانی اعم از خصوصی یا دولتی بستری شده باشد پرداخت می گردد. این پوشش برای هر بیماری یکبار و در مجموع پنج بار تا سقف 125 میلیون تومان پرداخت می گردد. (تا سن60سالگی)
پنج بیماری صعب­ العلاج وجود داردکه تحت پوشش هیچ بیمه درمانی قرار ندارند. این بیماری­ ها دارای هزینه­ های درمانی بسیار بالا و کمر شکن هستند.

فردی که پولش را به­ عنوان پس ­انداز دریک حساب سپرده بانکی ذخیره کرده ­است، اگر به­ یکی از این امراض مبتلا شود برای درمان­ خود تنها می ماند.

درصورتی که اگر اقدام به خرید بیمه ­زندگی و سرمایه­ گذاری کرده باشد و پوشش امراض ­خاص را در بیمه نامه تقاضا کرده باشد به اندازه سرمایه ­ای که خود تعیین کرده ­است و تا سقف تعیین شده درقرارداد می تواند ازشرکت بیمه کمک هزینه درمانی دریافت کند و بدون کسر شدن از سپره گذاری اش قرارداد را هم طبق مفاد آن ادامه دهد. اصولا افراد به دلیل عدم آگاهی از آینده، نیاز به برنامه ­ریزی برای زندگی خود درآینده رابه صورت کاملا جدی احساس میکنند. به همین خاطر در دوران جوانی و فعالیت به دنبال ذخایری برای دوران پیری­ خود هستند.