کلیدستان

نسخه‌ی کامل: استعلام نام شرکت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
استعلام نام شرکت
بعد از ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت نوبت به انتخاب نام برای شرکت می رسد،نام شرکت نباید تشابه اسمی داشته باشد یعنی قبلاً توسط شرکت های دیگر ثبت شده در ایران، ثبت شده  باشد بلکه هر شرکت نام مختص خود را دارد.انتخاب نام شرکت یکی از مهم ترین کارهایی است که در مسیر ثبت شرکت انجام می شود،در انتخاب نام شرکت عجله نکنید .اسم شرکت در واقع معرف شما، شرکت و فعالیت شماست. نام شرکت را با دقت و رضایت انتخاب کنید تا بعدها مجبور نشوید نام انتخابی خود را تغییر دهید .نام شرکت شما باید جذابیت برای مشتریان و همکاران شما داشته باشد.ممکن است نامی انتخاب کنید و چند سال با آن فعالیت کنید و تبلیغات زیادی انجام دهید بعد به این نتیجه برسید که جذابیت بالایی برای مشتریان و بازار ندارد  در این حال  است که به فکر تغییر نام شرکت می افتید اما بدون شک باید هزینه های زیادی را برای این فرآیند پرداخت نمایید .چند سال فعالیت و تبلیغات با هزینه های بالا از زیان هایی است که شما با آن روبه رو خواهید شد. نکته مهم در بازاریابی نام شرکت است. نام شرکت اگر مناسب باشد می تواند شما را در کسب و کارتان موفق کند و از رقبای خود پیشی گرفته و نبض بازار را در دست بگیرد. نام شرکت شما می تواند برند فعالیت شما باشد، نامی که در آینده نه چندان دور قصد دارید به عنوان برند خود ثبت کنید باید شرایط لازم برای تبدیل شدن به برند را داشته باشد.
بهترین و اولین کار برای انتخاب نام، استعلام نام است در قسمت تعیین نام کنترل اسامی، کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد.استعلام نام می تواند به صورت اینترنتی نیز انجام شود.
شرایط استعلام نام شرکت
از شرایط انتخاب نام شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.      باید سه سیلابی (کلمه) باشد. مانند:کاشانه فن آوران ابتکار
2.      واژگان انتخابی برای نام، باید در لغت نامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند.یعنی حتما باید واژگان ایرانی باشند.
3.      واژگانی که انتخابی شما اگربه طرز گمراه کننده ایی شبیه، عین نام ثبت شده‌ی دیگری باشند،مورد تایید نمی باشد.
4.      اگر نام شما نیاز به مجوز از سازمان هایی دارد حتما قبل از تعیین نام باید مجوز های لازم را اخذ نمایید.
5.      نباید از نام های خارجی در نام شرکت استفاده شود، مگر آنکه مورد تایید فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی رسیده باشد.
6.       اسامی مشهوری هستند که نباید در نام انتخابی باشند.(برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی هما تماس حاصل نمایید)
چند نکته برای انتخاب نام شرکت باید در نظر داشته باشید:
1.      نام ثبت شده شما قابل انتاق به غیر نمی باشد.
2.      بعد از تایید نام شما توسط اداره ثبت شرکت ها اعتبار آن در صورت ثبت و آگهی شدن نامحدود است اما در صورتی که ثبت و آگهی نشود اعتبار آن تا 3 ماه از تاریخ تایید نام می باشد. این مدت برای شرکت های سهامی عام،6 ماه می باشد.
3.      برای انتخاب نام می توانید از اسامی خاص با تعداد زیاد استفاده کنید. (برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی هما تماس حاصل نمایید)
4.      باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام دشوار و پیچیده برای شرکت زیاد مناسب نیست ،کارشناسان معتقدند نام هر چی ساده تر باشد و روانتر تلفظ شود می تواند راحتر در ذهن مردم می ماند.
بعد از اینکه به ایده مناسب رسیدید و تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود کردید، باید شرکت خود را ثبت کنید و همزمان نام شرکت خود را انتخاب کنید. نام شرکت باید معرف ایده شما و کسب و کار شما باشد. برای ایجاد یک کسب کار موفق با آینده‌ی رو به رشد و ماندگار باید بر تمام مراحل انجام آن تسط داشته. از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید تا نهال نو پای کسب و کار شما به خوبی به ثمر نشیند و منافعی بسیاری برای شما حاصل نماید. در نتیجه نباید فقط به داشتن ایده خوب قانع شوید ایده خوب نیازمند ثبت به موقع شرکت،انتخاب نام مناسب شرکـت، ثبت برند،گرفتن کد اقتصادی و... می باشد. با مطالعه کسب و کارهای موفق به این نتیجه می رسید که آنها هر قدم را با اطمینان با زیر بنای مناسب بر داشته اند و هر کدام از گام ها به سوی پیشرفت بوده است نه شکست.کارشناسان موسسه حقوقی هما آماده پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.