کلیدستان

نسخه‌ی کامل: حرفه ای ترین راه جهت کسب بک لینک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: backlinks_Blog-01.jpg]

یکی از راه هایی که در سئو برای بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر به کار برده می شود، بک لینک سازی (Link Building) است. بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب وبسایت در وب سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب وبسایت در موتورهای جستجوگر بالا می رود. در غیر این صورت احتمال دارد صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب وب سایت وارد آید. در این متن به شما شیوه اصولی بک لینک سازی را روش خواهم داد.

ارزیابی نکات قبل از شروع عملیات

قبل از شروع عملیات بک لینک سازی حتمـا وب وبسایت را از نظر اصول seo ارزیابی کرده تا مشکلی از این بابت نداشته باشد. نقد وب وبسایت را حتمـا زیر نظر کارشناس سئو بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا موردی از نظر شما پنهان نماند. جهت بک لينک سازی وب سایت به احتمال زیاد ً می بایست از محتوای کافی برخوردار باشد به صورت دوره ای در وبسایت مقالات و مفید در زمینه شغلی وب سایت به روز رسانی شود. بعد از تحلیل وب سایت می توانید عملیات بک لینک سازی وب وب سایت را شروع نمایید.

تولید محتوا و به روز رسانی مطالب

با کیفیت ترین نوع دریافت بک لینک، لینک سازی طبیعی است. ولی لینک سازی طبیعی به چه معناست؟ لینک سازی طبیعی تنها در صورت رخ می دهد آن نیز از طریق تولید محتوای ارزشمند با کیفیت است. چنانچه شما بتوانید در وب وبسایت یا وبلاگ خود مطالبی فرد دی انتشار بکنید ، دیگر وب وبسایت ها به صورت بالقوه لینک مطلب شما را در وب سایت شان قرار می دهند جهت چه که می دانند محتوای شما فرد دی است باعث بیشتر شدن ترافیک وب وبسایت شان می شود. پس ، همیشه سعی بکنید مطالبی کامل و کامل برای مخاطبان منتشر بکنید .

مکان های بک لینک سازی وب سایت


یکی از برترین محل های ایجاد لینک به وب وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان است که می توانید مقالات خود را در آنها با ذکر منبع منتشر نمایید. اما فراموش نشود امضاء انجمن را لینک به وب سایت خود قرار دهید و همچنین در بخش پروفایل آدرس وب وب سایت را حتمـا درج نمایید. در وب سایت های تهیه و تولید وبلاگ رایگان می توانید عضو شده مقالات خود را در آنها هم بارگذاری نمایید اما این کار را به احتمال زیاد با ذکر منبع انجام دهید.
گرچه در چند سال قدیم گـوگل اعلام کرده است که این چنین لینک سازی، دیگر تاثیری بر seo نخواهد داشت، ولی می توان گفت که اینراهنمای هنوز در وبسایت های ایرانی در حال اجرا است. اما خوبتر است بدانید لینک سازی در بخش نظر های سایت و فروم ها به تعداد زیاد باعث خواهد شد گوگل شما را به عنوان اسپمر شناسایی خواهد کرد.

زمان انجام بک لینک سازی

این عملیات می بایست به طور طبیعی و در همه روزهای هفته انجام گردد و تعداد ایجاد بک لینک نرمال باشد. به عنوان مثال در روز ۱۰۰ بک لینک ایجاد نکنید و روز دیگر ۱۰ بک لینک!
سعی نمایید به طور میانگین، بک لینک های وب سایتتان در وقت های مختلف مساوی باشد. با توجه به ساعات کاری مجموعه ها بک لینک ها در ساعات کاری ایجاد می گردند بهتر است در خارج از ساعات کاری نیز بک لینک ایجاد نمایید. اکثرا ٌ ً عملیات بک لینک سازی جهت وب وب سایت با اندازه زیاد انجام می شود و رفته رفته با توجه به جذب فرد جهت وبسایت میزان تعداد بک لینک ها کمتر می شود.

[عکس: backlinks-indexed-min.png]

تعداد بک لینک

تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است! اما کیفیت این لینک ها مفرق بوده بک لینک های با کیفیت تر، تاثیر بهتری بر روی رنکینگ seo وب وبسایت خواهند داشت.
لینک ها همچنین می توانند اثر بد بر روی وب وبسایت داشته باشند و وب وبسایت شما را متحمل ضرر های جدی کنند. خوبتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتمـا ً زیر نظر کارشناس سئو بهینه سازی وب وبسایت انجام دهید زیرا احتمال دارد با انجامراهنمای های غلط بک لینک سازی وب وب سایت شما بوسیله موتور جستجوگر گـوگل مجازات شود. سایتی که مجازات شد به سختی از این وهله خارج خواهد شد.

کیفیت بک لینک ها


جهت آنکه کیفیت بک لینک های شما مناسب باشد موارد زیرا را مد نظر قرار دهید:
از تبادل لینک اجتناب نمایید.
از خريد بک لينک خودداری نمایید.
سعی بکنید لینک های ایجاد شده خود را در وبسایت های ارتباط به زمینه کار وب وبسایت ایجاد نمایید.
همان گونه که گفتیم از طریق تولید محتوا، لینک های طبیعی تهیه کنید . با تولید محتوای بهتر ، وب سایت های معتبر حاضر خواهند شد به وب وب سایت شما لینک دهند. داشتن بک لینک از وب سایت معتبر مساوی با داشتن چند صد لینک از وب وب سایت های غیر معتبر است.
بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نکنید و هر بار لینک را با نوع کلمه لینک نمایید.
از قرار دادن لینک هایی که در تمام صفحات وب سایت قرار می گیرند به طور مستقیم به وب سایت شما لینک می گردند جداً پرهیز نمایید.
مصرف خیلی از کلمات کلیدی در ایجاد لینک ها احتمال دارد به طراحی وب سایت شما لطمه بزند.
لینک دادن از داخـل مقالات کار درستی است ولی انجام آن به مانند وب سایت ویکی پدیا غلط است.
لینک ها می بایست طبیعی باشند توسط کاربر ان ایجاد شده باشند.
نکته: هر دو مورد اول، به شدت توسط گـوگل مجازات خواهند شد. اما در ایران خرید و فروش بک لينک امری چندان غیر طبیعی نیست و با دستکاری مطالب می توان چنین لینک هایی را ایجاد نمود.