کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تابع تبدیل (در متلب)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
من یک تابع تبدیل یک سیستم را می خوام با اعمال تاخیر زمانی به صورت e^t /as+b در متلب بدون استفاده از simulink بدست بیارم ممکنه راهنمایی کنید که چطوری میشه بدستش آورد.
 ممنون بابت سایت خیلی خوبتون
سلام.
خیلی ممنون. 
برای به دست آوردن تابع تبدیل یک سیستم، باید تبدیل لاپلاس (Laplace Transform) تابع ورودی به سیستم و همچنین تبدیل لاپلاس خروجی را داشته باشیم و بعد با تقسیم این دو، تابع تبدیل به صورت تبدیل لاپلاس به دست می آید. بنابراین شما یا باید خروجی متناظر با ورودی را هم داشته باشید یا اینکه با سیمولینک یا یک سری فرمول (که کدنویسی می کنید)، خروجی را بر اساس ورودی به دست بیاورید. بنابراین اگر قصد دارید از سیمولینک استفاده نکنید، حداقل باید یک سری فرمول داشته باشید که با گرفتن یک ورودی، خروجی سیستم را به شما بدهد (یا در حوزه زمان، یا در حوزه لاپلاس) و بعد بر اساس آن، تابع تبدیل را به دست بیاورید.
عبارتی که برای ورودی نوشتید، صورت آن در حوزه زمان است که باید آن را به حوزه لاپلاس ببرید (یا کل آن در حوزه زمان باشد یا کل آن در حوزه لاپلاس)(در نهایت به حوزه لاپلاس تبدیل می کنیم تا با یک تقسیم ساده، تابع تبدیل به دست بیاید). تبدیل لاپلاس آن، در کلید زیر نوشته شده است :

کلید شماره 2365

ببخشید من صورت کسر را اشتباه نوشتم درستش   e^as  است که در حوزه لاپلاس  است در واقع میخوام یه تاخیری که در حوزه زمان به سیستم اعمال شده آن را در حوزه لاپلاس بررسی کنم  .